معرفی انیمیشن روح

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

امروز به معرفی انیمیشن روح (Soul) از شرکت فیلم و انیمیشن پیکسار می پردازیم که به کارگردانی پیت داکتر که توسط والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

یکی از نقاط قوت تبلیغاتی پیکسار، ساخت و تولید انیمیشن‌هایی است که به مذاق والدین نیز خوش می‌آید و آن‌ها را نیز جذب خود می‌کند.

انیمیشن «روح»، از هر انیمیشن دیگری بیشتر بزرگسالان را مورد خطاب قرار می‌دهد. اگرچه سایر انیمیشن‌های پیکسار، والدین را با طنز و داستانشان سرگرم می‌کنند، اما هسته اصلی داستان انیمیشن «روح» به وضوح درمورد امیدها و ترس‌های بیشتر بینندگان بزرگسال این انیمیشن حرف می‌زند. به همین دلیل بسیاری از بزرگسالان حین دیدن این انیمیشن معذب می‌شوند.

جالب است بدانید:

انیمیشن روح در خلق مضامین بصری درباره جهان پس از مرگ و همچنین زندگی قبل از این جهان، از انیمیشن کوکو (Coco) الهام می‌گیرد؛ همچنین از طرفی دیگر، برای تبدیل مفاهیم انتزاعی به شخصیت‌های بانمک و مناظر دل‌انگیز و روشن از انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) بهره می‌جوید.

عالمی که در آن روح انسان‌ها در رفت‌وآمد هستند، یک قلمروی درخشان و مینیمالیستی است که ساکنینش را ارواح اکتوپلاسمیک حباب‌دار و مشاوران بوروکراتیک جنجالی تشکیل می دهند که همه‌شان جری نام دارند.

خلاصه:

این انیمیشن داستان معلمی میان سال به اسم جو گاردنر را روایت می کند که عاشق نواختن موسیقی جاز است.جو تمام زندگی اش را صرف نواختن کرده است و آرزو دارد که یک موسیقی دان بزرگ شود اما حمایتی از او نمی شود. روزی یکی از دانش آموزان قدیمی اش به او زنگ می زند و می گوید: من عضو جدید گروه چهار نفره (دورتیا ویلیامز)هستم و گروه ما یک پیانیست کم دارد، رویای جو داشت به حقیقت می پیوست، اجرا کنار یک نوازنده معروف یعنی یک قدم نزدیک تر شدن به آرزو ای که در سر داشت که مثل اینکه خوشحالی زیاد کورش می کند، در چاله ای می افتد و روحش از بدنش جدا می شود.

روح جو زمانی که چشمان خود را باز می کند می فهمد که دارد به دنیای پسین کشیده می شود و تلاش خود را می کند تا به زمین بازگردد اما اتفاقی به دنیای پیشین می رود جایی که روح های کوچک متولد و شخصیت شان شکل می گیرد و هنگامی که آماده برای زندگی کردن باشند به زمین فرستاده می شوند و زندگی می کنند در همین حین که جو دارد تلاش می کند به زندگی برگردد با روحی به نام ۲۲ آشنا می شود که از زمین متنفر است و نمی خواهد زندگی کند و داستان این دو نفر شروع می شود…

ژانر انیمیشن:

روح یک انیمیشن در ژانر ماجراجویی، فانتزی، و کمدی–درام می باشد.

جوایز انیمیشن:

این انیمیشن در نود و سومین دوره جوایز اسکار، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی و موسیقی متن فیلم شد.

تعدادی از صداپیشگان انیمیشن:

  • جیمی فاکس (Jamie Foxx) جو گاردنر
  • تینا فی (Tina Fey) 22
  • فیلیسیا رشاد (Phylicia Rashad) لیبا گاردنر
  • داوید دیگز (Daveed Diggs) پائول

 چه چیزی در مورد شخصیت جو جالبه؟ 

اینکه سفت و سخت به دنبال هدفش می رود و آن را رها نمی کند همه ی ما این تجربه را در زندگی مان داشته ایم، همه ی ما در زندگی هدفی داریم و برای رسیدن به آن هر کاری می کنیم و فقط بر روی هدف مان تمرکز می کنیم تا جایی که از زندگی و دنیا غافل می شویم. چیزی که این انیمیشن روی آن تاکید دارد همین است.

(نباید برای هدفت زندگی کنی باید برای زندگی کردن، زندگی کنی)

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی انیمیشن جذاب کوکو

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt