استایل های پاییزی

 در لباس, مد

گردآوری: سپی و سحر فشن دیزاینر

استایل های پاییزی مينيمال و جذاب

✂️ میدانید كه مينيمال يعني شيك پوشي در نهايت سادگي، اين مورد، هم در ارتباط با استايلهاي مجلسي صدق ميكند و هم استريت استايل.

اما مبدا سبک مینیمال در مد به چه زمانی برمی‌گردد؟

سبک مینیمال بعد از جنگ جهانی دوم و در دهه ۱۹۶۰ شکل گرفت و در دهه ۱۹۹۰ به صورت حرفه‌ای در آثار طراحان لباس دیده می‌شد.

شاید کوکو شانل یکی از اولین طراحانی بود که این سبک را در طراحی‌هایش استفاده کرد و یا کلوین کلین که اتفاقا به استاد مینیمالیسم هم معروف است به ارائه مجموعه‌هایی با ویژگی‌های مینیمال پرداخت. علاوه بر اینها طراحی‌های ساده و مدرن پیر کاردین، مینیمال ساختارشکنانه دو طراح ژاپنی ری‌کاواکوبو و یوجی یاماموتا را نیز نباید نادیده گرفت.

✂️ بهتر است اگر ميخواهيد با اين سبك لباس بپوشيد از يك يا دو رنگ و يا رنگهاي نزديك به هم را انتخاب كنيد.

اصل اساسی در سبک مینیمال یکدست بودن رنگ‌ها و عدم وجود طرح و بافت خاص روی آن‌ها است که این اصل باید در مد و استایل به این سبک هم رعایت شود. البته برخی افراد تصور می‌کنند سبک مینیمال یعنی فقط استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سیاه و سفید و خاکستری و رنگ‌های مرده دیگر.

این قانون شاید در بخش هنری سبک مینیمال صحیح باشد اما در استایل مینیمال پوشاک لزومی به آن وجود ندارد، هرچند رنگ‌های خنثی مثل بژ و خاکستری و صورتی چرک همیشه شیک و سطح بالا هستند اما شما می‌توانید از رنگ‌های شاد و روشن هم در ترکیب لباس‌های خود استفاده کنید مثل رنگ قرمز، سبز، زرد و هر رنگی که مورد علاقه شماست به شرطی که لباس رنگ یکدستی داشته باشد و طرح و بافت خاصی در آن مثل خز وجود نداشته باشد.

البته در کاربرد رنگ زیاده روی نکنید و حداکثر یک رنگ تند در ترکیب لباس‌های خود داشته باشید و بقیه لباس‌ها را از همان رنگ‌های خنثی مثل سیاه و سفید و بژ انتخاب کنید.

✂️ اين سبك براي خانم هايي که زياد وقت ندارن آماده شوند و كلا حوصله لباسهاي شلوغ را ندارند مناسب است.

✂️ اما بهتر است بعضي از مشهور ها و مطرح ها بدانند كه استايل مينيمال را بهم ريخته پوشي اشتباه نگيرند.

✂️ تفاوت اين استايل با استايل كژوال چيست؟ تفاوت در اين است كه در استايل مينيمال آيتم ها كاملا ساده هستند و هيچگونه طرحي ندارند اما كژوال به معناي ساده پوشي و راحت پوشي است اما ميشود لباسهاي طرح دار هم پوشيد و ست كرد.

اگر بخواهیم در ساده ترین حالت استایل کژوال را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم اگر ساده ترین و راحت ترین لباس های خود را انتخاب کرده و با یکدیگر ست کنید و بپوشید حالا شما یک استایل کژوال دارید . کژوال یک استایل حرفه ای نیز محسوب میشود .

هدف از استایل کژوال تاکید بر راحت و کاربردی بودن لباس است. به همین دلیل لباس هایی که روزمره میپوشیم سبک کژوال ما هستند. کژوال شامل طیف گسترده ای از لباس ها میشود زیرا لباس های رسمی مرز مشخصی دارند و بسیاری از لباس های غیر رسمی در استایل کژوال قرار میگیرند . برای آشنایی بیشتر با استایل کژوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

اما استایل های پاییزی مینیمال یک استایلی است که مبتنی بر سادگی است. استایل مینیمال استایلی است که سادگی در آن الویت دارد و سادگی در آن یک اصل محسوب می شود.

شعار معروف آدم هایی که طرفدار سبک مینیمال هستند این است که : ” کمتر غنی تر است

استایل های مینیمال بسیار ساده، شیک و جذاب هستند اما در عین سادگی خود مزایای بسیار زیادی دارد.

قانون های مینیمالیست ها در پوشیدن لباس ها:

  • داشتن یک کمد لباس تک رنگ که معمولا سفید یا سیاه هستند. همچنین رنگ هایی که ریسک کمتری دارند و با همه لباس ها ست می شوند های انتخابی یک مینیمالیست است.
  • لباس های مشکی زیادی در کمد لباس آن ها به چشم میخورد.
  • کفش های آدم های مینیمالیست هم رنگ های خنثی دارد.
  • اکسسوری و جواهرات با ارزش اما ساده ای دارند.

 

گردآوری: سپی و سحر فشن دیزاینر

 sepysahar 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt