معرفی ماسک های خانگی برای پوست چرب

 در پوست و زیبایی, سلامتی

چربی پوست یک مشکل آزاردهنده است و پوست را مستعد جوش زدن می‌کند. داشتن پوست چرب می‌تواند کلافه کننده باشد و همیشه تمیز نگه داشتن آن، کار مشکلی است. برای تمیزی پوست صورت چرب، استفاده از ماسک‌های صورت می‌تواند راه حل خوبی باشند.

یک ماسک صورت برای پوست چرب، می‌تواند چربی‌های اضافه پوست را بزداید و باعث تمیزتر شدن پوست صورت شما شود. استفاده منظم از ماسک‌ پوست کارخانه‌ای می‌تواند از نظر اقتصادی به صرفه نباشد. از این رو شاید بهتر باشد که خودتان در خانه، ماسک صورت برای خود تهیه کنید.

ماسک های خانگی برای پوست های چرب:

ماسک لیمو و ماست

اسید سیتریک موجود در لیمو باعث خنثی شدن و کنترل ترشحات طبیعی پوست می‌شود. ازطرفی ماست دارای اسید لاکتیک بوده که پاک کننده‌ای طبیعی است و سلول‌های مرده پوست و چربی زیاد پوست که باعث بروز آکنه می‌شود را از بین می‌برد.

برای تهیه این ماسک مقداری آبلیمو را به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود. سپس ماسک را بر روی پوست خود با دقت بمالید و بعد از ۵ – ۱۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید. از این ماسک میتوانید هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک موز و عسل

موز می‌تواند باعث تسکین پوست چرب شود. با له کردن موز و قرار دادن آن روی صورت‌تان، می‌توانید به کاهش چربی پوست‌تان کمک کنید. ترکیب موز و عسل می‌تواند برای مراقبت از پوست چرب، بسیار کارآمد باشد. برای تهیه این ماسک، پیشنهاد می‌شود از موز رسیده استفاده کنید.

حتی می‌توانید موز را منجمد کرده و آن را روی پوست بگذارید تا از اثر خنک‌کنندگی‌اش نیز بهره ببرید. تهیه کردن ماسک صورت موز، بسیار ساده است.

ماسک عصاره رز

یک ماده مهم که در ترکیبات اکثر ماسک‌های صورت یافت می‌شود، عصاره گل رز است. عصاره گل رز، از خود گل رز گرفته می‌شود. می‌توانید این عصاره را خریداری کنید و یا حتی خودتان آن را بگیرید. عصاره رز خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد و باعث تقویت و تسکین پوست می‌شود.

اگر پوست چرب دارید، ترکیب عصاره رز با عسل، سفیده تخم مرغ و آرد جو که خاصیت لایه برداری بالایی دارد می‌تواند یک ماسک صورت عالی به شما هدیه کند. اگر آرد جو در دسترس ندارید، می‌توانید از بلغور جو استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ

استفاده از ماسک صورت تخم مرغ جهت کاهش چربی پوست، یک راه‌کار فوق‌العاده است. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به بهبود لایه‌هایی از پوست که توسط آکنه آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی دارد که باعث می‌شود روند پیری پوست شما کند شود.

ترکیب سفیده تخم مرغ با عسل و لیموترش هم می‌تواند بسیار عالی باشد. عسل خاصیت آنتی باکتریال دارد و آبِ لیموترش نیز ضمن این که دشمن آکنه است، باعث ضدعفونی شدن پوست می‌شود. ماسک ترکیبی سفیده تخم مرغ، عسل و لیموترش می‌تواند پوست شما را بسیار شفاف سازد.

مهم است بدانید که

اگر می‌خواهید از ماسک‌های طبیعی پوست چرب نتیجه بگیرید و دیگر نیازی به محصولات غیرطبیعی و گران قیمت پیدا نکنید، باید آن را به برنامه روتین مراقبت از پوستتان اضافه کنید. ماسک‌هایی که ما به شما معرفی کردیم بهترین درمان برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه به حساب می‌آیند که در هر سن و شرایط پوستی که هستید، کوچکترین عوارضی برای شما ندارند.

فقط از آنجایی که ژنتیک و پاسخگویی بدن افراد مختلف به هر درمانی متفاوت است، باید در نتیجه گرفتن از درمان‌های طبیعی کمی صبور باشید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

ماسک مو

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات
  • سیم کارت کد 1

    عسل به خاطر شیرینی که داره باعث زدن جوش نمیشه؟؟

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt