فواید و کاربردهای محافظ حرارتی مو

 در پوست و زیبایی, سلامتی

موها از جمله حساس ترین و اعضای بدن هستند که در برابر عواملی مانند گرمای شدید به شدت واکنش نشان می دهند و احتمال آسیب دیدگی بالایی دارند. برای سشوار کشیدن یا اتو کردن موها لازم است که فرد به نکات و فاکتورهای مختلف و متعددی توجه داشته باشد در غیر این صورت ممکن است موها به شدت آسیب ببیند به شکلی که دیگر قابل جبران نباشند.

خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید هم از مزایای ابزارهای حالت دهی بهره‌مند شوید، هم موهای خود را از آسیب محافظت کنید. استفاده از محصولات محافظ حرارتی مو یکی از این روش‌هاست.

در این مقاله، فواید و کاربردهای محصولات محافظ حرارت را توضیح داده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید…

محافظ حرارتی مو چیست؟

محافظ حرارتی، موهای شما را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین، با ایجاد یک لایه‌ی پشتیبان، رطوبت آن‌ها را حفظ کرده و از این طریق آسیب ابزارهای حرارتی را به حداقل می‌رساند.

محافظ‌ های حرارتی موجود در بازار، معمولاً حاوی دو ماده‌ی سیلیکونی، سیکلومتیکون و دایمتیکون هستند. سیکلومتیکون، موهای شما را مرطوب می‌کند. دایمتیکون نیز آن‌ها را پوشانده و از کاهش رطوبت موهایتان جلوگیری می‌کند. بسیاری از نرم کننده‌ها، محصولات بدون نیاز به آبکشی و محصولات ضد گره مو، حاوی دایمتیکون هستند. این ماده موهای شما را صاف و براق می‌کند.

از جمله بهترین مواد محافظتی مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپری مو

اسپری مو یکی از رایج ترین، پرکاربردترین و موثرترین محصولات برای حالت دادن و آماده سازی مو قبل از سشوار است. این ماده به شکل مایع می باشد و بهترین شیوه استفاده از آن به این شکل است که فرد باید اسپری را بر روی موهای خیس خود بزند و بعد از ماساژ دادن و شانه کردن آن اقدام به سشوار کند.

_ بهترین اسپری محافظ حرارتی مو

آکریلات‌ها یا کوپلیمرها یک فیلم روی موها ایجاد می‌کنند که در نتیجه آن الکتریسیته مو از بین می‌رود. گاهی علاوه بر اسپری‌های محافظت از مو آکریلات در لاک ناخن و سایر محصولات حالت دهنده مو هم وجود دارد.

سرم مو

سِرم مو می تواند برای موهای ضخیم، پرپشت و مجعد بسیار مفید باشد چرا که باعث نرم شدن مو و باز کردن گره و پیچ خوردگی ها و همچنین افزایش حالت پذیری آنها می شود. سرم های مو برای حالت گرفتن سریع تر و براق نمودن موها طراحی شده است و می تواند به خوبی از خشک شدن، وز شدن، آسیب دیدگی و همچنین شکنندگی موها جلوگیری کند.

سرم از روغن سیلیکون تشکیل شده است و می تواند باعث براق تر شدن مو و حالت پذیری بالای آن شود. تعدادی از سرم های مو نیز دارای ماده کراتین هستند که باعث نرمی بالای مو می شوند.

کرم مو 

کرم مو می تواند برای انواع موها خصوصا موهای فرفری، ضخیم و زبر مفید باشد. این کرم بسیار نرم و سبک است و موها بعد از استفاده از آن چرب یا سفت نمی شوند و حالت خود را حفظ می کنند.

استفاده از کرم مو به این شکل است که فرد ابتدا باید کرم را روی کف دست خودش ریخته و بر روی ساقه و نوک موها می مالد. البته قبل از استفاده از کرم مو لازم است که موها مقداری مرطوب باشند. در سشوار کشیدن موها با کرم مو بهتر است که از حرارت کم استفاده شود.

ژل مو 

ژِل مو به عنوان پرطرفدارترین و و رایج ترین حالت دهنده مو شناخته می شود که می توان از آن قبل از سشوار کشیدن موها استفاده کرد. ژِل دقیقا موها را به همان حالتی که فرد دوست دارد نگه می دارد و مدت های طولانی حالت آن عوض نمی شود.

روش استفاده از ژل مو به این صورت است که فرد ابتدا موهای خود را شسته و بعد از حوله کشیدن آن در حالی که دارای رطوب است به میزان کافی ژل را روی آن می مالد و با استفاده از سشوار آن را حالت می دهد.

واکس مو 

واکس از جمله محصولات آرایشی و زیبایی است که محبوبیت بالایی خصوصا در میان آقایان دارد. واکسِ مو می تواند باعث درخشندگی موها و حالت دهی بالای آنها شود. واکس مو بر خلاف ژل خشک نمی شود و همین باعث محبوبیت آن می شود و در کنار لوازم آرایشی برقی مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از واکس مو در مقایسه با سایر محصولات راحت تر است و فرد ابتدا با کمک انگشتان خود موهای خود را حالت می دهد و سپس از واکس مو برای تثبیت حالت استفاده می کند. واکس برای موهای نازک و کم پشت کارایی بهتری دارد و باید به صورت لایه ای به موها زده شود تا موها پف کرده و پرپشت تر شود. بعد از واکس زدن موها می توان با حرارت ملایم اقدام به سشوار کشیدن آنها کرد تا حالت آن پایدار شود.

روغن های عالی برای محافظت از مو

روغن‌های طبیعی نیز محافظ فوق العاده‌ای برای موهای شما در برابر حرارت هستند که کاملا مانند سیلیکون‌ها رفتار می‌کنند. به عبارت دیگر این روغن‌ها معجزه می‌کنند؛ به این صورت که هم از موها محافظت کرده و هم از آسیب‌شان جلوگیری می‌کنند. مثل:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن انگور

در پست بعدی مزایای استفاده از محصولات محافظ مو، روش استفاده از آن ها و نکاتی که باید بدانید را بیان می کنیم پس با ماه خاتون همراه باشید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

ویژگی های یک سشوار خوب کدامند؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt