چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

این روزها شیک بودن دیگر در استفاده زیاد از لوازم آرایش نیست بلکه در سادگی است, به جای آرایش به سلامت پوست صورت تان توجه کنید. شرط لازم و کافی برای استفاده نکردن از لوازم آرایش داشتن یک پوست سالم و باطراوت است. غذای سالم بخورید. بهداشت پوست تان را مراقبت کنید و مراقب جوش های مزاحم باشید.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

ابرو‌ها و مژه‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای زیبایی بدون آرایش، زیبایی چشمان شماست. می‌گویند: «چشمان پنجره روح هستند.» و از این رو، هیچ چیز نمی‌تواند شما را زیباتر از زمانی نشان دهد که چشمانتان زیبا و گیراست.
شما می‌توانید با کمک یک برس آغشته به روغن بادام یا روغن نارگیل ابرو‌ها و مژه‌های خود را مرتب کنید. روغن نارگیل و روغن بادام برای رشد مو مفید هستند و همچنین به تغذیه پوست کمک می‌کنند؛ بنابراین به جای این که با خط چشم، ریمل یا سایه به چشمان خود یا پوستتان ضرر برسانید، از سلامت و زیبایی چشم‌های خود با این روش طبیعی محافظت کنید.

نوشیدن آب

هرچقدر هم بر اهمیت آب تاکید شود باز هم کم است. هر سیستم و عملکردی در بدن به وجود آب وابسته است. هر کجا که می‌روید یک بطری آب همراه خود ببرید و در طول روز آب بدنتان را حفظ کنید. خوردن حداقل ۸ لیوان آب در روز یا بیشتر سموم را از بدنتان دفع می‌کند و از این رو پوستتان شاداب‌ به نظر می‌رسد. همچنین مانع ایجاد چین و چروک در پوستتان می‌شود.

بهترین راه برای مصرف آب این است که یک بطری را با خیار، لیمو، کدو سبز، برگ‌های نعنا و سبزیجات رنگ روشن دیگر پر کنید و آب سم‌زدایتان را دائماً بنوشید. انجام این کار مواد مغذی و همچنین آب‌رسانی به بدن را برای شما به ارمغان می‌آورد که به بدنتان در استفاده و نگهداری آب به صورت موثرتر کمک می‌کند.

لایه برداری

لایه برداری به معنای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. میلیون‌ها سلول در بدن ما هر روز می‌میرند و سلول‌های مرده درخشندگی پوست ما را از بین می‌برند. به جای اینکه بخواهید با آرایش، پوست خود را درخشان کنید و سلول‌های مرده را بپوشانید به دنبال روشی باشید که به طور طبیعی پوست شما را لایه برداری کند.

برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد و البته در اکثر مواقع مواد مورد نیازتان در آشپزخانه پیدا می‌شود. بسته به نوع پوست، می‌توانید پوست خود را اسکراب کرده و شستشو دهید.

این کار نه تنها باعث روشن شدن پوست شما شده بلکه به شما ظاهری تازه و پرانرژی می‌دهد. ثابت شده است این راه یکی از بهترین راه‌های زیبایی بدون آرایش است.

حفظ سلامتی دندان ها

یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید.

خواب کافی

خواب مناسب حداقل ۷ تا ۹ ساعت برای سالم نگه داشتن پوست ضروری می باشد. پس از ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید زیرا بعد از گذشتن نیمه شب بدن شما شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی می کند که یکی از آن ها ملاتونین است. روی کمر خود بخوابید تا مشکلاتی مثل چین و چروک روی صورت شما به وجود نیاید.

خوردن غذای خوب

داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی ضروری به سلامت پوست شما کمک می‌کند. مصرف زیاد برخی از مواد غذایی خوشمزه ممکن است برایتان عوارض پیش بینی نشده‌ای ایجاد کند!

خرید محصولات آرایشی گران قیمت به داشتن یک زندگی سالم کمکی نمی‌کند، پس بهتر است به جای لوازم آرایش، پول خود را برای تهیه مواد غذایی سالم و مغذی خرج کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

افرادی که می خواهند بدون آرایش زیبا باشند بسیار اهمیت دارد. آفتاب با این که یک نعمت بزرگ است ولی این نعمت الهی مضرات زیادی برای پوست ما دارد. دیده شده پوست افرادی که از کرم ضد آفتاب استفاده می کردند از افرادی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کردند جوان تر و زیبا تر مانده است.

اکثر بیماری های پوستی و حساسیت های پوستی ناشی از اشعه های منعکس شده از نور خورشید است و می شود گفت یکی از دلایل نداشتن پوست زیبا استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب است.

لب های خود را فراموش نکنید

تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.


ماساژ صورت

این یک راز خودساخته است که متخصصان پوست به آن اهمیت ویژه می‌دهند. یک ماساژ خوب روزانه روی صورت می‌تواند خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد، پوست را سفت کند و باعث شود که پوست درخشان به نظر برسد. به علاوه باعث می‌شود احساس رهایی از استرس و جوان شدن دوباره داشته باشید. چینی‌ها این تکنیک را با هدف قرار دادن نقاط فشار خاص روی صورت انجام می‌دهند. شما می‌توانید از لوسیون یا روغن نارگیل استفاده کنید، بنابراین در حین ماساژ دادن پوستتان را هم مرطوب کرده اید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کتید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

هشت نکته برای داشتن آرایشی طبیعی تر

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt