تالاب استیل

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

در استان زیبای گیلان و شهرستان آستارا یکی از تالاب های دیدنی ایران به وسعت ۱۳۸ هکتار قرار گرفته است.

تالاب استیل نسبت به دریای آزاد ۱۳ متر پایین تر قرار گرفته است. این تالاب سال هاست که یکی از پنج منطقه نمونه و پرطرفدار گردشگری-توریستی در استان گیلان بوده، ۴۸ هکتار از آن پوشیده از آب است.


یکی از دلایل جذابیت این تالاب زیبا، وجود جنگل های پهناور و سرسبز با درختان شناور توسکا در سمت غربی تالاب بوده . که به دلیل قرارگیری ریشه های این درختان در درون آب، همواره در حال جابجایی بوده، به تالاب درختان شناور مشهور است.

درمواقع نادر، مسافرانی که در اطراف دریاچه، چادر زده و استراحت می کنند، پس از گذشت یک روز شاهد جابجایی آب دریاچه می شوند. به طوری که درختان کوتاه داخل استیل زیر آب رفته و ناپدید می شوند.  و بعد از مدتی مجددا نمایان می شوند. هر چند این پدیده برای مردم محلی عادی بوده . و چندان توجهی به آن ندارند . اما برای مسافرانی که شاهد جابجایی آب این دریاچه بوده اند بسیار حیرت انگیز و جالب است.

پرندگان مهاجر در این تالاب توقف دارند . پس اگر از دوست داران پرندگان هستید تماشای آنها را در این تالاب از دست ندهید.

یک پرنده نادری که در این تالاب میتوان مشاهده کرد: چنگر نوک سرخ است . و علاوه بر این می توانید از پرنده هایی نظیر :باکلان ها ,اگرت ها ,ابیا ,گاوچرانک خوتکای سفید و مرغابی سانانی دیدن کنید. نکته قابل توجه در این تالاب این است که شکار ممنوع است . و هر گونه تلاشی برای شکار جریمه و زندان به همراه دارد . و همینطور امکان ماهیگیری با قلاب در این منطقه وجود ندارد.


قایق های پدالی جز تفریحات تالاب استیل محسوب می شود . و به شما ین امکان را میدهد که از سکوت و آرامش تالاب بهره مند شوید.

معمولاًبرایسفر به تالاب استیل فصل بهار و تابستان بهتر از دیگر فصل ها است. چرا که این فصل ها سرسبزی و زیبایی بیشتری به تالاب می دهد . و هوای تالاب نسبت به دیگر فصل ها از هوای بی نظیر و نسبتاً خنک تری برخوردار است . و مطمئنا شما نظاره گر زیباترین شکل تالاب در این فصول خاص سال خواهید بود.


اگر قصد اقامت در تالاب داشتید می توانید در هتل های پنج ستاره این تالاب و خانه های افراد بومی اقامت کنید.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt