آبشارهای ایگواسو؛ عریض ترین آبشارهای دنیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

در سال ۲۰۱۱ و هنگامی که اسامی عجایب هفتگانه طبیعی دنیا معرفی شدند نام آبشارهای ایگواسو برزیل یا آرژانتین در این فهرست قرار داشت. با اینکه نام آبشارهای معروف بسیاری را تاکنون ممکن است شنیده باشید، آبشارهایی مانند آبشار نیاگارا.

اما آبشاری که درون جنگل های آمازون تا مدت ها مخفی بود، هم اکنون به یکی از جذاب ترین و شناخته شده ترین آبشارهای دنیا تبدیل شده است. آبشارهایی که از آن ها به عنوان بلندترین و عریض ترین آبشارهای دنیا یاد می شود و گوی سبقت را از آبشار نیاگارا ربوده است.

آبشارهایی که طبق گفته ی محققان، آب آن ۳ برابر آب آبشار نیاگارا است. آبشارهای ایگواسو در برزیل در بین دو کشور آرژانتین و برزیل قرار گرفته اند و صدها هزار گردشگر را هر ساله میزبان اند. در ادامه می خواهیم راجع به این آبشارها بیشتر صحبت کنیم. با ماه خاتون همراه باشید.

طول آبشار ایگواسو:

گفته می شود که طول آبشارهای ایگواسو حدود ۲.۷ کیلومتر است و بین دو کشور آرژانتین و برزیل قرار دارد، این آبشار که به شکل نعل اسب است، از هر طرف به یک شکل دیده می شود و یکی از عجایب طبیعی هفتگانه جهان محسوب می شود. آبشارهای ایگواسو در برزیل بسیار وسیع است و از ۲ بخش متفاوت ساخته شده است که هر کدام از بخش ها خودشان شامل چندین آبشار کوچک دیگر هستند.

جالب است بدانید:

فقط ۲۰ درصد این آبشارها در برزیل است و بقیه ی آن در کشور آرژانتین قرار دارد. ایگواسو واقعا جای دیدنی ای است و پیشنهاد می کنیم صدر در صد در لیست دیدنی هایتان در آینده آن را قرار دهید، که لحظه ای خیره شدن به آن، قدرت پروردگار را یادآور می شود.

سرگرمی های آبشار ایگواسو:

  • لازم به ذکر است که گردشگران در این منطقه علاوه بر ایستادن کنار آبشار و تماشای بزرگی آن می توانند با هلیکوپتر بر فراز ایگواسو پرواز کرده و یا در آب‌های خروشان آن قایق سواری کنند.
  • همچنین اگر از سمت برزیل به بازدید این آبشاربروید، می‌توانید به سد ایتایپو بروند و از این شگفتی طراحی و مهندسی زیبا که منبع تولید برق کشور پاراگوئه نیز می‌باشد، دیدن فرمایید.
  • از جمله دیگر جاذبه های تفریحی آبشار ایگواسو می توان به قطار جنگلی و پل های پیاده روی که در آبشار تعبیه شده اشاره نمود که گردشگران می توانند با استفاده از آنها تمام مناطق مشرف بر ایگواسو را مشاهده کنند.

بهترین زمان بازدید:

اگر گردشگران قصد دارند ایگواسو را در زمان پر آب آن ببینند، باید در فواصل بارانی نوامبر تا ماه مارس به برزیل سفر کنند. در ماه‌های اوت تا اکتبر از مقدار آب های آبشار ایگواسو کم خواهد شد.

در سفر به آبشارهای ایگواسو این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • آبشارهای ایگواسو جز مناطق حفاظت شده محسوب می شوند.
  • به هیچ وجه نباید به پرنده ها و حیواناتی که در مسیرهای نزدیک به این آبشار زندگی می کنند، غذا بدهید.
  • حتما لباس و کفش مناسب بپوشید و البته که به دلیل گرمسیری بودن منطقه، خودتان را برای باران های شدید آماده کنید.
  • از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعداز ظهر، می توانید از این آبشارها دیدن کنید.
  • توریست ها موقع ورود به این پارک، حتما باید ویزایشان را همراهشان داشته باشند پس ویزایتان را فراموش نکنید.

جالب است بدانید:

ابن آبشارها به اندازه ای دیدنی و جذاب هستند که از آن به عنوان پس زمینه ی تعدادی از مشهورترین فیلم های تاریخ سینما فیلمبرداری شده است، فیلم هایی مانند ایندیانا جونز و امپراطوری جمجمه ی کریستالی که در سال ۲۰۰۸ گرفته شده است، در کنار این آبشار بوده اند.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt