دهکده ی دایره ای

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

باغ بروندبای

فضا‌های شهری زیادی در دنیا وجود دارد که به قدری بی‌نظیر طراحی شده اند که زبان از سخن باز می‌ماند.


یکی از این مناظر دیدنی شهر بروندبای است.
این باغ‌شهر در خارج از کپنهاگ در دانمارک واقع شده . و به خاطر چیدمان دایره‌ای که باغ دارد مشهور است. خانه‌های این باغ‌ شهر حیاط‌های بزرگی دارند. که آن‌ را از شهر‌های شلوغ و پرسروصدا متمایز می‌کند. و فرصت پرورش گیاه و محصولات کشاورزی را در اختیار ساکنانش قرار می‌دهد.


این باغ چشم‌اندازی بی‌نظیر است.

که از تعداد زیادی دایره سبز تشکیل شده است. این دایره‌ها از نمای بالا مانند پیتزاهایی به چشم می‌خورد. که در هر تکه از آن خانه‌ای برای سکونت مالکان جا باز کرده است. تابش نور خورشید بر منظره سبز دهکده زیبایی آن را دو چندان می‌کند. و فضایی دلنواز برای استراحت به وجود می‌آورد.

علاوه بر باغ‌هایی مشترک که منطقه را سبز و زیبا کرده است. هر خانه در یک فضای بزرگ مستقل محصور شده است. که به عنوان حیاط و باغ‌های سرسبز شخصی مورد استفاده صاحبان آن‌ها قرار می‌گیرد. ساکنان هر خانه در محوطه سبز خانه خود از هوای پاک و تنهایی خود لذت می‌برند و ایام خود را بدون شلوغی‌ها و آلودگی‌های شهری می‌گذرانند.


اگرچه ساکنان باغ به تنهایی چند ساعت از روز را در فضای سبز مقابل خود می‌گذرانند، اما در عین حال تجربه زندگی اجتماعی را نیز دارند. معماران خانه‌ها را محصور در فضایی دایره‌ای طراحی کرده‌اند تا از این طریق نوعی هماهنگ شدن در بین مردم به وجود آورند. و آن‌ها را به سمت ایجاد تعاملات اجتماعی دوستانه ترغیب کنند.

اگرچه باغ های بروندبای به وسیله حیاط‌های بزرگی از هم جدا شده است، اما همه این حیاط‌ها در مرکز دایره به هم می‌پیوندند و ساکنان را به هم نزدیک و متحد می‌کند. فضای مرکزی دایره‌ها نیز به عنوان محلی برای پارک خودروهای ساکنان استفاده می شود.

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt