پل معلق شیشه ای

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

اونهایی که دوست دارند حس راه رفتن تو آسمون رو تجربه کنند و عاشق هیجان اند، سفر به هیر و رفتن به پل شیشه ای رو تو لیست سفرشون قرار بدند.  ایستادن بر روی شیشه و لرزش همزمان پل معلق بسیار هیجان انگیزه!

شهر هیر در ۲۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر  اردبیل و در مسیر جاده اصلی سرچم به اردبیل قرار دارد. این شهر به داشتن باغ های آلبالو و گیلاس معروف است.

شهر هیر به «باغ شهر استان اردبیل» معروف شده و «شهر شکوفه های گیلاس» لقب گرفته است.

پل معلق شیشه ای هیر، اولین پل تمام شیشه ای ایران است. که جزئی از مجموعه گردشگری هیرلند میباشد. این پل دارای دو ویژگی معلق و قوسی شکل بودن است. حدود ۲۰۰ متر طول دارد و ۱۲۰ سانتی متر عرض و از سطح زمین نزدیک ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

پل ها انواع مختلفی دارند

چوبی، آهنی، شیشه ای و.. که اکثرا آنها را در مکان های مختلف دیده ایم و  با پای پیاده یا با خودرو از آنها عبور کرده ایم.

اما وقتی بر روی این پل قدم بزنید. هیجان بالایی را تجربه خواهید کرد. زیر پاهایتان دره ای صخره ای وجود دارد که نهر پرآب و خروشان هیرچایی از پیچ و خم آن عبور میکند. همچنین وجود درختان میوه ای که این دره را به بهشت گردشگری هیر تبدیل کرده است. و منظره سرسبز و زیبایی را به وجودآورده است. خودنمایی قله همیشه برفی سبلان هم جلوه ی منحصر به فردی به این منطره داده است.

 

در کنار پل معلق، امکانات تفریحی و رفاهی همچون استخر، فواره موزیکال، زیپ لاین، بگ جامپ، ترامپولین و صخره نوردی وجود دارد.

در روزهای گرم سال، که استان اردبیل آب و هوای خنک و مطبوعی دارد، وسایل پل گردی را جمع کنید و راهی سفری پر هیجان شوید.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt