معرفی فیلم میان ستاره ای

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

امروز قصد داریم تا فیلم محبوب Interstellar یا میان ستاره ای را بررسی کنیم؛ یکی از فیلم‌های بسیار موفق کارگردان برجسته‌ی سینما، کریستوفر نولان و با هنرنمایی متیو مک‌کانهی.

کریستوفر نولان که یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های دو دهه‌ی اخیر سینما محسوب می‌شود با خلق آثار جذابی که عموما‌ خط داستانی پیچیده‌ای دارند، بیننده را پای نمایشگر میخکوب می‌کند، فیلم‌هایی نظیر فیلم Inception، فیلم Memento و سه‌گانه‌ی شوالیه‌تاریکی.

فیلم‌های او علاوه‌بر پول‌ساز بودن برای سازندگان فیلم‌‌های سینمایی و موفقیت در جریان اصلی هالیوود، می‌توانند پر از رمز و راز‌های کوچک و بزرگ برای بینندگان حرفه‌ای سینما باشند.

خلاصه فیلم:

در آینده کرۀ زمین به علت تغییرات جوی محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات بیشتری نابود می‌شود. کوپر خلبان پیشین ناسا که حالا کشاورز شده به همراه پدر زن، پسر جوان و دختر ۱۰ ساله‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کنند. مورفی، دختر کوپر، معتقد است که در اتاقش یک شبح وجود دارد که سعی دارد با او ارتباط برقرار کند. کوپر و مورفی کشف می‌کنند شبح یک هوش ناشناخته است که با ارسال پیام با استفاده از امواج گرانشی مختصات دستگاه اعداد دودویی (صفر و یک) مختصات تأسیسات مخفی ناسا را به آنها مخابره می‌کند. در آنجاست که متوجه می‌شود ناسا به طور مخفیانه به دنبال سیاره‌ای دیگر برای نجات نسل بشر است.

ژانر فیلم چیست و در چه سالی منتشر شد؟

فیلم interstellar یا میان ستاره‌ای در ژانر علمی تخیلی، درام و ماجراجویی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.

این فیلم چه جایزه ای برنده شد؟

خوشبختانه کیفیت جلوه های ویژه بکار رفته در «میان ستاره ای» بسیار بالا بوده و از حالا می توان نام آن را در میان یکی از نامزدهای جدی اسکار قرار داد. البته کیفیت جلوه های ویژه فیلم اگرچه در سطح بسیار بالا و قابل تحسین هستند اما اهمیت اصلی آن در این است که موفق شده بسیاری از مباحث علمی که تا پیش از این فقط بر روی کاغذ می شد به خوبی آن را شرح داد، در اینجا با استفاده از جلوه های ویژه و کارگردانی عالی نولان ، به خوبی به مخاطب عام سینما تفهیم کند ( مخصوصا بُعد زمان ) که این موضوع به راحتی می تواند باعث شود «میان ستاره ای » یک کلاس درس جذاب و استاندارد چه برای دوستداران علم و چه برای مخاطبین سینما باشد.

بازیگران معروف فیلم:

  • متیو مک‌کانهی ( Matthew McConaughey)
  • ان هتوی ( Anne Hathaway)
  • مت دیمون ( Matt Damon)
  • جسیکا چستین ( Jessica Chastain)
  • مکنزی فوی ( Mackenzie Foy)
  • الن برستین ( Ellen Burstyn)
  • مایکل کین ( Michael Caine)

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید می توانید به سایت مووی مگ نیز مراجعه کنید.

برای رفتن به سایت مووی مگ روی لینک زیر کلیک کنید.

سایت مووی مگ

 

براي دانلود این فیلم روی لینک زیر کلیک کنید و از این سایت دانلود کنید.

دانلود فیلم زیبای میان ستاره ای

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt