معرفى کتاب كودك : پسر نامرئی

 در فرهنگ و هنر, معرفی کتاب

موضوع : مهارت زندگى

نویسنده: ترودی لودویگ

برگردان: فرزانه خونگرم لاکه

ناشر: آوای هانا

کتاب « پسر نامرئی » داستان «برایان» پسری خجالتی است که چون نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند، بقیه نیز به او توجه ندارند.

آموزگار او را نمی‌بیند، همکلاسی‌هایش او را به بازی‌های خود راه نمی‌دهند و هنگام ناهار نیز به تنهایی غذا می‌خورد. «برایان» گرچه توانایی‌هایی دارد، به دلیل خجالتی بودن، کسی متوجه او و توانایی‌هایش نمی‌شود. او به نظر خودش پسری نامرئی است، تا این که یک روز با ورود دانش‌آموز تازه به کلاس، فصل جدیدی در زندگی برایان آغاز می‌شود و …..

درباره کتاب

انسان‌ها همان طور که در ظاهر با هم تفاوت‌های فراوانی دارند، در خلق و خو نیز با هم متفاوت‌اند. بعضی به راحتی در دوستی با دیگران پیش قدم می‌شوند و حتی در محیط‌های ناآشنا هم احساس غریبگی نمی‌کنند. بعضی دیگر، مدتی طول می‌کشد تا در یک محیط احساس آشنایی کنند.

برقرار کردن ارتباط با دیگران، مهارتی است که باید در زمان مناسب به کودکان آموزش داده شود. زیرا ممکن است افراد بی‌بهره از این مهارت مهم، درگروه‌های مختلف همسالان خود، پذیرفته نشوند یا کنار گذاشته شوند.

این طردشدگی، ممکن است پیامدهای ناخوشایندی مانند کاهش اعتماد به نفس، کمبود عزت نفس و … به دنبال داشته باشد. چه بسا این احساسات منفی تا بزرگسالی همراه افراد بمانند.

نویسنده با استفاده از طرح داستانی باورپذیر برای کودکان، موضوع خجالتی بودن و راه برطرف کردن احساس خجالت را بیان می‌کند. همچنین روش برخورد با افراد خجالتی را در داستان به شکل غیر مستقیم به مخاطب می‌آموزد.

تصویرهای ساده ولی جذاب کتاب « پسر نامرئی »، با رنگ‌های مناسب که همراه با متن داستان تغییر می‌کنند، از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب هستند.

منبع: کتابک

 

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt