معرفی فیلم دکتر استرنج

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

«دکتر استرنج» محصول سال ۲۰۱۶ و چهاردهمین فیلم در دنیای مارول است. درحالی‌که انتقام‌جویان درحال محافظت از دنیا در‌مقابل خطرهای عینی و مادی هستند، جادوگران و افراد کامرتاج درحال محافظت از دنیا درمقابل خطر‌های معنوی هستند.

در این فیلم از جادو استفاده می‌شود و با تلفیق مقداری از حقیقت و مقداری از دنیای فانتزی، فضایی واقعی نمایش داده می‌شود که باور‌پذیر است. با توجه به اینکه در فرهنگ ما اعتقاد به وجود روح و بعد روحانی وجود دارد، باورپذیری این داستان نیز برای مخاطب ایرانی بیشتر می‌شود.

خلاصه داستان:

دکتر استرنج ( بندیکت کامبربچ ) پزشک جراح متخصص اما به شدت مغرور است که اهمیت چندانی به وجدان خود نمی دهد. او که از دانش و وضعیت با ثبات خود مطمئن است، بر اثر تصادف به شدت مجروح شده شده و عصب حرکتی دستانش را از دست می دهد تا بزرگترین بحران زندگی اش به سراغ او بیاید.

استرنج حالا دیگر قادر به حراجی نیست و از طرف دیگر نمی تواند این وضعیت را تحمل نماید. از این رو تمام توانایی هایش را بکار می گیرد تا بتواند به دانشی دست پیدا کند که عصب دستانش را بازگرداند و در این راه به‌‌دنبال یک درمان عرفانی به کامرتاج می‌رود؛ جایی که یک استاد عرفان افراد را آموزش می‌دهد تا چشم روح آن‌ها باز شود و بتوانند تمام دنیا‍‌های موازی این جهان را ببینند و دنیا را از یک نیروی پلید تاریکی حفظ کنند.

ویژگی های فیلم دکتر استرنج:

یکی از ویژگی های داستان « دکتر استرنج » همانطور که اشاره شد، داستان نسبتاً متفاوت و نحوه روایت فیلم به شمار می رود که برخلاف دیگر اَبَرقهرمانان مارول نظیر مرد عنکبوتی، هالک و کاپیتان آمریکا ، خیلی داستان ساده و پیش پا افتاده ای را مطرح نمی کند تا در پایان بهانه ای برای درگیری بزرگ داشته باشد. اینبار قهرمان داستان به جای آنکه بر فراز خیابان ها و آسمان خراش های نیویورک حضور داشته باشد، به شرق می زند و تحت تعالیم رزمی و روحی قرار می گیرد که تا حدودی آموزش های نئو در قسمت اول سری فیلمهای « ماتریک » را تداعی می کند که البته در اینجا چاشنی تخیل سهم بیشتری از « ماتریکس » داشته است.

دیگر ویژگی که « دکتر استرنج » را از آثار مارولی تا حد زیادی متمایز کرده، قدم نهادن در مبحثی است که می تواند علاقه مندان به دنیای علم و تکنولوژی را کنجکاو نماید.

جهان موازی با جهان واقعی و صحنه هایی که در آن جهان وارونه شده و مفاهیم آن برای مخاطب توضیح داده می شود، از بخش های جذابی است که حداقل تا به امروز در اثری متعلق به مارول در سینما مشاهده نشده بود.

خوشبختانه « دکتر استرنج » پس از معرفی توانایی های جادویی استرنج، به سرگرم کننده ترین شکل ممکن آن مفاهیم را به کار می گیرد. و البته تمام تلاشش را هم بکار می گیرد تا به مخاطب اجازه ندهد خیلی به عمق بزند.

کارگردان و فیلم نامه نویس این اثر کیست؟

این فیلم اثری جاه‌طلبانه، خاص و تا حدی خطرناک برای جهان سینمایی مارول است. که در دستان توانمند سم‌ ریمی کارگردان پرآوازه و صاحب‌سبک هالیوودی، توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

فیلم‌نامه آن توسط “جید بارتلت” و “مایکل والدرون” نوشته شده است.

دکتر استرنج در چه ژانری ساخته شد؟

ژانر این فیلم اکشن، ماجراجویی، فانتزی، ابرقهرمانی می باشد.

تعدادی از بازیگران فیلم دکتر استرنج:

در این فیلم علاوه بر بندیکت کامبربچ که در نقش دکتر استفن استرنج ظاهر شده.، بازیگرانی همچون “الیزابت اولسن”، “بندیکت وانگ”، “ریچل مک‌آدامز” و “چیوتل اجیوفور” به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی سریال سرقت پول

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt