چگونه استایل شخصی خود را بیابیم؟

 در لباس, مد

گردآوری:آسیه وصولی پور

برای تمام خانم ھا و آقایانی که به شیک پوشی خود اھمیت میدھند، داشتن استایل شخصی بسیار مھم است.

اما منظور از استایل شخصی چیست؟

داشتن یک استایل مشخص چه مزایایی دارد؟

شاید بتوان به جرات گفت که پوشش ھر فرد در واقع به نوعی معرف سلیقه، خواسته، علاقمندی و طرز تفکر اوست. به نوعی قبل از آنکه فردی بخواھد در جمعی خود را به دیگران معرفی کند، این طرز لباس پوشیدن اوست که ناگفتنی ھایی را از خصوصیات آن فرد بازگو میکند. صد البته که منظور ما این نیست که لباس پوشیدن مرجع ارزش گذاری بر انسانھاست!

به قول شاعر بزرگ پارسی گوی، سعدی بزرگ:

نه ھمین لباس زیباست نشان آدمیت!

بلکه ھدفی دیگر را در این مقاله دنبال میکنیم. اگر فردی بداند که در چه مکانی چه لباسی را باید انتخاب کند، بدون شک بھتر میتواند خود را به دیگران معرفی نماید. تصور کنید فردی کفش ھایش را بدون بستن بندھایش بپوشد و شروع به دویدن نماید! شما با دیدن این فرد به طور حتم تصوری به جز این خواھید داشت که شخص مورد نظر انسان منظمی است! او یا عجله دارد و یا بی توجه است. ھر دوی این موارد نشان دھنده بی نظمی ھستند.

در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مھمی آشنا سازیم که در سایه آگاھی از آنھا خواھید توانست بھترینِ خودتان در شیکپوشی باشید. لطفا تا پایان با ما ھمراه باشید.

استایل شخصی یعنی چه؟

به طور خلاصه باید گفت که منظور از استایل در لباس پوشیدن این است که شخص دقیقا بداند کدام لباس برای چه فضایی مناسب است. علاوه بر آن بداند در حالت کلی، چه نوع پوششی برای خود او مناسب است؟

در اینجا باید خاطر نشان ساخت که ھرگز نباید کورکورانه از مد روز پیروی نمود. بلکه باید از روی مدلھای روز، بھترین و مناسبترین را انتخاب نمود. به این ترتیب شما استایل شخصی خواھید داشت.

مزایای داشتن استایل شخصی کدام است؟

اینکه استایلی مخصوص به خودتان را داشته باشید بسیار مھم است. استایل شما به نوعی امضای شخصی شما به حساب خواھد آمد. و ھمه افراد شما را با آن میشناسند. به این ترتیب شما بدون توجه به مدلھایی که با سرعت تغییر میکنند، ھمیشه خواھید درخشید.

داشتن استایل شخصی به نوعی نشان دھنده اصالت فردی ھر کس است.

از این رو اگر دوست دارید ھمیشه شیک پوش باشید و در ھر جمعی بدرخشید،

لطفا ھمرنگ جماعت نشوید! و شیوه و سبک خود را بیابید!

اندام خود را بشناسید

اولین قدم در راه شناختن استایل فردی این است که با ویژگی ھای اندام خود آشنا شوید. به عنوان مثال اگر چاقی شکم دارید و یا کمرتان کمی گود است، شاید مدل ھای دامن تنگ برایتان مناسب نباشد. در این حالت می توانید از دامن ھایی که کمی گشادی دارند و به اصطلاح فون ھستند استفاده کنید.

باید تاکید کنیم که بدن ھر شخصی در بھترین شکل و حالت خود قرار دارد.

و ھیچ کس نباید خود را با دیگران مقایسه کند!

شناخت خصوصیات اندامی به شما کمک میکند تا بھترین و برازنده ترین ھا را انتخاب نمایید. و درست در ھمینجاست که استایل شخصی زاده میشود. شما می توانید در لباس، اکسسوری ھا، کیف و کفش، شال و روسری و یا حتی عطر، استایل شخصی داشته باشید.

در صورتی که این فرمول را پیاده نمایید، میتوانید اطمینان داشته باشید که در به وجود آوردن سبک اختصاصی خودتان موفق عمل کرده اید.

بھترین خود باشید

اگر درباره مدل ھایی از لباس ھا آگاھی داشته باشید و بدانید کدام مدل ھا برای شما و اندام شما مناسب تر است، بدون شک تا ھمیشه از میان انواع مختلف لباس ھا، آن ھایی را که برایتان بھتر است را انتخاب خواھید نمود.

به عنوان مثال اگر بدانید که رنگ سبز به شما نمی آید،

ھرگز رنگ سبز را برای لباس خود انتخاب نخواھید کرد.

حتی اگر رنگ سال به رنگ سبز باشد!

داشتن اعتماد به نفس در انتخاب سبک شخصی بسیار مھم است. البته باید در نظر داشت که این موضوع دوطرفه است! به این معنا که فردی که تلاش می کند خودش باشد، به طور حتم اعتماد به نفس بالایی ھم دارد. برای داشتن سبک خاص خودتان، اول خودتان را بشناسید، و سپس در میان مدل ھای مختلف جستجو نموده و بھترین خودتان باشید.

در این مسیر ھمواره نیم نگاھی ھم به مد روز داشته باشید.

در این صورت، قادر خواھید بود استایل شخصی خود را اجرا کنید و تمام دوستان و آشنایان،

شما را با سبک برازنده خودتان خواھند شناخت.

کلام آخر

ھر جایی و ھر زمانی، نیازمند سبک مشخصی از پوشش است. در کنار آن شما میتوانید استایل خودتان را ھم داشته باشید. به عنوان مثال شما سبک مینیمال را میپسندید. دیگر تفاوتی ندارد در مھمانی باشید و یا در خرید و یا محل کار! شما در تمام این مکان ھا مینیمال ھستید. اما در مھمانی با لباس مھمانی مینیمال هستید و در خرید با لباس بیرونی راحت خواھید بود. در این حالت شما به خاطر سبکی که انتخاب نموده اید، از زیورآلات اغراق آمیز دوری خواھید نمود!

بخشی از ارائه شخصیت ھر فردی در طرز لباس پوشیدن او به دیگران نشان داده میشود.

پس چه بھتر که با شناختن وجود خودمان بتوانیم زیبایی که خالق زیبایی ھا به ھمگان ارزانی داشته است، را بھتر نمایان سازیم!

در این مقاله به معرفی استایل شخصی پرداختیم. و توصیه ھایی برای داشتن سبک شخصی برایتان گفتیم. امیدواریم از خواندن تمامی این نکات لذت بسیار برده باشید. متشکریم که تا پایان با ماه خاتون ھمراه بودید.

 

اگر به بخش مد و لباس علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

لباس مجلسی برای افراد لاغر اندام

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt