معرفی فیلم لوسی(LUCY)

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

لوسی (LUCY) محصول ۲۰۱۴ به کارگردانی لوک بسون در ژانر اکشن-علمی تخیلی تماشایی است. فیلم لوسی در ژوئن ۲۰۱۴ (تیر ۹۳) در سینماها اکران شد. و البته بلافاصله فروش قابل توجهی در گیشه ها به دست آورد. لوسی با بودجه ای حدود ۴۰ میلیون دلار توانست در سینماهای جهان بیش از ۴۶۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. به این ترتیب سودی ۱۱ برابری را از آن تهیه کنندگان فیلم کرد.

لوسی با توجه به محتوای خود نقدهای مثبت زیاد و البته بعضا آمیخته ای را برانگیخت. اگر چه اکثر منتقدان سینمایی به دلیل مضمون فیلم، فیلمبرداری و طراحی صحنه های اکشن عالی و همچنین بازی درخشان اسکارلت جوهانسون از فیلم لوسی ستایش کردند.

جالب است بدانید:

لوسی، فیلمی بسیارعمیق از زاویه اشاعه تئوری زندگی و مرگ و تبیین و تفهیم واقعیت وجودی انسان و هدف از زندگی است که آن را به صراحت ” یادگیری” اعلام می کند. این فیلم در سکانس های پایانی خود، مسیری که انسان در انتهای زندگی مادی طی خواهد کرد را، در قالب برش هائی از نماهای بسته، در مکان ها و موقعیت های خاص به نمایش می گذارد که در نوع خود، یک اقدام کاملاً نو و بدیع به شمار می رود.

خلاصه داستان: 

فیلم سینمایی لوسی داستان یک زن جوان آمریکایی است که در کشور تایوان دانشجو است، دوست لوسی او را وادار می‌کند که یک کیف را در هتلی تحویل دهد و از همین‌جا ماجرای عجیب او آغاز می‌شود. داخل این کیف در واقع ۴ بسته مواد مخدر جدیدی به نام CPH4 است که باند قاچاق مواد مخدر می‌خواهند از طریق جاسازی آن‌ها در شکم چند جوان، موادر را به اروپا برسانند. لوسی که ناخواسته خود را در وسط این ماجرا می‌بیند، با مواد مخدری روبه‌رو می‌شود که درون شکمش جاگذاری شده است و حالا باید با پرواز به آمریکا برگردد.

اما قبل از حرکت مواد مخدر قرار گرفته در شکم لوسی پاره می‌شود و CPH4 به مقدار زیادی وارد بدن او می‌شود.

این اتفاق باعث خواهد شد تا ظرفیت استفاده از مغز او لحظه به لحظه افزایش پیدا کند به طوری که طی ۲۴ ساعت به ۱۰۰% ظرفت استفاده از مغزش برسد، لوسی کم کم دارای قدرت‌های شگفت انگیزی می‌شود. و می‌تواند با مغزش بر محیط، بدن خود و ماده کنترل پیدا کند. او همچنین نهایت اطلاعات درباره تمامی علوم را به سرعت فرا می‌گیرد اما متوجه می‌شود که ۲۴ربیشتر زنده نخواهد بود. و باید اطلاعاتی را که به دست آورده را به شخصی آگاه و دانا منتقل کند.

او شخصی به نام پروفسور نورمن که دانشمند شناخته شده است و در حوضه مغز فعالیت می‌کند را ملاقات می‌کند. و می‌خواهد تمامی اطلاعات ممکن علمی‌اش را از به آنها منتقل کند. در همین حین نیز گروه قاچاقچیانی که در ابتدای کار مواد را در شکم لوسی قراردادند به دنبال او هستند تا ضمن انتقام گرفتن، مواد مخدر خود را از او پس بگیرند.

عوامل فیلم لوسی:

  • کارگردان و نویسنده: لوک بسون
  • تهیه کننده: ویرجینیا سیلا
  • موسیقی: اریک سرا
  • فیلمبردار: تیری آربوگاس

تعدادی از بازیگران فیلم لوسی:

  • اسکارلت جوهانسون
  • مورگان فریمن
  • عمرو واکد
  • چویی مین-سیک

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt