آبشار شیرآباد

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

آبشارهای شیرآباد در ۲ کیلومتری روستایی به همین نام (شیر آباد) در شهرستان رامیان استان گلستان و در حدود ۷ کیلومتری جنوب شهر خان ببین قرار دارند.

ابتدا باید به شهر خان ببین بروید و سپس مسیر خود را به سمت روستای شیرآباد ادامه دهید.

حدود ۲ کیلومتر که از روستا فاصله بگیرید. طبیعت زیبای گلستان جلوه ای تازه پیش رویتان خواهد گذاشت. خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید و راه جنگل را در پیش بگیرید. مجموعه آبشارهای شیر آباد، به شکل پلکانی هستند. و یکی پس از دیگری و به فاصله کمی از هم، بر روی حوضچه های عمیقشان فرو می ریزند.

این مجموعه، شامل ۷ آبشار کوچک بزرگ است. که در مسیر رودخانه ای خروشان و در میان جنگل های انبوه و بسیار زیبای شیرآباد جای خوش کرده اند.

با حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی ساده در دل جنگل، به آبشار اول شیرآباد خواهید رسید. این آبشار حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد . و ۲ حوضچه با عمق ۴۰ تا ۸۰ متر در پای دیواره آن به وجود آمده است. آبشار اول شیرآباد، در دسترس ترین آبشار این مجموعه است.


غار دیو سفید نیز در مسیر آبشار های هفت گانه شیرآباد واقع در شهرخان می باشد. به دلیل شیب های تند رشته کوه های البرز در ناحیه شرقی و‌ وجود چشمه سار های فراوان در دامنه کوه قلعه ساران، آبشارهای کوچک و بزرگی شکل گرفته که در بین آنها ۷ آبشار، در محدوده غار شیرآباد در بخش صخره ای قرار گرفته اند. که ارتفاع بلندترین آنها حدود ۳۰ متر می رسد.
پیاده روی در دل جنگل های انبوه این منطقه در کنار رودخانه ای خروشان و تماشای آبشارهای حیرت انگیز شیرآباد، روحتان را جلا خواهد داد.


اگر اهل پیک نیک هستید حتما بساط جوجه کباب را به همراه داشته باشید!
اصلی ترین فعالیتی که گردشگران در این مکان انجام می دهند، شنا و آب تنی است. آب بازی در حوضچه های پر از آب این منطقه، لحظات بسیار مفرحی را برایتان رقم خواهد زد.


اگر از علاقه مندان به صخره نوردی و فرود از آبشارها هستید، این نوید را به شما می دهم که آبشارهای شیرآباد از بهترین آبشارها برای فرود آمدن هستند.
این نقطه از ایران جایی‌ست که همه‌چیز را با هم دارد. از دشت و جنگل و صحرا تا آبشارهایی که با پیاده‌روی در دل جنگل می‌توان کشف‌شان کرد.

 

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt