پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

قطعاً تعداد و تنوع لوازم آرایشی بسیار بالا است. و با وجود اینکه تمامی بانوان به آرایش علاقه بسیاری دارند.؛ ممکن است در شرایط خاصی نیز با بعضی از لوازم‌های آرایشی آشنایی کامل نداشته باشند. به همین دلیل، در این مقاله تصمیم گرفتیم. تا به صورت کامل به معرفی پرایمر، انواع آن و نحوه استفاده از پرایمر در هنگام آرایش کردن بپردازیم.

پرایمر چیست؟

برای زیرسازی و آماده سازی صورت قبل از آرایش، ماده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن پرایمر می گویند. پرایمر جهت افزایش پوشانندگی و ماندگاری آرایش به کار می رود. در واقع پرایمر به عنوان بیس میکاپ است. و باعث ماندگاری و یکدستی آرایش می شود. فرقی نمیکند. آرایش غلیظ داشته باشید. و یا فقط یک کرم ضد آفتاب، پرایمر برای درخشان و یکدستی صورت مناسب است. درخشان و صافی صورت را بلافاصله بعد از اولین استفاده. از پرایمر متوجه خواهید شد.

پرایمرها، علاوه بر خاصیت آرایشی دارای خاصیت بهداشتی نیز می‌باشد. و همین امر باعث شده است تا پرایمر کاربرد گسترده‌ای در موارد بهداشتی و آرایشی داشته باشد. پرایمر در اصل محصولی با دو کاربری مکمل است. و به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف، شاداب و تازه داشته باشید.

انواع پرایمر صورت

پرایمرهای صورت دارای مدل‌ها و انواع مختلفی هستند. که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود می‌باشند.:

پرایمر آبرسان (Hydrating)

اگر پوست بسیار خشک و حساسی دارید که باعث شده است. تا پوست شما به صورت پوسته پوسته شده درآید. و به رنگ قرمز تبدیل شود.، بهتر است. تا همیشه از پرایمر آبرسان استفاده کنید. استفاده از پرایمر آبرسان بر روی پوست‌های خشک باعث شادابی و زیبایی پوست می‌شود.

پرایمرهای پوشاننده و محو کننده (Blurring)

این پرایمر به راحتی تمام لکه‌ها و مشکلات پوست را می‌پوشاند. و باعث می‌شود. تا یک سطح صاف و یک‌دست برای آرایش به وجود بیاید. این پرایمر با محو کردن مشکلات پوستی. و انعکاس نور باعث می‌شود. تا کرم پودر خیلی راحت بر روی صورت بنشیند. و مدت زمان بیشتری نیز دوام آورد.

پرایمر تصحیح کننده رنگ (Color Correcting)

پرایمرهای رنگی براساس چرخه رنگ ساخته شده‌اند. و رنگ‌های متضاد باعث خنثی شدن یکدیگر می‌شوند. از این پرایمرها برای از بین بردن قرمزی، کبودی.، سیاهی و زردی پوست استفاده می‌شود.

رنگ صورتی: این پرایمر پوست صورت را شاداب نشان می دهد. و خستگی صورت را می پوشاند. و برای روشن کردن زیر چشم ها، به تنهایی و یا همراه با کانسیلر استفاده می شود.

رنگ زرد: پوست های سبزه و تیره رنگ را می توان. با استفاده از پرایمرهای زرد درخشان و یکدست کرد.

رنگ نارنجی: برای پوشاندن تیرگی های زیر چشم. یا لکه های قهوه ای موجود بر روی پوست استفاده می شود.

رنگ سبز: برای پوشاندن انواع جوش و آکنه و محو کردن محل قرمزی آکنه استفاده می شود.

رنگ بنفش: این پرایمر برای پوشاندن پوست رنگ پریده و زرد رنگ استفاده می شود.

پرایمر برای پوست های مختلف

پوست های خشک:

اگر پوست تان پس از هر بار استحمام. نیاز شدیدی به کرم مرطوب کننده دارد.، مطمئنا باید یک پرایمر مخصوص پوست های خشک انتخاب کنید.

پوست های چرب:

اگر پوست چرب و درخشانی دارید.، باید با استفاده از Primer این مسئله را حل کنید. برای این کار، باید از یک محصول مات و سبک .که مخصوص بستن منافذ پوست است. استفاده کنید. تا چربی پوست را نمایان نکند.

پوست های حساس:

اگر متوجه شدید که پوست تان به لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید. حساس است، بهتر است. از پرایمرهایی استفاده کنید. که برای تهیه آن از مواد کمی استفاده شده باشد.

پوست های بالغ:

با افزایش سن، خطوط و چین و چروک هایی روی پوست .نمایان می‌شوند. برای این نوع پوست ها بهتر است. از پرایمرهایی استفاده کنید که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشد.

میکاپ ما چه مدت زمان ماندگاری خواهد داشت؟

یک پرایمر خوب می تواند کرم پودر را به خوبی روی پوست نگه دارد. و قدرت ماندگاری آن را تا ۸ ساعت و حتی بیشتر ارتقاء دهد. حتی برخی از پرایمرهای باکیفیت می‌توانند. باعث ماندگاری میکاپ تا ۱۵ ساعت نیز شوند.

چگونه از پرایمر استفاده می‌شود؟

قبل از استفاده از پِرایمر صورت خود را تمیز بشویید. هنگامی که صورتتان تمیز شد. و خشک شد. مقداری از پِرایمر را روی صورتتان بریزید. و با استفاده از انگشتتان آن را روی صورتتان پخش کنید. قبل از اینکه پِرایمر را به صورتتان بزنید. می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. اما به دلیل اینکه در پِرایمر مواد مرطوب کننده وجود دارد.، می‌توانید از مرطوب کننده استفاده نکنید.

بعد از زدن پِرایمر که استفاده از انگشتان بهترین ابزار. برای پخش کردن. آن روی صورت بشمار می رود. باید کمی صبر کنید. تا روی پوستتان خشک شود.تا در موقع استفاده از کرم پودر. با مشکل جمع شدن. آن روی پوست مواجه نشوید. افرادی که پوست خشکی دارند به مقدار کمتری پرایمر نیاز دارند. تا افرادی که دارای پوست چرب هستند. البته باید توجه داشت. که استفاده بیش از حد از پِرایمر روی پوست نه تنها زیرساز خوبی برای پوست نمی شود. بلکه باعث ماسیده شدن کرم پودر روی صورت می شود. بنابراین با استفاده تدریجی از پِرایمر به مرور اندازه درست استفاده آن را پیدا می کنید. و هنگام استفاده خودتان می فهمید. که چه اندازه پِرایمر برای صورت شما کافی است.

با توجه به مزیت هر محصولی اغلب محصولات عوارضی هم دارند. از عوارض ناشی از استفاده پِرایمر نامناسب پوست:

• آسیب رساندن موادشیمیایی به پوست.

• بسته شدن منافذ پوست. و نرسیدن اکسیژن به پوست.

• حبس کردن باکتری تولید کننده. آکنه و جوش.

• خشک شدن پوست.

این عوارض فقط در صورت استفاده نادرست. یا بیش از حد مجاز از این محصول به وجود می آید. و برند پِرایمری که استفاده می کنید مهم است.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt