آیا آموزش مجازی نقاشی واقعا مفید است؟

 در فرهنگ و هنر, نقاشی

نویسنده: آسیه وصولی پور (نقاش)

این روزها با توجه به مشکلات به وجود آمده حضور در کلاس های هنری با چالش های بیشتری از قبل مواجه است. بسیاری از اساتید هنری و آموزشگاههای هنری برای ادامه روند آموزشی خود به آموزش های مجازی روی آورده اند. اما سوالی که تقریبا هر روز بارها از خود من ‍‍‍پرسیده می شود این است که آیا واقعا می توان نقاشی را از روش های مجازی آموخت؟ آیا آموزش های مجازی واقعا مفید هستند؟

به عنوان یک هنرمند همیشه باید در حال آموختن باشیم در هر شرایطی.

در پاسخ به پرسش مطرح شده باید بگویم که آری آموزش های نقاشی مجازی می تواند مفید باشد و حتی در برخی موارد بهتر از کلاس های حضوری به شمار می روند اما همه کلاسها استاندادهای مناسبی را رعایت نمی کنند و برای همین موجب دلسردی هنرجویان می شوند.

در کلاس های مجازی آموزش ها و به نوعی استاد همواره در کنار هنرجو حضور دارند و هنرجو قادر است بارها و بارها آموزش ها را مشاهده نماید در صورتی که در خصوص کلاسهای حضوری این امکان وجود ندارد و استاد ناچار است زمان خود را بین تمام هنرجویان تقسیم نماید.

از طرفی هنرآموز به صورت واقعی در کلاس حضور ندارد بنابراین می بایست بسیار دقیق آموزشها را مشاهده نماید و اگر لازم بود بارها و بارها با دقت کافی آموزش ها را مرور نماید.

این روزها تعداد کلاسهای مجازی بسیار بیشتر از قبل شده است و همین موضوع انتخاب را سخت تر می کند. در ادامه تجربیات خودم را در انتخاب خوب یک کلاس آموزش نقاشی مجازی با شما در میان می گذارم امیدوارم این مطالب راهنمای خوبی برای انتخاب کلاس مجازی مناسب برای شما باشد.

در انتخاب کلاس های مجازی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

مهمترین نکته شیوه ارایه مطلب است. بهتر است قبل از انتخاب کلاس قسمت کوچکی از آموزش را ببینید تا مطمئن شوید زاویه دوربین و صدا و نور مناسب هستند و مانعی مانند دست استاد مقابل دوربین قرار نگرفته است.

نکته بعدی توجه به سابقه کار هنری استاد است. اما مورد بعدی از هر دو نکته گفته شده مهمتر است:

رضایت هنرجویان! آموزش دادن و انتقال مطلب خود به نوعی هنر است. ممکن است شخصی از مهارت بالایی برخوردار باشد اما توانایی خوبی در انتقال مطلب و ارائه آموزش نداشته باشد!

از جمله موارد بسیار مهم در انتخاب کلاس توجه به پشتیبانی و نحوه رفع اشکال در کلاس است. استادی که زمان کافی برای رفع اشکال هنرجو اختصاص نمی دهد هنرمند نوپا را در گمراهی رها میکند. اساتیدی که فقط به دنبال جذب درآمد بالا هستند (هرچند تعدادشان اندک است) و اهمیتی به آموزش مطالب به هنرجو نمی دهند!

به طور قطع می بایست از چنین اساتیدی دوری گزید!

به همین دلیل است که قبل از انتخاب کلاس هنری مجازی مورد نظرتان مهم است که به پاسخگویی و در دسترس بودن استاد کلاس بسیار توجه کنید زیرا این مورد بخش مهمی از روند آموزشی را شامل می شود.

در مورد کلاسهای مجازی مهم است پایبند به انجام مرتب و کامل تمرینات باشید تا بتوانید همراه با کلاس پیش بروید.

در پایان امیدوارم نکات عنوان شده بتواند راهنمای خوبی در انتخاب کلاسهای هنری مجازی برایتان باشد.

نویسندهآسیه وصولی پور

اینستاگرامArtistsLand.ir

ایمیلa.vosoulipour@gmail.com

کانال تلگرامArtistsLand@

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt