کاربردهای موثر پودر بچه!

 در پوست و زیبایی

پودر بچه:

پودر بچه، پودری است که به بچه ها می زنند تا در هوای گرم عرق سوز نشوند. علاوه بر این پودر کاربردهای دیگری نیز در مصارف خانگی دارد به طوریکه در هر خانه ای حتی خانه ای که بچه ای در آن پیدا نمی شود نیز پیدا می شود. این پودر برای بچه ها به منظور کاهش اصطکاک پوست است، قدرت جذب رطوبت اضافی پوست و جلوگیری از التهاب و عرق سوز شدن بدن کودکان به کار می رود.

تالک چیست؟!

تالک یک ماده کاملا طبیعی و معدنی می‌باشد. به دلیل اینکه این ماده نرم می‌باشد راحت تر از سایر مواد معدنی فرآوری می‌گردد. تالکی که در این پودر مصرف می گردد باید از نوع مرغوب، شسته شده و استریل شده با اشعه گاما یا گاز اتیلن اکساید باشد. و از هر گونه ناخالصی مبرا باشد. تالک‌ها دارای خاصیت ورقه‌ای می‌باشند بنابراین در پوست حالت چربی و نرمی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل تالک باعث می‌شود که سطوح بدن در صورت برخورد به یکدیگر، لزنده و روان باشند و از اصطکاک سطوح پوست روی هم جلوگیری می نماید. این ماده دارای ذرات بسیار ریزی است که قدرت جذب بالای بو را دارد.

از جمله موادی که در پودر بچه استفاده می گردد می توان به تالک، زینک اکساید، نشاسته و اسانس اشاره نمود.

کاربردهای پودر بچه:

پودر بچه دارای کاربردهای مختلفی در زمینه‌های مختلفی می‌باشد که برخی از آن ها را بررسی می‌کنیم:

•تمیز کردن حیوانات خانگی: به جای اینکه حیوان خانگی را در آب شستشو دهید. می‌توانید از این پودر استفاده نمایید تا بوی آن را نیز بگیرد. با این روش حیوان کمتر اذیت می شود.

•تمیز کردن ملحفه ها: در تابستان می توان روی ملحفه‌ها پودر بچه پاشید. تا عرق جذب شده در پارچه را به خود بکشد. و آن را تمیز نماید و خبری از بوی عرق نباشد.

•جذب روغن گریس: اگر لباس‌هایتان با گریس و روغن آلوده شده‌اند. می‌توانید مقداری پودر بچه روی آن بریزید تا جذب‌شان کند.

•تمیز کردن کتاب ها: اگر کتاب‌ها یا جزوه‌هایتان خیس یا مرطوب شده‌اند. می‌توان کمی از این پودر روی آن پاشید تا رطوبت و کثیفی آن را بگیرد.

•مژه چشم: قبل از اینکه از ریمل استفاده نمایید. می توانید کمی پودر بچه به مژه هایتان بزنید تا ریمل را بهتر جذب کند.

•افزایش ماندگاری ماتیک: پس از آنکه ماتیک رابه لب مالیدید  یک تکه دستمال کاغذی روی لب‌ها بگذارید آهسته کمی از این پودر را روی لب‌ها بپاشید. سپس یکبار دیگر لب‌هایتان را ماتیک بزنید.

•ضد عرق سوز: می توان از پودر بچه برای جلوگیری از عرق سوز شدن در ناحیه کشاله ران استفاده نمود.

•خوشبو کننده کفش: اگر کفش هایتان دچار بوی بد شده اند. می‌توانید آن ها را پر از پودر بچه کنید و بگذارید یک شب بمانند. سپس پودر بچه را خالی کنید و از کفش های خود استفاده نمایید.

•جایگزین اسپری بدن: برای جذب عرق و بوی آن می‌توان به جای دئودورانت از پودربچه استفاده نمود.

•جایگزین فیکساتور: برای نگه داشتن مواد آرایشی روی صورت از فیکساتور استفاده می شود. اما به جای استفاده از آن می توان از پودر بچه استفاده نمود.

•شامپوی مو: می توان این پودر و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط نمود. تا به عنوان شامپوی خشک در زمانی که موها بسته می باشند استفاده شود.

•کاهش سوختن ناشی از اپیلاسیون: قبل از اینکه اپیلاسیون پاهای خود را انجام دهید یک لایه از این پودر روی سطح پوست خود بزنید تا از سوانح بعد از اپیلاسیون در امان بمانید.

•مورچه دور کن: با استفاده از مقداری از این پودر در اطراف درب ورودی منزل یا جایی که مورچه به آن جا وارد می شود می توان از آن ها در امان ماند.

•استفاده‌ی آسان از دستکش: بسیاری از ما برای انجام کارهای مختلف از دستکش‌های لاتکس یا لاستیکی استفاده می‌کنیم. دستکش کار، دستکش آشپزخانه و… از جنس همین دستشکش‌های لاتکس هستند. اگر برای پوشیدن و بیرون آوردن دستکش مشکل دارید. مقداری پودر بچه داخل دستکش بریزید یا قبل از استفاده از دستکش، دستتان را به پودر آغشته کنید.

•پودربچه  یک افترشیو بسیار مناسب: کافی اسـت کمی از پودر را روی پوستتان بمالید. تا اثر تحریک تیغ را از بین ببرید. این ترفند برای افرادی کـه پوست حساسی دارند و استفاده از تیغ موجب التهاب پوست و ایجاد جوش می‌شود بسیار مفید خواهد بود. و هم برای اقایان و بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

•جلوگیری از پژمرده شدن گیاهان: حفاظت از گل و گیاهانتان در مقابل انواع آفت‌ها کافی اسـت مقداری از این پودر بـه ریشه‌شان بپاشید. بدین‌ترتیب تمام حشرات و آفت‌ها ازآن‌ها دوری می‌کنند.

 

مزایای استفاده از پودر بچه:

  1. دارای خاصیت جذب رطوبت
  2. خشک و خنک کردن بدن
  3. جلوگیری از التهاب و عرق سوز شدن بدن
  4. کاهش دهنده اصطکاک پوست
  5. لغزنده و نرم کننده پوست با رایحه ملایم

نکات قابل توجه در استفاده از پودر بچه:

  1. منحصرا بر روی پوست خشک و بدون خراش استفاده شود.
  2. از پودر در نواحی دهان و بینی استفاده نشود.
  3. دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  4. استنشاق این پودر زیان آور است.
  5. دور از تابش نور خورشید نگهداری شود.

 

__________

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش پوست و زیبایی علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

ماسک های خانگی

Maahkhatoon97

___________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt