بازسازی لباسهای قدیمی به لباس نو

 در لباس, مد

گردآوری: سحر اتحادیه (فشن دیزاینر)

یک خیاط ماهر می تواند بر روی لباس های نه چندان كهنه معجزاتی انجام دهد تا هزینه خرید لباس های نو را برایتان كاهش دهد.

با به كارگیری ایده هایی زیبا برای تغییر و تعمیر لباس های بلااستفاده در گنجه و یا كمد، لباس هایتان را دوباره مورد استفاده قرار دهید.

تغییر مانتو به کت های جدید و کوتاه

مانتو ها جز لباس های گران قیمت به حساب می آیند، بنابراین چندان خوشایند نیست كه آنها را بلا استفاده كنار بگذارید. می توان با تزیین آنها، اضافه كردن دكمه های جدید، تنگ كردن سرشانه و یا كوتاه كردن آستین مدلهای قدیمی را به روز کنید.

اگر آن مانتو زیبا امسال بهار، خیلی مورد استفاده قرار نگرفته باشد می توانید قد آن را تا بالای كمر كوتاه كنید تا بتوانید در طول سال به همراه شلوار جین و یا دامن بپوشید. حواستان باشد كه جای خالی جیب های كناری برای این است كه قد كت را چقدر كوتاه كنید. خیاط شما می بایست از بالاتر یا پایین تر جیب قیچی بزند.

 

تغییر دامن کوتاه

اغلب مردم با كوتاه كردن قسمت انتهایی دامن اقدام به تغییر مدل آن می كنند. اما در اینجا برای تغییر مدل این دامن بالای زانو روش متفاوتی انجام می دهیم. و با اضافه کردن تکه ای به آن، دامن را بلندتر می کنیم.

بلند کردن دامن کوتاه

برای افزایش قد یک دامن كوتاه به لبه انتهایی دامن نواری پارچه ای با عرض ۶ سانت بدوزید. برای اینكه تغییر مدل عمدی به نظر بیاید می بایست جنس و رنگ این نوار اضافه شده متفاوت با قسمت بالایی دامن باشد. پس از انجام این كار دامن را به خشكشویی بدهید زیرا امكان دارد دستورالعمل شستشو و اتو كردن این دو تكه با هم متفاوت باشد.

تغییر پیراهن مردانه به سرهمی بچه گانه

با تغییر پیراهن های قدیمی تان لباس جدید برای دخترتان بدوزید

تغییر شلوار قدیمی

این مدل یک مدل كلاسیک می باشد. اما با كمال تعجب می توان گفت كه تغییر مدل شلوارها كاری ساده است. می بایست خواهان برش ها و مدل های مدرن تر باشید

شلوار گشاد را به شلوار تنگ تبدیل کنید

این تغییر برای شلوارهایی كه از كمر تا زانو آزاد و راحت است و از زانو به پایین گشاد می گردد بهتر جواب می دهد. (به عبارت دیگر این تغییر مدل را برای مدلهای پاچه گشاد اعمال نكنید.) از زانو به پایین، درزهای بیرونی یا داخلی هر دو پاچه را بگیرید تا شلواری مد روز داشته باشید

دامن پرچین تان را به دامن خمره اي تبدیل کنید

با صرف هزینه اندک و تنها تغییر چین های یک دامن می توانید ظاهر جدید دراماتیكی به دامن خود بدهید.

یک خیاط می تواند با دوختن یک نوار حاوی كشی با عرض حدودا ۲ سانت به لبه پایینی دامن یک دامن پرچین  و ترک دار را به یک دامن مدل حبابی تبدیل كند. احتمالا باید حضورا به خیاطی رفته تا در حین انجام این كار خیاطتان بتواند میزان تنگی دامن را تنظیم كند.

تبدیل کردن لباس یقه دار به بدون یقه

با قیچی كردن یقه خشک اینگونه پیراهن ها می توان پیراهن های یقه دكمه ای را به مدل یقه دیپلمات كه كمتر برای حالت پرسنلی و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل كرد. این راه حل برای یقه هایی كه با لوازم آرایش لک شده اند و یا اینكه شكل خود را از دست داده اند هم خوب است. می توانید یقه را بریده و پیراهن را دوباره استفاده نمایید.

 

با اضافه کردن گردنبند تزیینی تاپ تان را جدید و جذاب کنید

با استفاده از سنگ های زینتی ارزان و كوک زدن آنها بر روی یقه، یقه بلوز شیک خود را زیباتر كنید. از سنگ های دارای حلقه استفاده نمایید تا خیاط بتواند بین آنها را كوک بزند.

بسته به نوع سنگی كه استفاده می كنید و مقدار تزیینی كه انجام می دهید قیمت انجام این گونه تزیینات متفاوت خواهد بود.

 

 

آستین لباس تان را کوتاه کنید

با كوتاه كردن آستین یک ژاكت فراموش شده عمری دوباره به آن ببخشید. سر آستین ها را به همراه همه متعلقاتش از جمله دكمه ها و كشباف را مجددا به سر آستین وصل كنید تا پلیورتان ظاهری آراسته داشته باشد.

 

پیراهن های قدیمی تان را به دامن های زیبا تبدیل کنید

شاید شما با پوشیدن لباسهای یقه دار خیلی احساس راحتی نكنید. اما چرا اجازه می دهید لباسی شما را اذیت كند وقتی می توانید با وصله پینه كردن مدل آن را تغییر داده و از آن استفاده نمایید.

برای آسانتر كردن تعمیرات و تغییرات از پیراهنی استفاده كنید كه دور كمرش كاملاً اندازه باشد (بر خلاف پیراهنای مدل عروسكی)، اگر كمر لباس كشی باشد خیاط می تواند قسمت سینه بند را هم قیچی كند. اگر چه اكثر مدلها نیاز به یك زیپ و یا بند كمر كشی جدید دارند.

تبدیل پیراهن مجلسی به تاپ های شیک

اگر كه می خواهید از پیراهن مهمانی تان یک تاپ نیم تنه رسمی شبیه این مدل درآورید از پیراهنی استفاده كنید كه قسمت سینه بند لباس كاملا اندازه باشد و از روی باسن گشاد گردد. خیاط می تواند از قسمت وسط باسن دامن را قیچی كند و برای اینكه تاپ كمی سبك تر گردد هر گونه آستر را باز كنید و دور بیاندازید.

تغییر بلوزهای ساده و قدیمی

با اضافه کردن تکه هایی از پارچه های دیگر لباس های قدیمی تان را جدید کنید.

 

 

گردآوری: سپی و سحر فشن دیزاینر

 sepysahar 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt