معرفی کتاب از شنبه

 در فرهنگ و هنر, معرفی کتاب

حتی اگر فردی موفق هستید و همه کارهای شما روی روال است باز هم این کتاب می تواند راه کارهایی برای بهتر شدن را به شما معرفی کند.

استاد محمد پیام بهرام پوربا زبانی ساده و روان انواع اهمال کاری را در کتاب” از شنبه ” توضیح داده اند.

 

 

در اینجا به چند مورد از بهترین سر تیتر های کتاب اشاره می کنم:

 

غلبه بر اهمال کاری و رفع کامل گرایی 

به شکلی بسیار ساده و روان مورد بررسی قرار گرفته اند. مثال های کتاب به قدری ملموس است که شما سریع مورد اهمال کاری خودتان را خواهید شناخت و متوجه خواهید شد که چرا کارهایتان خوب پیش نمیرود و  یا اغلب به درهای بسته برخورد می کنید و راهی برای باز کردنشان ندارید.

جالب است بدانیم که کامل گرا ها هم به نوعی اهمال کار هستند، حتما می پرسید چرا؟

چون  تفکرشان این است که همه چیز باید کامل کامل باشد،  یا همه یا هیچ!!! و این خودش باعث می شود که هیچ کاری را شروع نکند چون همه دانش و انچه را که نیاز است در زمان شروع ندارند…

در حالی که بهتر است شروع کنیم چون در طول مسیر کارها خودش به  مرور روی غلطک می افتد.  برای شروع بهتر است فقط کمی بهتر از متوسط باشیم همین کفایت می کند.

 

اهمال کاری به دلیل ناتوانی در تصمیم گیری

 

گاهی ما اصلا تنبل نیستیم فقط قادر به تصمیم گیری درست نیستیم، یعنی وقتی بر سر دو راهی گیر می کنیم نمی دانیم که الان بهترین راه کدام است و چون قادر به تصمیم گیری نیستیم همه چیز را رها می کنیم. یکی از موارد نداشتن مهارت کافی است، وقتی مهارت کافی برای انجام کار را نداریم به جای کسب مهارت دست از کار می کشیم.

یکی از راه ها برای غلبه بر این نوع اهمال کاری این است که تصمیم های کوچک بگیریم و دوم اینکه با افراد موفق صحبت کنیم و ازشان راهنمایی بگیریم.

 

 

 

 

مایند مپ یا نقشه ذهنی چیست ؟

برای اینکه مطالب کتاب را بتوانیم به خاطرمان بسپاریم و فراموش نکنیم، بهتر است از مایند مپ یا نقشه ذهنی استفاده کنیم.

مایند مپ یکی از اصولی ترین روش ها برای یادگیریست. این روش حدود سی سال پیش در کشور آمریکا توسط آقای تونی بوزان، ارائه شده است و مدتهاست یکی از بهترین تکنیک های یادگیری در جهان است.

در این روش با استفاده از مطالعاتی که بر روی ذهن بشر صورت گرفته است،از طرح های گرافیکی و تصاویر استفاده شده است با این روش کارایی مغز بالاتر می رود و ما می توانیم بسیار ساده تر مطالب را در حافظه مان جای دهیم.

نمونه ای از مایند مپ کتاب از شنبه که می توانید برای یادگیری بیشتر به شما کمک کنند

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد کتاب می توانید به سایت بیشتر از یک مراجعه کنید

برای اطلاع از نحوه استفاده از مایند مپ از سایت VojkaniWay

کتاب: از شنبه

نویسنده: محمد پیام بهرام پور

ناشر: نشر تعالی

گردآوری: پریسا مشکین پوش

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt