حقایقی درباره کشور اتریش

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

۱- در سال های اخیر همواره کشور اتریش در بین کشورهای دارای بالاترین سطح استاندارد زندگی در جهان قرار داشته و نام شهر وین نیز همیشه در بین بهترین شهرهای دنیا برای زندگی وجود داشته است.

۲- احتمالا این موضوع چندان عجیب نیست که ورزش های کوهستانی مانند اسکی در کشور اتریش بسیار محبوب هستند.

۳- آرامگاه و قبرستان مرکزی وین دارای بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گور است. این تعداد قبر از میزان جمعیت ساکن در شهر بیشتر است.

۴- قدیمی ترین رستوران در حال فعالیت جهان با نام سنت پیتر استیفتسکلر St. Peter Stiftskeller در اتریش قرار دارد. این رستوران حدود هزار و ۲۰۰ سال پیش و در سال ۸۰۳ میلادی افتتاح شده است.

۵- علی رغم رویداد ناگواری که درباره نخستین فیل اتریش رخ داده است، این کشور دارای قدیمی ترین باغ وحش جهان است. این باغ وحش در شهر وین قرار داشته و TiergartenSchönbrunn نام دارد.

۶- بزرگ ترین زمرد سبز جهان با وزن ۲ هزار و ۸۶۰ قیراط در شهر وین نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

۷- پس از لوکزامبورگ، سوئیس و کشورهای اسکاندیناوی، اتریش با دارا بودن ۱۹ عنوان، دارای بیشترین تعداد دانشمندان برنده جایزه نوبل است.

۸- آبشار کریملر KrimmlerWasserfalle در اتریش با ارتفاع ۳۸۰ متر ؛ بلندترین آبشار قاره اروپا به شمار می‌رود.

۹- کوهستان گروس گلوکنر Großglockner در کشور اتریش با ارتفاع ۳ هزار و ۷۹۸ متر و قله ۲ هزار و ۴۲۳ متری به عنوان دومین قله مرتفع قاره اروپا شناخته می‌شود.

۱۰- بیشتر مساحت اتریش کوهستانی بوده و شامل رشته کوه های آلپ می‌شود و حدود یک چهارم جمعیت این کشور نیز در شهر وین زندگی می‌کنند.

۱۱- زمانی که ادوین لیپبرگر Edwin Lipburger هنرمند مشهور اتریشی با مقامات دولتی در مورد نحوه ساخت خانه های کروی خود دچار اختلاف شد، اقدام به اعلام استقلال کرد.

کشور جدید وی با عنوان جمهوری کوگل موگل Republic of Kugelmugel به معنی تپه توپ ها معرفی شد. در ادامه نیروهای دولت مرکزی خانه وی را به پارک پراتر Prater Park در مرکز وین منتقل و گرداگرد آن را با سیم های خاردار محصور کردند.

زمانی که این هنرمند (ادوین لیپبرگر) از پرداخت مالیات به دولت اتریش امتناع کرد. تنها ضمانت و شفاعت رئیس جمهور اتریش توانست از زندانی شدن وی جلوگیری کند. امروزه منطقه موسوم به جمهوری کوگل موگل به عنوان یک جاذبه تاریخی شناخته می‌شود.

۱۲- قصر شونبرون وین Vienna’s Schönbrunn Palace به معنی فواره زیبا، نام خود را از چشمه ای که آب مورد نیاز قصر را تامین می‌کرد، اخذ کرده است. ظاهرا این آب بسیار خوش طعم و شیرین بوده و امپراتور از آن برای نوشیدن استفاده می‌کرده است.

 

در سال ۱۵۵۲ میلادی یکی از شاهزادگان هاپسبورگ Hapsburg اقدام به انتقال یک فیل بنام سلیمان از اسپانیا به شهر وین کرد. اما این فیل نگون بخت در مدت زمانی کوتاه بر اثر سرما و شرایط آب و هوائی اتریش از بین رفت.

بر اساس افسانه های کهن؛ در سال ۱۱۹۱ میلادی فردی به نام دوک لئوپولد پنجم Duke Leopold V در جنگ مجروح شده. و همچنان با رشادت به مبارزه ادامه می‌دهد. به گونه ای که کل لباس سفید وی خونی می‌شود. و در پایان جنگ وقتی وی کمربند خود را باز می‌کند. نوار سفید رنگی ظاهر می‌شود که این ترکیب، الهام بخش پرچم اتریش می‌شود.

پرچم اتریش یکی از قدیمی ترین پرچم های دنیا محسوب می‌شود.

نام رسمی کشور اتریش جمهوری اتریش، RepublikÖesterreich است. که اۊستِررایش برگرفته از دو واژه آلمانی اۊستر (شرق) و رایش (قلمرو) می باشد.

 

غار مشهور یخی آیس ریزن ولت Eisriesenwelt که به زبان آلمانی به معنی دنیای غول های یخی است. در اتریش قرار داشته و بزرگ ترین غار یخی جهان محسوب می‌شود.

موتزارت موسیقی دان مشهور جهان، دارای ملیت اتریشی بوده .و یوزف هایدن Haydn، شوبرت Schubert و ریچارد اشتروس از جمله دیگر موسیقی دانان مشهور، اتریشی محسوب می‌شوند.

بتهوون موسیقی دان مشهور دارای ملیت اتریشی نبوده. و یک آلمانی محسوب می‌شود اما وی بیشترین بخش زندگی خود را در اتریش گذراند.

اگرچه اتریش به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. اما این کشور هیچ گاه به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو در نیامده است.

“تصویری از شهر وین در سال ۱۹۴۵ پس از پایان جنگ جهانی دوم “

از تاریخ پایان جنگ جهانی دوم تاکنون اتریش در تمامی منازعات و درگیری های بین المللی خود را بی طرف اعلام کرده است.

 

قلعه Hohensalzburg:

قلعه سالزبورگ Salzburg یکی از بزرگترین وسالم ترین بناهای باقی مانده قرون وسطایی در اروپا است. که به صورت استراتژیکی در بالای کوه Festungsberg  قراردارد. برج های قلعه در بالای شهر سالزبورگ زندگی را به این افق دیدنی بی نظیر تزریق می کند.

این قلعه ، ارگ بزرگ Salzburg Bull را که بیش از ۲۰۰ شاخه دارد در خود جا داده است . در واقع این دیدنی ترین قسمت از معماری قرون وسطایی، به عنوان نماد قلب شهر سالزبورگ است. قلعه Hohensalzburg یکی از برجسته ترین جاذبه های توریستی اتریش شناخته می شود.

 کاخ سلطنتی Hofburg:

کاخ سلطنتی Hofburg که در وین قراردارد به عنوان اقامتگاه دائمی رییس جمهور مورد استفاده قرار می گیرد. این قلعه اقامتگاه زمستانی خاندان Habsburg در حالی که قلعه Schonbrunn که آن هم در وین قراردارد. به عنوان اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می گرفت.

از سال ۱۴۲۸ تا ۱۵۸۳ و همچنین از سال ۱۶۱۲ تا ۱۸۰۶ این مکان ، مکان سلطنت امپراتورها و امپراتریس های امپراتوری مقدس روم بوده است و از سال ۱۹۱۸ نیز تحت پادشاهی امپراتور اتریش است.

 شهر Innsbruck Altstadt:

پوشیده با قله های کوهستانی برفی، این حس را به شما القاء می کند. که در میان طبیعت کوهستانی آلپ بسیار کوچک هستید . مثل یک شخصیت دوگانه این قسمت هم منطقه و مناظر بکر دارد. و هم مراکز شهری پیچیده. Altstadt شهر قرون وسطایی اینزبروک Innsbruck شما را در بطن معماری منحصر به فرد و فروشگاههای بسیاری غرق می کند.

راه کوهستانی Grossglockner Alpine:

یک جاده ساخته شده کوهستانی است. که شما را به بالای مرکز بازدید کنندگان Kaiser Frantz Josef Hohe می برد . و از آنجا می توانید اتریش را از بلندترین کوه آن یعنی Grossglockner ببینید. برای عبور از این جاده باید عوارض پرداخت کنید. اما منظره ای که در بالای آن قابل دیدین است. بیش از آنچه که فکر می کنید می ارزد. این جاده عموماً از می تا آخر اکتبر باز است.

امیدوارم که لذت برده باشید !

 

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات
  • ناشناس

    عالی بود ممنون

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt