معرفی مینی سریال فروپاشی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

مینی سریال فروپاشی (The Undoing) یک سریال تلویزیونی مهیج روانشناختی محصول کشور آمریکا است که بر اساس رمان “باید شناخته می‌شدی” (You Should Have Known) به قلم ژان هانف کورلیتز ساخته شده است.

نویسندگی و تهیه‌کنندگی این سریال را دیوید ای کلی (David E. Kelley) به عهده داشته و سوزان بیر (Susanne Bier) آن را کارگردانی کرده است.

ستارگان مینی سریال فروپاشی نیکل کیدمن و هیو گرانت هستند و در این مطلب سعی داریم به معرفی سریال The Undoing بپردازیم.

مینی سریال فروپاشی چند قسمت است؟

اگر می‌خواهید بدانید سریال چند قسمت است، باید بگوییم این مینی سریال مهیج در ۶ قسمت ساخته شده است. اولین قسمت سریال در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۴ آبان ۱۳۹۹) از شبکه HBO پخش شد.

این سریال بزرگترین سریال آمریکایی است که از شبکه Sky در بریتانیا پخش شد و رکورد سریال قبلی، یعنی سریال Game of Thrones، را زد. این سریال پربیننده‌ترین سریال HBO در سال ۲۰۲۰ نیز بوده است. آخرین قسمت مینی سریال فروپاشی در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰ (۹ آذر ۱۳۹۹) به روی آنتن رفت.

خلاصه داستان:

داستان در مورد خانواده ی ثروتمندی است که مادر خانواده گریس (نیکول کیدمن ) یک دکتر روان شناس و پدر خانواده جاناتان نیز (هیو گرانت) پزشک بیمارهای سرطانی است.آن ها یک پسر ۱۰ ساله دارند.همه چیز در زندگی آن ها آن طور که نشان داده می شود بی نقص است یک خانواده ثروتمند که زن و شوهر علاقه عجیبی به یکدیگر دارند ،زندگی که برای هر کسی مثال زدنی است.پسر آن ها هنری در یکی از بهترین مدارس نیویورک مشغول به تحصیل است مدرسه ای که هزینه سالانه آن ۵۰ هزار دلار است و همان طور که حدس می زنید فقط ثروتمندان می توانند به آنجا بروند!

همه چیز عالی پیش می رود تا اینکه زنی وارد داستان می شود!

زنی که آن طور که به نظر می رسد ثروتمند نیست اما فرزندش در این مدرسه تحصیل می کند ! سوال اول این است این زن از کجا توانسته هزینه تحصیل پسرش را فراهم کند ؟ دیگر ثروتمندان نمی توانند این زن را آن طور که باید و شاید قبول کنند و دلیل آن بسیار واضح است : این زن پولدار نیست و جایگاهی میان آن ها ندارد!

داستان از جایی جذاب می شود که این زن اسرار آمیز به قتل می رسد و در پشت پرده این قتل حقایق دیگری نیز آشکا ر می شود و زندگی رویایی گریس به جهنم تبدیل می شود و همه چیز به یکباره فرو می ریزد! همه می توانند قاتل باشند اما موضوع فراتر از یک قتل است زین پس است که شما با چهره و شخصیت های حقیقی داستان آشنا می شوید و این موضوع جذابیت سریال را چندین برابر می کند.

ژانر سریال چیست و چه امتیازی به آن تعلق گرفت؟

این سریال در ژانر معمایی، جنایی، روان‌شناختی است و در IMdb امتیاز ۷.۴ از ۱۰ را دارد.

تعدادی از بازیگران سریال:

  • نیکول کیدمن در نقش گریس فریزر
  • هیو گرانت در نقش جاناتان فریزر
  • نوآ جوپ در نقش هنری فریزر
  • دونالد ساترلند در نقش فرانکلین راینهارت

سخن آخر

و در نهایت باید گفت سریال The Undoing می‌تواند حسابی توجه شما را به خود جلب کند و در این شرایط پر تنش، بد نیست به صندلی تکیه دهید و اجازه دهید HBO یک بار دیگر شما را شگفت‌زده کند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt