دیوار چین

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها

دیوارچین از بزرگترین شگفتی های جهان با قدمتی ۲۰۰۰ ساله همچون اژدهایی غول پیکر در میان کوه ها و مرزهای شمال چین جا خوش کرده است.

بدون شک پروژه ساخت دیوار چین از بلند پروازانه ترین تصمیماتی بود که امپراطور شین هوانگ در طول حکومتش (۲۵۹ تا ۲۱۰ قبل از میلاد ) اتخاذ کرد. او دستور داد تمامی دیوار های میان شهرها برداشته شود. و تنها دیوارهای مرزی شمالی بر جایشان بمانند. نمی توان دقیقا اشاره کرد که دیوارچین شامل چه شهر و استان هایی می شده. اما چیزی که مشخص این است که این دیوار ۹ استان لیائونینگ، هبئی، تیانجین، پکن، مغولستان داخلی، شانشی، شاآنشی، نینگ شیا و گانسو را در برداشته است.
و از غرب به جایو گوان ( استان گانسو ) و از شرق به ساحل رود یالو جیان (استان چ درلیائونینگ) امتداد یافته بود.

پس از مرگ چین شی هوان و سقوط سلسله چین ( Qin ) برخی مناطق دیوار به تدریج رو به زوال رفت. و چندین قبیله شمالی که قوی ترینشان سلسله وی ( Wei dynasty ) بودند در حدود سال ۳۸۶ تا ۵۳۵ میلادی توانستند بر چین نفوذ کرده. و بر این سرزمین حکومت نمایند.این سلسله پس از رسیدن به قدرت برای جلوگیری از حمله ی قبایل دیگر به تعمیر و بازسازی قسمت های زیادی از دیوار پرداختند.

ارتفاع دیوار چین:

ارتفاع دیوار بزرگ چین ۲۵ فوت است و عرض آن بین ۱۵ تا ۳۰ فوت متغیر است.

 

بدنه دیوار بزرگ چین:

ارتفاع برج و باروی دیوار چین ۱.۸ متر است و جان پناه‌های آن حدود ۱.۲ متر ارتفاع دارند.


برج‌های جانبی دیوار:

هر ۵۰۰ متر یک برج در امتداد دیوار قرار دارد. این برج‌های جانبی به عنوان سنگر سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفته اند.

قلعه‌های دیوار بزرگ چین:

این قلعه‌ها در مهم‌ترین نقاط آسیب پذیر دیوار ساخته شده اند. از جمله قلعه عبور شانگهای، قلعه عبور جویونگ و قلعه عبور جیائو. در امتداد دیوار پنجره‌های بسیاری قرار دارند. که سربازان برای تیراندازی از آن‌ها استفاده می‌کردند. همچنین اتاقک‌های قلعه‌ها که غیرقابل تسخیرترین نقاط دیوار بزرگ چین محسوب می‌شوند.

دیوار چین در دسامبر ۱۹۸۷ در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt