چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!

 در پزشکی, پوست و زیبایی, سلامتی

ضد آفتاب یه لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کنه تا از پوست در برابر آسیب اشعه های نوری خورشید محافظت کنه. تقریبا %۸۰ از پرتوهای خورشیدی می‌تونن به ما برسن . پس باید از پوست در برابر مضرات این اشعه ها محافظت بشه.

مزایای استفاده از ضد آفتاب:
اصلی‌ترین مزیت، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشیده. ضد آفتاب کمک می‌کنه تا پرتوهای خورشیدی مستقیما آفتاب سوختگی و آسیب دیدن لایه های پوستی رو تا حد زیادی کاهش میده.

کاهش خطر سرطان:

استفاده از ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست رو تا حد زیادی کاهش می‌ده. سرطان پوست یکی از شایع‌ترین شکل‌های سرطانه که در اثر مراقبت نادرست از پوست ایجاد می‌شه و می‌تونین با استفاده از ضد آفتاب احتمالش رو تا ۵۰ درصد کاهش بدین.

مانع پیری زودرس پوست:

اشعه‌های خورشید از اصلی‌ترین دلایل پیری پوست هستن و باعث می‌شن پوست ظاهری ضخیم و کدر پیدا کنه. این اشعه‌ها باعث تغییر رنگ و تجزیه کلاژن پوست می‌شن که باعث افتادگی پوست شده و چین و چروک هایی روی صورت ایجاد می‌کنه.
مطالعات مختلف نشون داده افراد زیر ۵۵ سال که به طور مداوم از ضد آفتاب استفاده می‌کنن، ۲۴ درصد کمتر از کسایی که از این کرم استفاده نمی‌کنن، دچار علائم پیری می‌شن.

حفظ رنگ طبیعی پوست:

استفاده از ضد آفتاب تاثیر خیلی خوبی در حفظ رنگ طبیعی پوست داره و مانع از تغییر رنگ و یا ایجاد لکه‌های مختلف روی پوست می‌شه. همچنین کمک می‌کنه تا همیشه پوستی نرم، صاف و یکنواخت داشته باشین .

یه سری نکته!

• آقایون و بچه‌ها هم حتما باید از ضد آفتاب استفاده کنن.
• کسایی که پوست روشن دارن خیلی بیشتر در معرض اشعه نور خورشید هستن.
• ضد آفتاب باید به همه نقاط باز بدن زده بشه. به خصوص پشت دست‌ها.

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt