راهنمای خرید عینک طبی با توجه به فرم صورت

 در اکسسوری, مد

وقتی چشمانتان ضعیف باشد و به عینک طبی نیاز پیدا کنید، در خواهید یافت که اهمیت انتخاب یک مدل مناسب عینک طبی تا چه حد می‌تواند مهم و تأثیرگذار باشد. احتمالاً برایتان پیش آمده بعد از آنکه عینکی را بر روی چشمتان می‌گذارید حس کنید که این مدل عینک چقدر بر روی صورتتان نشسته و به خوبی به چهره‌تان می‌آید. در مقابل نیز بسیاری دیگر از مدل‌های عینک طبی نیز هستند که اصلاً با مدل صورت شما جور در نمی‌آیند و به دلتان نخواهند نشست. علاوه بر این استفاده طولانی مدت از عینک طبی نمی‌تواند باعث خستگی چشم‌های شما شود. به همین دلیل نیز دقت در انتخاب این محصول مسئله بسیار مهمی خواهد بود.

طبیعی است که انتخاب یک عینک طبی زیبا با فریم می‌تواند تأثیر بسیار زیادی را بر روی چهره شما داشته باشد؛ بنابراین شما باید با توجه به میزان نیاز و استفاده‌تان از عینک طبی و همین‌طور بررسی مدل‌های مختلف عینک طبی دست به انتخاب مدل عینک طبی مناسب خود بزنید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به موضوع راهنمای خرید عینک طبی بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

انواع جنس فریم عینک طبی

طبیعتاً یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب و خرید عینک طبی تأثیرگذار است جنس فریم عینک طبی است. امروزه متریال‌هایی که برای ساخت عینک طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند، با این حال می‌توانیم رایج‌ترین آن‌ها را در این دسته‌بندی جای دهیم:

فریم عینک پلاستیکی

این نوع از فریم عینک طبی انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را در رنگ‌های بسیار متنوعی مشاهده کرد. با این حال احتمال شکستگی فریم‌های پلاستیکی بسیار زیاد است. باید بگوییم که مهم‌ترین ویژگی فریم عینک پلاستیکی شکل‌پذیری و تغییر آن با توجه به وضعیت عدسی عینک است.

فریم عینک سلولز استات و زیلونایت

این نوع از فریم عینک قیمت نسبتاً پایینی دارند و می‌توانند در طراحی زیبای عینک طبی نیز تأثیر بسیاری داشته باشند. فریم عینک سلولز استات و زیلونایت آلرژی‌زا نیست و به دلیل وزن سبکی که دارد گزینه ایده‌آلی برای بسیاری از افراد خواهد بود. البته باید بگوییم که استحکام کم و عدم انعطاف‌پذیری این جنس از فریم‌ها نیز از معایب بزرگ آن‌ها به شمار می‌روند.

فریم عینک فلزی

این نوع از عینک‌های طبی تنوع بسیار زیادی دارند و خودشان نیز به دسته‌بندی‌های فریم آلومینیومی، فلکسون، فولاد ضد زنگ، بریلیومی، تیتانیومی، مونل و… تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • فریم‌های آلومینیومی وزن سبکی دارند و در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • فریم‌های فلکسون نیز دارای انعطاف‌پذیری خوبی هستند و هیچ‌گونه آلرژی و حساسیتی را نیز برای شما ایجاد نخواهند کرد.
  • فریم‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ مقاوم‌ترین و محکم‌ترین قاب عینک طبی به شمار می‌آیند و در برابر آلرژی نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • در رابطه با فریم‌های بریلیومی نیز می‌توان گفت که ضد آلرژی هستند و در برابر خوردگی و لکه‌دار شدن نیز از مقاومت خوبی برخوردارند.
  • فریم‌هایی از جنس تیتانیوم نیز وزن بسیار سبکی دارند و می‌توانند در طرح‌های خاص و منحصربه‌فردی طراحی شوند. باید این را نیز اضافه کنیم که رنگ‌بندی این نوع از عینک طبی‌ها بسیار متنوع هستند.
  • در رابطه با فریم‌های عینک طبی مونل نیز می‌توانیم بگوییم که این نوع از عینک‌ها معمولی‌ترین و ساده‌ترین نوع عینک‌های طبی را شامل می‌شوند که ویژگی بارزشان نیز انعطاف‌پذیری بالای آن‌هاست.

انتخاب فرم با توجه به فرم صورت :

صورت گرد:

اگر صورت گرد دارید، یعنی زوایای صورتان خیلی مشخص نیست و طول و عرض صورت تقریبا برابر است.

از عینک گرد برای صورت گرد خودداری کنید و باید از عینک های مربعی یا مستطیلی استفاده کنید تا گردی صورت شما متضاد باشد و فرم صورت شما را تکمیل کند.

صورت بیضی:

افراد با صورت های بیضی دارای ویژگی های متعادلی هستند و چانه آنها کمی باریکتر از پیشانی است.

اگر صورت بیضی شکل دارید، فریم های پهن را انتخاب کنید. قاب های شکل هندسی و عینک های چند ضلعی برای صورت های شکل بیضی خوب به نظر می‌رسند. فریم های بزرگ برای صورت بیضی مناسب نیست و فریم های بزرگ می‌توانند تعادل و تقارن طبیعی صورت شما را از بین ببرند.

صورت مستطیلی:

اگر صورت مستطیلی دارید احتمالا یک خط گونه صاف و بلند خواهید داشت و ممکن است بینی بلندتری داشته باشید.

صورت مستطیلی را با فریم های بلندتر متعادل کنید. با انتخاب فریم هایی که طول بیشتری نسبت به عرض دارند، صورت مستطیلی خود را متعادل تر نشان دهید و از قاب های کوچک اجتناب کنید.

صورت مثلثی:

فریم های چشم گربه ای یا عریض را برای صورت مثلثی انتخاب کنید. فریم‌هایی در رنگ‌های روشن و همچنین سبک‌های بدون فریم و فریم های باریک و ظریف نیز برای این شکل صورت ایده‌آل هستند.

صورت مربعی:

اگر صورت مربعی دارید، خط فک قوی و پیشانی پهن دارید. عرض و طول صورت شما به یک نسبت است.

از فریم های زاویه دار برای صورت مربعی خودداری کنید. افرادی که صورت‌های مربعی دارند باید به دنبال عینک‌هایی باشند که بیشتر فرم بیضی یا گرد دارد. شما باید از فریم‌های زاویه‌دار اجتناب کنید، زیرا این کار می‌تواند صورت شما را حجیم یا سنگین نشان دهد.

 

 

اگر به بخش مد علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

ایده هایی جذاب برای ست کردن استیل پاستلی در بهار

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt