چه مدل ابرویی به صورتم میاد؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

کدام مدل ابرو مناسب صورت شـما اسـت؟ باریک یا پهن؟ صاف یا شکسته؟

این سوالات از این جهت مهم هستند کـه ابرو تاثیر زیادی روی چهره مـا دارد، صورت یک انسان بدون ابرو کاملا دگرگون می شود. درسال هاي اخیر مدلهای ابروی پهن حسابی ترند شده اند.

اینروزها هم بعضی اصلا بـه ابروهای شان دست نمیزنند و طبیعت ابرو زیبایی شان را نشان می دهد اما کدام مناسب مـا اسـت؟

ابرو در هر شکل و مدلی کـه باشد میتواند در زیبایی فرد تاثیر گذارد. این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار اسـت کـه برداشتن صحیح ابرو و شکل‌دهی ابرو برای افراد مختلف، متفاوت اسـت و باید با توجه شکل و فرم صورت مدل ابرو را انتخاب کنید. البته همه ی‌ افراد باید ابرو‌هاي آراسته داشته باشند. طبق معمول در هر دوره یک نوع ابرو مد روز اسـت.

مدل ابرو مناسب فرم صورت بیضی شکل

اگر شما هم جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که فرم صورتتان بیضی شکل است، بسیار فرد خوش شانسی هستید؛ چون این فرم صورت در حقیقت یک فرم ایده‌آل است. پیشانی افرادی این که این فرم صورت را دارند، از چانه آن‌ها خیلی پهن‌تر نیست. چانه این افراد معمولا ظریف است و یک منحنی کوچک و زیبا در گوشه چهره آن‌ها وجود دارد. خوشبختانه تقریبا هر مدل ابرویی روی یک صورت بیضی شکل زیبا دیده می‌شود، به همین دلیل اصلا جای نگرانی نیست.

البته بهتر است که در انتخاب فرم ابرو، چند نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، فرم ابرویی که برای چهره خود انتخاب می‌کنید نباید بیش از حد زاویه داشته باشد. هرچه زوایای ابروهای شما کمتر باشند، چهره زیباتری خواهید داشت.

مدل ابرو مناسب فرم صورت گرد

شناسایی کردن یک صورت گرد کار بسیار آسانی است. در صورت این افراد، گونه‌ها پهن‌ترین قسمت صورت هستند و علاوه بر این، چانه آن‌ها گرد است و انحنای زیبایی دارد. در هنگام انتخاب یک فرم ابروی مناسب برای این مدل چهره، بهتر است به یاد داشته باشید که فرم مورد نظر، باید کاری کند که فک شما باریک‌تر از حالت عادی، و در نتیجه صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد. به بیانی دیگر، باید در چهره شما نوعی تعادل برقرار بشود.

“یادتان باشد که نباید برای یک فرم صورت گرد، یک مدل ابروی گرد انتخاب کنید.”

اگر برای یک فرم صورت گرد، یک مدل ابروی گرد انتخاب کنید، باعث می‌شود که صورتتان حتی از حالت عادی هم گردتر به نظر برسد. از طرفی دیگر، یک ابروی صاف نیز باعث می‌شود که اندازه صورت شما خیلی کوتاه به نظر برسد. در نتیجه، حتما فکر می‌کنید که باید برای این فرم صورت، یک مدل ابروی مربعی و زاویه‌دار انتخاب کنید؛ خیر، انتخاب این مدل ابرو نیز کاملا اشتباه است! هیچ گونه زاویه تندی برای انحنای زیبای صورت شما مناسب نیست.

بهترین مدل ابروی برای یک صورت گرد، مدلی است که زاویه تندی نداشته باشد و علاوه بر این، کمی انحنا داشته باشد. هرچه قوس ابروی شما بیشتر باشد، فاصله بین چشم و ابرویتان بیشتر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، هرچه انتهای ابروهای شما کشیده‌تر باشد، باعث می‌شود که صورت شما کشیده‌تر به نظر برسد.

مدل ابرو مناسب فرم صورت مربع شکل

فرم صورت مربع شکل بسیار شبیه به فرم صورت گرد است؛ با این تفاوت که به جای منحنی‌های ظریف، کمی زاویه دارد. دو طرف صورت افرادی که این فرم چهره را دارند کاملا صاف است و فک آن‌ها نیز کاملا زاویه دارد. به همین دلیل بهتر است که در این حالت، فرم ابروهای خود را نیز زاویه‌دار انتخاب کنید تا ابروهایتان با فرم طبیعی صورتتان در تضاد قرار نگیرند.

علاوه بر این، بهتر است شما هم مثل افرادی که فرم صورتشان گرد است، ارتفاع قوس ابروهای خود را کمی بیشتر کنید و انتهای آن‌ها را نیز کمی بکشید. بدین ترتیب صورت شما کشیده‌تر از حالت عادی به نظر می‌رسد. یک ابروی کمی منحنی باعث می‌شود زوایای صورت افرادی که چهره مربع شکل دارند زیباتر به نظر برسد. در حالی که ابروهای خیلی گرد، با این زوایا تضاد ایجاد می‌کنند و چندان جالب دیده نمی‌شوند.

مدل ابرو برای فرم صورت های قلبی شکل

اگرچه در حال حاضر ابروي پهن و برجسته مد است، اما قطعا صورت‌هايی به شكل قلب از اين مد، خودداري كنند! كساني كه صورت قلبي‌شكل يا شکل گلابي‌ وارونه دارند، بهتر است ابروي گرد را انتخاب كنند تا مقداري تيزي چانه را ملايم‌تر كند. از آنجايي كه خط فك در اين صورت‌ها جمع و جور‌تر از بالاي صورت است، خيلي مهم است كه ابروهاي‌تان به خوبي آراسته شده و فوق‌العاده مرتب باشد.

اشتباه نكنيد! ابروي نازك اصلا مورد بحث ما نيست. چيزي كه دنبالش هستيم شكلي كنترل شده است كه نه انبوه و نه ضخيم باشد. ابروي تو پر در نيمكره بالايي صورت، به خدمت گرفته مي‌شود تا فك كوچك شما در نيمكره پاييني را تعديل كند.

بدترين فرم ابرو براي اين مدل صورت‌ها ابروي صاف و افقي است كه براي خنثي كردن قسمت چانه موثر نيست و تيزي چانه را از بين نمي‌برد. اين فرم نامناسب ابرو تمام تعادل صورت‌تان را به هم خواهد زد.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

۸ راهکار خانگی برای پر پشت کردن ابروها

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt