فواید یخ بر زیبایی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

همه افراد مخصوصا خانم‌ها به دنبال روش‌هایی برای سلامتی و شادابی پوست خود هستند.

اگر به دنبال راهکارهای ساده و کم هزینه برای حفظ زیبایی و سلامت پوست خود هستید، پیشنهاد می کنیم حتما قطعات یخ را امتحان کنید.

استفاده از یخ از بهترین روش ها برای درمان آکنه، جوش و آفتاب سوختگی، سفید کردن پوست، لایه برداری، رفع پف زیر چشم، بهبود عرق سوز و رفع التهاب و موهای زائد بدن می باشد و با کاهش چین و چروک از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

فواید یخ برای پوست صورت چیست؟

  • رفع سیاهی دور چشم

تاثیر یخ در رفع تیرگی دور چشم شگفت انگیز است. اگر از سیاهی دور چشم رنج می برید این بار به جای استفاده از برش های خیار، مخلوط آب خیار و آب رز جوشیده و سرد شده را داخل فریزر قرار دهید. قرار دادن قطعات یخ این مخلوط در نواحی اطراف چشم برای از بین بردن حلقه های تاریک دور چشم و پف چشم بسیار مفید است.

  • ثابت کننده آرایش

قبل از آرایش صورت، از قطعات یخ روی پوست صورت استفاده کنید، این کار باعث می شود پوست سالم و زیباتر به نظر رسیده و آرایش به خوبی و بدون نقص روی چهره بنشیند.

  • بهبود گردش خون

استفاده از یخ و سرما باعث بهبود گردش خون در پوست شده و پوست را خوش رنگ و لعاب می کند. کافیست قطعات یخ را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار داده و به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید. از فشار دادن یخ روی پوست و مالش آن در ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.

 

  • کاهش چین و چروک

از دیگر فواید یخ برای پوست جلوگیری، کاهش و درمان چین و چروک های پوست صورت می باشد که از پیری زودرس پیشگیری می کند. ابتدا صورت خود را با آب گرم شسته و خشک کنید، سپس قطعات یخ را در حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار داده و روی پوست بگذارید تا ذوب شود.

  • درمان آکنه و جوش

استفاده از یخ روی پوست صورت چربی پوست را کاهش داده و تاثیر شگفت انگیزی در درمان آکنه و رفع قرمزی، تورم و لکه های پوستی ناشی از آکنه دارد.

برای درمان سریع جوش توصیه می شود به محض ظاهر شدن جوش کوچک روی صورت، هر شب روی آن یخ بگذارید تا از قرمزی و بزرگ شدن آن جلوگیری کند.

نحوه ماساژ صورت با یخ

نحوه ماساژ صورت با یخ بدین صورت است که باید به آرامی و ملایمت قالب یخ را روی پوست خود بکشید و از این طریق پوست را ماساژ دهید. برای جلوگیری از آسیب پوست و مویرگ‌های زیر پوست از فشار بیش از حد یخ به پوست خودداری کنید.

برای بهره‌مندی از خواص یخ روی پوست، پس از ماساژ پوست را خشک نکنید. بعد از اینکه پوست با جریان هوا خشک شد می‌توانید از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

این کار را هنگام غروب یا قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید: صورت را بشوئید، یخ را داخل پلاستیک قرار دهید و با آن به آرامی صورت و گردن را به مدت ۳ دقیقه ماساژ دهید. بعد از چند روز متوجه این تغییرات روی پوست می شوید: پوست تان نرم و تازه می شود. یخ درمانی از چروک شدن پوست جلوگیری می کند و باعث می شود خواب راحت و آرامی داشته باشید.

همیشه یخ نقش کاربردی ندارد

این روش برای همه افراد مناسب نیست. چنانچه‌ پوست بسیارحساسی دارید یا رگ‌های شما به سطح پوست نزدیک است یا از تماس آب سرد اذیت می‌شوید این روش به شما توصیه نمی‌شود. پس بهتر است روشی متناسب با وضعیت پوست خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا این روش برای‌تان مناسب است؛ باید به رنگ پوست خود بعد از یخ درمانی دقت کنید. اگر بعد از یخ درمانی پوست‌تان رنگ خوب و سالمی (مانند سرخی که پس از پیاده‌روی بر سطح پوست نمایان می‌شود) پیدا کرد این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt