معرفی فیلم کمدی دینامیت

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

دینامیت، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، و بعد از تگزاس، جدیدترین فیلم کمدی مسعود اطیابی به شمار می‌رود. در این فیلم تلاش بر آن است تا چند فضا و رفتارهای متضاد و متناقض در کنار هم نمایش داده شوند و همین موقعیت‌ها باعث ایجاد فضای طنز و کمدی شده است.

در همان ابتدای اکران، تهیه کننده فیلم دینامیت تصمیم گرفتند که با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نصف و نیمه سینماها، آن را اکران کنند و همین موضوع بر میزان فروش فیلم تاثیر منفی گذاشت. بنابراین سازندگان فیلم، تصمیم گرفتند اکران آن را به دوران بعد از کرونا موکول کنند.

در نهایت دینامیت به عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال ۱۴۰۰ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شد.

خلاصه داستان:

دینامیت داستان دو برادر ارزشی با عقاید سفت و سخت مذهبی است که به دنبال خانه‌ای هستند و در نهایت کارشان به یک خانه در بالا شهر تهران می‌رسد که دو همسایه کاملا متضاد با عقاید آنها با آنها در این ساختمان زندگی می‌کنند؛ یکی از آنها مردی خلافکار است که امور زندگی‌اش با فروش شراب و مواد مخدر می‌چرخد و آن یکی خانه نیز دو دختر جوان دانشجو هستند که تقریبا هر آخر هفته در خانه‌شان پارتی برگزار می‌کنند و به اصطلاح خودمانی بسیار قرتی هستند.

همین سوژه حضور برادران بسیجی در کنار دو دختر قرتی و یک ساقی!

دستمایه کل داستان فیلم دینامیت شده و البته فیلمنامه سعی کرده تا جایی که می‌تواند روی لبه تیغ سانسور حرکت کند و هر سوژه و ایده‌ دیگری که می‌تواند روی این کلیت داستان سوار شود را پیاده کند. از به اصطلاح بخوری شدن دو برادر بسیجی داستان پس از سوزاندن علف و گل‌های مخدر گرفته تا وجود شاخ‌های مجازی اینستاگرامی و حواشی آن‌ها و حتی برگزاری مراسم دعای کمیل در کنار یک پارتی شبانه؛ همه و همه در دل فیلمنامه جای دارند و مانند آیتم‌هایی کوتاه کوتاه می‌آیند و می‌روند و مدت زمان فیلم را طولانی‌تر می‌کنند.

پیام فیلم دینامیت چیست؟

دینامیت سعی دارد به مخاطبان این پیام را برساند که افراط و تفریط در باورها و اعتقادات مذهبی یا غیر مذهبی ریتم زندگی را از مسیر صحیح خارج می‌کند و باید تعادل را رعایت کرد.

عوامل موثر برای تماشای فیلم سینمایی دینامیت

تسلط کارگردان فیلم سینمایی دینامیت (مسعود اطیابی)، طراح صحنه (حجت اشتری) و مدیر فیلمبرداری (کوهیار کلاری) بر روی روابط تمامی بازیگران با یکدیگر، گریم آن ها، ترکیب بندی قاب فیلم، لباس بازیگران و فیلم نامه ی طنز  همه و همه کنار هم عوامل تاثیر گذار این سریال می‌باشند. که وجود هر یک از این بخش های گفته شده باعث جذابیت فیلم دینامیت برای مخاطبان در تمامی سنین می‌شود.

یکی از عواملی که به شدت در جذابیت فیلم تاثیر گذاشته است، این است که:

این تضاد دو تفکر مذهبی و غیرمذهبی در جامعه نیز به وفور دیده می شود. و می توان گفت که بیننده با آن به راحتی ارتباط برقرار می کند. اکثر فیلم هایی که مشکلات جامعه را به تصویر می کشند و روان بیان می کنند از استقبال خوبی هم برخوردار هستند.

به حق می توان گفت که بازیگران در نقش خود به خوبی ایفای نقش کرده اند. خصوصا پژمان جمشیدی که نقش یک مذهبی و تمام انقلابی را بازی کرده بود. می توان گفت بازی اون در فیلم جذابیت فیلم را دو چندان کرده بود.

بازیگران اصلی فیلم دینامیت چه کسانی هستند؟

احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و نادر سلیمانی از بازیگران شناخته‌شده‌ای هستند که در فیلم دینامیت به ایفای نقش می‌پردازند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt