۶ نکته سودمند برای مراقبت از موها

 در پوست و زیبایی, سلامتی

موهای سالم میخواهید؟ با رعایت این تکنیک های ساده می توانید گام های مؤثری در راستای تقویت مو های خود بردارید. و دیگر نیازی نیست نگران موهایتان و مراقبت از آنها باشید.

 

۶ نکته مهم که رعایت آنها میتواند برای موها سودمند باشد:

۱. سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزی ها و میوه های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزی هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی رنگدانه های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان ها، ناخن ها و موها میشود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثر گذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.

۲.پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پر حجم میشود به جای ژل که باعث خفه شدن مو میشود از روغن های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.

۳.حنا برای مو، گیاهی مفید است اما تاثیر خود حنا با شامپو های آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به نظرتان ناخوشایند است میتوانید از گیاهان بی رنگ کننده استفاده کنید.

۴. سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می توان از دم کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.

۵. از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خود داری کنید که دشمن مو هستند.
در پایان نیز توصیه میشود در حد امکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید.
همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و در صورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد. به علاوه از شانه کردن موها در حمام بپرهیزید.

 

۶. بسیاری از مردم این نکته بسیار ساده را نادیده می گیرند. که برای بلندتر شدن مو باید هر ٢ یا ٣ هفته یک بار نوک موهایتان را بزنید. اگر می خواهید از شر مو خوره و شکسته شدن موهایتان رهایی یابید. چند سانتی متر انتهایی موهایتان را کوتاه کنید.

با این کار می توانید فارغ از مشکلاتی همچون مو خوره، ریزش و شکنندگی مو، به موهای خود رسیده و رشد آنها را تقویت کنید.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt