چه شوینده ای برای چه پوستی مناسب است؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

صورت ما آن قسمت از بدن است. که هر روزه در معرض عوامل آلاینده بسیاری قرار می‌گیرد. از لوازم آرایش خانم‌ها گرفته. تا انواع کرم‌های ضد‌آفتاب. نور آفتاب، باد، سرما، آلودگی هوا و آلودگی. دستان ما که با صورتمان در تماس هستند. نیز باید به این فهرست اضافه شود.

شاید به سادگی با نگاه کردن به صورتتان متوجه نشوید.، اما حقیقت این است. که تمام آرایش شما با شستن از بین نمی‌رود. آرایش کردن و خودآرایی کم و بیش جزئی. از زندگی هر خانومی محسوب می‌شود. و برای خانم‌ها لذت بخش است.، ولی پاک کردن آرایش فرآیند سختی دارد. البته اگر توجه کنیم. که ماندن آرایش باعث ایجاد چین و چروک.، لکه‌های تیره رنگ و آکنه روی پوست می‌شود. حتما خودمان را مجبور به پاک کردن آرایش می‌کنیم. امروزه محصولات زیادی برای پاک کردن. آرایش صورت موجود هستند. که به راحتی آرایش را با کمترین میزان آسیب رساندن پاک می‌کنند.

پیش از انتخاب یک محصول مناسب برای شست و شوی پوست.، شما باید ابتدا پوست صورت خود را خوب بشناسید. اکثر ما هیچ‌گاه در رابطه با نوع پوست خود خیلی فکر نمی‌کنیم. اما همه ما نوع پوستمان مشخص است. و با کمی‌دقت به علائم می‌توان به آن پی برد. استفاده از شوینده‌ای که برای پوست شما مناسب نیست می‌تواند. مشکلات پوستی شما را افزایش دهد. و باعث خشکی یا چربی بیش از حد پوست یا حتی التهاب شود.

پوست شما جز کدام یک از دسته‌های. زیر قرار می‌گیرد؟

پوست نرمال: این نوع پوست ترکیبی متعادل از چربی ، رطوبت و استقامت دارد .

پوست چرب: آیا پوست صورت شما چند ساعت پس از شست‌و‌شو .چرب و براق به نظر می‌رسد؟

پوست خشک: پوست خشک دارای منافذی است. که چند ساعت پس از شست و شو قابل دیدن نخواهند بود و پوست اغلب زبر است.

پوست حساس: این نوع پوست معمولا دچار خارش می‌شود و در تماس با برخی مواد شیمیایی خاص دچار واکنش‌ای آلرژیک می‌شود.

پوست مختلط یا ترکیبی: اگر برخی قسمت‌های پوست شما چرب و سایر قسمت‌های خشک یا حساس هستند، پوست شما ترکیبی است.

آشنایی با انواع شوینده صورت

حال که با انواع پوست ها آشنا شدید، نوبت به آن است که بررسی نمایید، شوینده های موجود در بازار دارای چه انواعی هستند. به صورت کلی شوینده ها در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند:

ژل ها:

از ژل های شستشو برای پاک کردن عمیق پوست استفاده می شود. این شوینده ها می توانند منافذ بسته پوست را باز کرده و پوست را از چربی های اضافی تمیز نمایند. ژل ها دارای خاصیت لایه برداری ملایمی هستند.

فوم ها:

فوم های شستشو می توانند آلودگی ها و آرایش های سطحی را از روی پوست تمیز نمایند. در ساختار این نوع از شوینده های صورت نیز نرم کننده وجود دارد تا باعث لطافت پوست شود.

میسلار واتر ها:

این شوینده ها نیاز به آبکشی پس از تمیز نمودن پوست ندارند. تنها لازم است تا با یک پد مخصوص و به کمک میسلار واتر، آرایش و آلودگی را از سطح پوست تمیز کنید.

بهترین شوینده برای پوست های چرب

بهترین مارک شوینده صورت برای پوست های چرب، مواردی هستند که بتوانند رطوبت پوست را تامین کنند و باعث نرمی و لطافت پوست شوند. در نظر داشته باشید. کنترل نمودن چربی پوست، در این شوینده صورت مهم است اما نباید به گونه ای باشد که پوست خشک گردد زیرا در این وضعیت مجدد سلول های چربی اقدام به تولید چربی می نمایند.

بهترین شوینده برای پوست های خشک

افرادی که پوست خشک دارند باید از پاک کننده هایی استفاده کنند که پوستشان را خشک تر نکند. این پاک کننده ها معمولا حاوی روغن های گیاهی ویا کرمدار هستند. از پاک کننده های حاوی الکل استفاده نکنید زیرا پوست را خشک میکنند.پاک کننده ها باید بسیار ملایم باشند تا کمترین آسیب به پوست وارد شود.بنابراین پوستتان را بطور منظم شسته و پاکسازی نمایید.

حتی اگر آرایش هم نمی کنید شب ها و در پایان روز، پوستتان را با یک پاک کننده ملایم و مناسب پوست را پاکسازی نمایید تا پوستتان از آلودگی ها پاک شده و از جوش ها و تیرگی پوست جلوگیری شود.

بهترین شوینده برای پوست نرمال

دغدغه انتخاب بهترین شوینده جهت پوست های نرمال کمتر از سایر انواع پوست ها می باشد. تقریبا از تمام پاک کننده ها برای پوست های نرمال می توان استفاده کرد اما باید در نظر داشته باشید که پاک کننده آرایشی شما فاقد مواد صابونی باشد به عبارت دیگر عبارت شوینده غیر صابونی بر روی ان درج شده باشد. زیرا صابون می توان PH پوست را تغییر داده و باعث خشکی آن شود.

بهترین شوینده برای پوست‌های مختلط

فوم‌ پاک‌ کننده صورت برای افرادی که پاک‌کنندگی کامل را همراه با پاک کردن آرایش سبک ترجیح می‌دهند، بهترین پاک کننده صورت محسوب می‌شود. این محصول پوست را به خوبی شستشو می‌دهد و حالتی فوم مانند ایجاد کرده که پوست را نرم می‌کند. به یاد داشته باشید پاک‌ کننده‌ها برای تمیز کردن پوست حتما نباید کف ایجاد کنند؛ هرچند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند کف را روی پوست خود احساس کنند.

بهترین شوینده برای پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. محصولی که انتخاب می کنید باید فاقد الکل، بو، عطر و رنگ باشند و عبارت هیپوآلرژیک روی محصول قید شده باشد؛ به این معنی که محصول باعث ایجاد واکنش های آلرژیک روی پوست نمی شوند.

نکته مهمی که هر فرد با هر نوع پوستی باید در نظر داشته باشد این است که بعد از استفاده از شوینده نباید احساس خشکی یا کشیدگی روی پوست ایجاد شود. اگر بعد از شستشو قرمزی، التهاب و خشکی زیاد روی پوست شما ایجاد شد به این معنی است که شوینده مناسبی انتخاب نکرده اید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

 

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات
  • سیم کارت کد 1

    من بعد از شستن صورتم از تونر مخصوص پوستم استفاده میکنم ولی بعد از زدن صورتمو چسبناک میکنه و مجور میشم دوباره بشورم ، مشکل از تونر هست یا کلا همینطوریه؟؟

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt