معرفی انیمیشن شانس

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

انیمیشن شانس (Luck) محصول جدید و مشترک ایالات متحده و اسپانیا برای سال ۲۰۲۲ به زبان انگلیسی می‌باشد. داستان این اثر حول زندگی بدشانس‌ترین دختر جهان می‌گذرد‌.

هنگامی که یک دختر بدشانس به دنیایی از خوش‌شانسی و بدشانسی برخورد می‌کند که قبلاً هرگز دیده نشده بود، او با موجودات جادویی متحد می‌شود تا نیرویی حتی قدرتمندتر از شانس را کشف کند.

انیمیشن Luck که به زیبایی با پیامی لطیف ساخته شده است، قصد دارد توضیح دهد که واقعاً خوش شانس بودن چیست. از همان ابتدا مشخص است که تیم پشت سر آن تلاش می‌کند تا با قدرت هرچه تمام‌تر از همه‌ی پتانسیل‌های خود استفاده کند تا انیمیشن خوبی را به تصویر بکشد.

معرفی انیمیشن فانتزی شانس از یک دختر بدشانس و موجودات جادویی آن را در ماه خاتون از دست ندهید.

بد شانس بودن آنقدرها هم بد نیست! 

ایده‌ی اولیه‌ی انیمیشن در همین چند کلمه خلاصه می‌شود، ایده‌ای پارادوکسیکال که با عمیق شدن، در نمایش یک دوستی ادامه پیدا می‌کند. دوستی و مهربانی مضمونی جدانشدنی از آثار پیکسار است، مسئله‌ای که به یکی از امضاهای این شرکت تبدیل شده و لستر در این انیمیشن خواهان به‌نمایش درآوردنش است.

خلاصه داستان:

دختری به نام سم گرین‌فیلد که از طفولیت در یتیم‌خانه زندگی کرده، به سن ۱۸ سالگی رسیده و طبق قوانین، باید زندگی مستقل خود را شروع کند و دیگر نمی‌تواند در یتیم‌خانه بماند. مهم‌ترین ویژگی سم، بدشانسی فوق‌العاده زیاد اوست. شانس به قدری از سم دور است که اگر دست به جواهر بزند، به احتمال زیاد آن را به خاکستر تبدیل می‌کند.

سم در تلاش است تا مشکلات جدیدی که به واسطه‌ی زندگی مستقل در پیش دارد را در کنار مشکلات حاصل از بدشانسی همیشگی‌اش را کنترل کند ولی ناموفق است تا اینکه به شکل اتفاقی یک سکه‌ی شانس پیدا می‌کند و این سکه، مسیر زندگی سم را برای همیشه تغییر می‌دهد و…

ژانر این انیمیشن چیست؟

این انیمیشن در ژانر فانتزی، موزیکال و کمدی ساخته شده است.

جنبه‌های مثبت داستان:

مهم‌ترین نکته‌ی داستان فیلم در این است منکر وجود خوش‌شانسی یا بدشانسی نمی‌شود، بلکه به مخاطب خود این پیشنهاد را می‌دهد که به جای تمرکز روی جمله‌هایی از قبیل «وای! من چقدر بدشانسم!» سعی کند با مشکلات کوچک و بزرگ اطرافش کنار بیاید برای آینده‌ی خود، فقط و فقط به تلاش و کوشش متکی باشد، نه سکه‌ای جادویی که برای او شانس به ارمغان بیاورد.

همین رویکرد مثبت‌اندیشی و عدم توجه به مشکلات کوچکی که ممکن است برای هر فردی در طول روز رخ دهد، تبدیل به نقطه‌ی قوت فیلم شده و باعث می‌شود تا انیمیشن Luck تبدیل به گزینه‌ی خوبی برای پیشنهاد دادن به خانواده ها شود.

تعدادی از صداپیشگان انیمیشن:

  • اوا نوبل‌زاده
  • سایمون پگ
  • جین فوندا
  • ووپی گلدبرگ
  • فلولا بورگ
  • لیل رل هاوری

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی انیمیشن روح

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt