معرفی انیمیشن جذاب کوکو

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

امروز قصد داریم تا به معرفی انیمیشن جذاب coco بپردازیم. انیمیشن کوکو یکی از مشهورترین آثار کمپانی پیکسار است. کوکو به کارگردانی لی آنکریچ ساخته شده و ایده اصلی این انیمیشن از لی آنکریچ بوده و آدریان مولینا و متیو آلدریخ نویسندگی آن‌ را برعهده داشته‌اند.

کوکو توانسته نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب نماید. این فیلم در ایران نیز دوبله فارسی شده و طرفداران خاص خودش را به زودی پیدا نمود.

پیکسار در تایخچه خود شاهکارهای زیادی در زمینه انیمه سازی دارد مانند: انیمیشن های اسباب بازی ها، وال-ای و درون بیرون. در کوکو سازندگان تصمیم گرفتند برخلاف روال گذشته به بیان یک مفهوم عرفانی در قالب کارتون بپردازند یعنی “مرگ”. داستان کارتون کوکو خانوادگی است و از زاویه ای متفاوت به مرگ نگاه می اندازد و البته طوری ساخته شده است که کودک از دیدن آن و همینطور مفهوم مرگ نمی ترسد.

خلاصه انیمیشن:

داستان این انیمیشن در مورد پسر جوانی است به نام میگوئل که آرزوی نوازنده شدن را در سر می‌پروراند، اما از بد حادثه او در خانواده‌ای متولد شده است که موسیقی و نواختن در آن تابوست. این قانون نانوشته مانند میراثی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. در این میان میگوئل، برای رسیدن به رویایی که همیشه داشته، یعنی تبدیل شدن به نوازنده‌ی گیتار، به صورت پنهانی وارد مقبره‌ی گیتاریست معروفی می‌شود، و گیتار افسانه‌ای او را برمیدارد. اما درست در لحظاتی که فکر می‌کند به خواسته‌اش رسیده است، به ناگاه ورق برمی‌گردد و او وارد دنیای مردگان می‌شود. دنیایی که راه فراری از آن نیست مگر آنکه از سوی اقوام و اجداد درگذشته‌اش مورد عافیت قرار گیرد.

ژانر انیمیشن چیست و در چه سالی اکران شد؟

ژانر آن فانتزی و موزیکال است و در سال ۲۰۱۷ تهیه و تدوین و در نهایت اکران شد.

جوایز انیمیشن کوکو:

انیمیشن کوکو در هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن‌گلوب نامزد دو جایزه بهترین انیمیشن سال و بهترین آهنگ اورجینال شد که جایزه اول را از آن خود کرد. کوکو هم‌چنین در نودمین دوره جوایز اسکار نامزد دو جایزه بهترین انیمیشن و بهترین ترانه شد و هر دو جایزه را به خود اختصاص داد.

نکات مثبت انیمیشن

  • طراحی هنری بالا
  • رنگ پردازی و نورپرازی استاندارد
  • پرداخت فوق العاده به جزئیات
  • موسیقی عالی و دلنشین

نکات منفی انیمیشن

اصلی ترین نقطه ضعف کوکو مربوط به فیلمنامه اثر است که خیلی به ساختار کلی آن آسیب نزده ولی ما را از یک اثر کامل و صددرصد محروم می کند.
در انتها به این نکته می توان اشاره کرد که اصلی‌ترین نکته‌ای که در این انیمیشن تکرار شده است تبدیل قهرمان به ضدقهرمان است.

تعدادی از صداپیشگان انیمیشن کوکو

  • آنتونی گونزالز (Anthony Gonzalez)
  • گائل گارسیا برنال (Gael Garcia Bernal)
  • بنجامین برت (Benjamin Bratt)
  • مارکو آنتونیو سولیس (Marco Antonio Solis)

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی فیلم میان ستاره ای

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt