نکات کلیدی قبل از رنگ کردن موها

 در پوست و زیبایی, سلامتی

رنگ کردن موها در خانه کار چندان سختی نیست. حتی اگر موها سفید شده باشد، به آسانی می توان آن ها را رنگ کرد، فقط کافی است “نکات کلیدی قبل از رنگ کردن موها” را بدانید.

رنگ کردن مو تقریبا در میان بیشتر خانم ها رواج دارد.خانم ها به دو دلیل موهای شان را رنگ می کنند یا می خواهند موهای سفیدشان را بپوشانند یا می خواهند در چهره شان تنوعی به وجود آورند. در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد زنان موهای‌شان را رنگ می‌کنند.

آیا شما هم می‌خواهید رنگ روی موهای‌تان دوام و درخشندگی داشته باشد؟ این “نکات کلیدی قبل از رنگ کردن موها” را به کار بگیرید. مطمئنا از نتیجه کار راضی خواهید بود.

نکات کلیدی قبل از رَنگ کردن موها

آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟ چه زمانی شستن موها، به نفع پروسه رنگ‌آمیزی ما تمام می‌شود؟

پاسخ به پرسش اول، خیر است. بهتر است بدانید که بسیاری از محصولات رنگ مو، روی موهایی اثر می‌کنند که به تازگی شسته نشده باشند؛ بنابراین از فکر شستن موها و بلافاصله رنگ کردن آن‌ها بیرون بیایید!

زمان مناسب شستن موها برای به دست آوردن نتیجه دلخواه، وقتی است که موهای شما نه خیلی چرب و روغنی باشند و نه خیلی تمیز. بنابراین می‌توانید دو تا سه روز قبل از رنگ کردن موهایتان یا حداقل شب قبل از رنگ‌آمیزی آن‌ها را بشویید.

به علاوه اغلب رنگ‌های مو روی موی خشک، اثر بهتری دارند؛ بنابراین در صورت شستن موهایتان، باید آن‌ها را خشک کنید و این تغییرات سریع برای سلامت موی شما مضر خواهند بود.

تغذیه و آبرسانی موها قبل از رنگ کردن

حدود یک هفته قبل از رنگ کردن موها، از روغن هایی مانند روغن بادام تلخ ، روغن نارگیل یا … بر روی موهایتان استفاده کنید .  این کار باعث بازسازی موهای آسیب دیده و می شود.
با پر کردن قسمت های آسیب دیده، رنگ جدید بهتر می تواند بر روی مو بنشیند و  خطر خشکی و شکنندگی موها نیز به حداقل خواهد رسید. بهتر است درست قبل از رنگ کردن موها نیز از این روغن ها بر روی مو استفاده کنید.

قبل از رنگ کردن مو، آن‌ها را کوتاه کنید.

با کمک یک مدل موی جدید ، نه تنها زیبایی خود را چند برابر می کنید بلکه می توانید با کوتاه کردن موها قبل از رنگ کردن آنها خود را از شر موخوره که باعث دو تکه شده سر موها می شود نیز نجات دهید . در غیر این صورت موها پس از رنگ شدن ظاهر مرتبی نخواهند داشت.

از کوتاه کردن رشته های آسیب دیده و خشک مو نترسید. زیرا رنگ روی آنها ناهموار است.

روی یک یا چند تار مو، رنگ را تست کنید.

یکی از فوت و فن های رنگ مو ، تست تار مو می باشد یعنی ببینید موهای شما بعد از رنگ کردن چه ظاهری خواهد داشت. تست تار مو به شما کمک می کند ببینید چه مدتی باید رنگ را روی مو قرار دهید تا به نتایج دلخواه خود دست یابید. اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود و اگر لازم بود سایه را تنظیم کنید.

از رنگ کردن پوست سر اجتناب کنید.

یکی از اصول صحیح رنگ کردن مو اجتناب از زدن رنگ در ریشه و نزدیکی پوست سر می باشد. سعی کنید آن را به پوست سر نمالید. در این شرایط پوست نیز با رنگ آغشته می شود و ممکن است در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار گیرد.

مدت زمانی که روی بسته بندی ذکر شده است را رعایت نمایید.

دستورالعمل بیان شده در بسته بندی رنگ را رعایت نمایید. باید ببینید داخل بسته بندی چه زمانی را برای رنگ کردن موها مشخص کرده است. اگر رنگ به اندازه کافی روی موها نماند تغییر محسوسی را احساس نخواهید کرد. اگر رنگ زیاد روی موها بماند ممکن است آسیب جبران ناپذیری به موها وارد شود.

بر اساس دستورالعمل موجود موها را شستشو دهید.

دستورالعمل موجود در رنگ را بخوانید تا بتوانید موها را بر اساس زمانی که تعیین شده است شستشو دهید. معمولا باید موهای خود را با آب سرد یا گرم بشویید تا رنگ آب صاف شود.

موی چرب بهتر رنگ می‌گیرد یا موی تمیز؟

چربی روی سطح موها، به دلیل محافظت از بافت‌های شکننده و ظریف داخلی مو، ترشح می‌شود و از آن جایی که رنگ یک ماده شیمیایی خارجی است که قصد ورود به ساختمان داخلی را دارد، ممکن است به خوبی نفوذ نکند. به طور کلی موهای تمیز، نفوذپذیری بهتری نسبت به رنگ دارند و بهتر است برای گرفتن قسمت‌های سفید یا داشتن رنگ برای طولانی مدت، با موهای تمیز به سراغ رنگ‌آمیزی بروید.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt