ویژگی های یک سشوار خوب کدامند؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

مو یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی چهره محسوب می‌شود و داشتن موهای خوش حالت و زیبا جلوه‌ای بهتر به چهره می‌بخشد. سشوار یکی از مهمترین وسایلی است که مورد استفاده اکثریت افراد است در مدل‌های مختلف و برندهای متفاوتی در بازار موجود است.

اگر شما نیاز به صاف و یا فر کردن موی سر خود دارید، ولی مشغله زندگی به شما این اجازه را نمی‌دهد که روزانه چندین ساعت برای فر و یا صاف کردن موی خود به آرایشگاه بروید بهتر است یک سشوار خوب تهیه کنید.

شاید در نگاه اول انتخاب و خرید سشوار کار آسانی به نظر برسد، اما همین که تصمیم به خرید می‌گیرید، متوجه می‌شوید که در میان انواع سشوارهای موجود در بازار، انتخاب سشواری مناسب و بادوام کار دشواری است.

کم صدا بودن، قوی بودن موتور، وزن کم، گرمای مناسب، دوام و قدرت و قیمت سشوار از جمله عوامل تاثیرگذار در خرید این محصول است.

انواع مدل سشوار

سشوارها در انواع و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه میشوند که شامل:

سشوار خانگی:

سشوارهای خانگی در اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند و جهت استفاده شخصی می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.

ویژگی سشوارهای خانگی:

این سشوارها دارای موتور سبک یا DC هستند که قدرت کمتری داشته و دارای یک المنت می‌باشد. این المنت هم قابلیت هوای سرد و هم قابلیت هوای گرم را دارد و هم با این المنت میتوان موتور سشوار را خاموش و روشن کرد.

مدل‌های خانگی نسبت به دیگر مدل‌ها ارزان‌تر بوده و برخی از این سشوارها دارای متمرکزهایی هستند که از برخورد مستقیم سشوار با موها جلوگیری کرده و باعث می‌شوند آسیب کمتری به موها وارد شود. توان سشوارهای خانگی در حدود ۲۰۰۰ وات است.

سشوار حرفه ای:

این سشوارها مخصوص آرایشگاران و افراد حرفه‌ای است. این سشوارها قابلیت تنظیم دما را دارند و از قدرت و سرعت بیشتری نیز برخوردارند.

سشوار چرخشی:

این سشوارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به جای لوله دمنده هوا دارای یک برس به شکل استوانه هستند که کار حالت دادن موها را انجام می‌دهند. این مدل سشوارها هم می‌توانند در منزل و هم آرایشگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

قابلیت سشوارهای چرخشی:

دارای انواع سری: این سشوارها دارای چندین نوع سری می‌باشند که با توجه به مدل مو، جنس و نوع مو می‌توانند تعویض شوند.

جنس دندانه‌های سرامیکی و تیتانیومی: جنس دندانه‌های این سشوار شامل تیتانیومی و سرامیکی است که از لحاظ گرمایشی شبیه به هم هستند و در نوع تیتانیومی اگر دندانه‌ها داغ شوند آسیب به مو وارد نمی‌شود و از موها نیز به نحو درستی حفاظت می‌شود.

دکمه تنظیم حرارت: این سشوارها دارای دکمه‌هایی جهت افزایش و کاهش دما با توجه به زبری و نرمی موها هستند.

سشواربرس دار:

این سشوارها جدید و پرطرفدار، دارای المنت‌هایی هستند که علاوه بر صاف کردن موها قابلیت خشک کردن موها را نیز دارند.

سشوار مسافرتی:

این سشوارها اندازه کوچک‌تر و سبک‌تری نسبت به بقیه دارند و به راحتی قابل حمل در مسافرت‌ها هستند.

ویژگی های یک سشوار خوب و با کیفیت

قدرت:

اولین ویژگی که در خرید سشوار باید به آن دقت نمود قدرت آن است.قدرت یک سشوار با واحد وات اندازه گیری می شود و اساساً وات بالاتر معادل جریان هوای قوی تر است.به طور کلی ، در بازار سشوارها از قدرت ۱۰۰۰ وات مسافرتی تا ۳۰۰۰ وات پرو تقسیم بندی می شوند.

همانطور که قیمت ها بالا و بالاتر می رود به ویژگی ها و مدل های سطح بالا و حرفه ای تری دست پیدا خواهیم کرد.یک سشوار ۳۰۰۰ وات برای یک کاربر متخصص مراقبت از مو که قرار است هر روز از آن در سالن زیبایی استفاده کند مناسب می باشد.اما برای شخصی در خانه سشواری ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ وات ، می تواند گزینه مناسبی باشد.

عنصر گرمایشی:

به طور کلی دو نوع سشوار وجود دارد:

  • برخی از آنها که به عنوان عنصر گرمای سرامیکی برچسب گذاری شده اند.
  • و برخی دیگر که ممکن است اصلا آن را ذکر نکنند دارای عنصر گرمایی فلزی می باشند.

نکته اصلی که باید در اینجا بدانید این است که سرامیک ها در واقع فقط به طور مساوی گرم می شوند تا نتیجه آن توزیع بهتر گرما در موهای شما باشد.و در نهایت می تواند کمی موهای شما را به طور مساوی خشک کند و نگرانی کمتری در مورد نقاط گرم که می توانند به موهای شما آسیب احتمالی وارد کنند دارید.

به نظر نمی رسد این موضوع قیمت سشوار را بیش از حد بالا ببرد ، زیرا سشوارهای ارزان قیمت زیادی نیز وجود دارد که دارای حرارت سرامیکی هستند.

یونهای منفی:

سومین ویژگی که باید در خرید سشوار به آن دقت داشت یون های منفی می باشد.این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد.اما این برای یک سشوار از مهمترین ویژگی است که می تواند داشته باشد.

این بدان معنی است که وقتی موهایتان را سشوار می کشید ، در واقع یون های دارای بار منفی در سر شما از بین می روند.این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما اگر یک ثانیه در اینجا تامل کنیم ، اساساً معنای آن این است:

_ یون های با بار منفی قصد دارند با مولکول های آب با بار مثبت در موهای شما واکنش نشان دهند.یونهای منفی به شما کمک می کنند تا مولکولهای آب سریعتر تجزیه شوند .بنابراین موهای شما سریعتر خشک می شوند.

_ همچنین به صاف شدن کوتیکول مو کمک می کنند،بنابراین موهای شما را با درخشش طبیعی و کاهش موخوره همراه می سازد.

اینها اساساً سه مورد بزرگ که باید به آنها توجه کنید:

توان ، گرمایش سرامیکی و فناوری یون منفی

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

اصول مراقبت از موی رنگ شده

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt