فواید چغاله بادام، نوبرانه فصل بهار!

 در تغذیه سالم, سلامتی

چغاله بادام:

یکی از میوه های خوراکی است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند و به آن علاقه مند هستند. چغاله بادام که ، به میوه کال و نارسیده درخت بادام گفته می شود که پوستی سبز رنگ کرک دار با مزه ترش و مغزی سفید و شیرین دارد. این میوه کال را می توان فقط و فقط در اوایل بهار برداشت کرد. زیرا در مدت زمان کوتاهی، پوسته سبز رنگ و خوردنی آن، وارد مرحله تکامل می شود و سفت و سخت و دندان شکن می شود.

فواید چغاله بادام:

سرشار از آنتی اکسیدان:

یکی از خواص چغاله بادام آنتی اکسیدان ها می باشند، آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که مانع از رخ دادن عمل اکسیداسیون در بدن ما می شوند. زمانی که در بدن ما اکسیداسیون رخ دهد، باعث به وجود آمدن رادیکال های آزاد می شود و رادیکال های آزاد نیز نقش بسیار مهمی در ابتلای افراد به بیماری سرطان را دارند. چغاله بادام، غنی از انواع آنتی اکسیدان است که می تواند هم باعث دفع سموم در بدن شما شود و سیستم امنیتی بدن شما را تقویت کند و هم جلوی ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عفونت ها مثل سرطان معده را بگیرد.

 

تقویت لثه و دندان ها:

همانطور که گفته شد، چاقاله بادام، دارای مقادیری از ویتامین C می باشد که همانطور که می دانید برای سلامت لثه و دندان از مهم ترین مواد مغذی است که باید به بدن برسد. در گذشته نیز بر این باور بوده اند که مصرف این میوه می تواند علاوه بر تقویت لثه و دندان، باعث بهبود خشکی دهان نیز بشود.

درمان یبوست مزمن:

دیگر خواص چغاله بادام فیبر زیاد آن می باشد؛ فیبر نیز همانطور که می دانید، در گوارش شما، نقش بسیار مهمی دارد. فیبر می تواند عمل هضم در بدن را برای شما آسان تر کند و تسهیل این موضوع و دفع مواد غذایی از دستگاه گوارش باعث می شود که چغاله بادام در درمان یبوست نیز کارایی داشته باشد.

کاهش وزن:

یکی دیگر از ویژگی هایی که فیبر دارد، این است که به جز تسهیل اعمال گوارش کردن غذا، حس سیری به ما میدهد. یعنی شما با خوردن مواد غذایی که فیبر بالایی دارند، می توانید حس سیری را در خود ایجاد کنید و به این شکل با کاهش اشتها؛ وزن خود را نیز با کمتر غذا خوردن کاهش دهید.

جلوگیری از گرفتگی عضلات:

یکی از مشکلاتی که اغلب برای ورزشکاران پیش می آید، گرفتگی عضلانی بعد از تمرین های سخت است که امانشان را بریده است. چغاله بادام، دارای ماده سرشاری به نام کلروفیل می باشد. این ماده نقش مستقیمی در تولید منیزیم در بدن دارد که در مسیر گوارش غذا بسیار کمک کننده است. یکی دیگر از خواص منیزیم برای بدن، بهبود شرایط انواع گرفتگی های عضلانی است.

 

حفظ تعادل pH در بدن:

دیگر خواص چغاله بادام تعادل pH در بدن شما است، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. گاها سیستم کلی بدن شما، به دلیل ترشح مایعات اسیدی روده و معده، اسیدی می شود و pH خون شما نیز بالا و پایین میشود و این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی همچون پوکی استخوان، کمبود انرژی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش وزن یا مشکلات دیگر بشوند. چغاله بادام، تاثیر بسیار مثبتی در این زمینه دارد و می تواند مقدار pH خون شما را در میزان متعادل نگه دارد.

بسیار مناسب برای پوست:

چاقاله بادام همچنین خواص و فواید بسیاری برای سلامت پوست شما دارند. یکی از مزایایی که مصرف این میوه برای شما دارد، پاک سازی پوست شماست. آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که در این میوه وجود دارند به شما کمک می کنند که رادیکال های آزاد در پوست خود را دفع کنید و به این روش پوست شما پاک سازی می شود.
این میوه سبز رنگ همچنین نقش بسیار زیادی در پاکسازی بدن و تصفیه خون شما دارد که این موضوع باعث می شود که شما بتوانید با بیماری های پوستی مختلفی مثل آکنه، جوش، جوش های سر سیاه یا دیگر مشکلات مزمن خداحافظی کنید.

_______

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش سلامتی علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

مهم ترین خواص کیوی را بشناسید.

Maahkhatoon97

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt