استخرگاه، یکی از بهترین مقصد ها برای تعطیلات عید😍

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

زندگی همین است و بس زندگی در کلبه چوبی و در دل طبیعتی دلنشین!

از رودبار که ۳۵ کیلومتر دور شویم و فرعی روستای رستم آباد را به داخل بپیچیم، چند دقیقه بعد در استخرگاه هستیم. از بین جاده های مارپیچ و خانه های روستایی و درحالی که منظره جنگل و دشت احاطه مان کرده میگذریم و بعد به جایی شبیه به بهشت میرسیم. روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار میباشد که در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

آبشار استخرگاه:

اگر عاشق طبیعت گردی نیز باشید، آبشار استخرگاه که از کوه درفک سرچشمه میگیرد در دل جنگل های بکر روستا، محلی هیجان انگیز برای گشت و گذار و ماجراجویی به شمار میرود.  کوه درفک که در قسمت شرقی این روستا قرار دارد بر زیبایی های این روستا افزوده است.

 

از جاذبه دیگر این روستا خانه روستایی تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰ سال و با معماری سنتی خود در مرکز روستا است.

علت نام گزاری این منطقه:

به علت وجود داشتن دو استخر در این روستا که یکی در ضلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا میباشند،استخرگاه به این نام خوانده شده است.استخر ضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمین های کشاورزی روستای دفراز میباشد.

 

شغل مردم این روستا کشاورزی و دام پروری است.صبح به صبح دشت ها پر از گوسفند هایی است که با چوپان های خود برای چرا آمده اند.

 

این روستا در هر چهار فصل سال دیدنی است.

اقامت در استخرگاه:

اگر قصد اقامت در روستا را دارید، اقامتگاه های بومگردی و کلبه های جنگلی زیادی دراستخر وجود دارد. که میتوانید پیش از سفر رزرو کنید. و اقامتی دلپذیر در دل گیلان را تجربه کنید.

____

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش گردشگری علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

تهران

Maahkhatoon97

________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt