شفا با کمک صدا درمانی (بخش اول)

 در سلامتی, ورزش

شفا با کمک صدا درمانی (بخش اول)

با کمک فرکانس‌های مختلف صوتی می‌توان به برخی از مشکلات جسمی و همینطور مشکلات روحی، برای همیشه فائق آمد. تحقیقات علمی هم این درمان را کاملا اثبات کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با ۳ مورد از ۷ روش مختلف در صدا درمانی آشنا سازیم. البته لازم به ذکر است که صدا درمانی یک درمان مکمل است. و در درمان بیماری‌های مختلف، در کنار مداوای پزشکی و با نظر پزشک معالج انجام می‌گیرد. و این درست نیست که برای درمان بیماری‌های مختلف، به جای پیگیری و درمان‌های لازم پزشکی، تنها به شفا با صدا اکتفا کنیم.

در صدا درمانی، در واقع با کمک فرکانس‌های صوتی خاص، بر روی بخش‌هایی از بدن که ناراحتی دارند، کار می‌شود. این فرکانس‌ها به نحوی موجب می‌شوند تا فرد بتواند سلامتی خود را بازیابد. البته برای تمام مراحل صدا درمانی، توضیحات علمی و پزشکی موجود است، که از حوصله این مقاله خارج است. ما در اینجا قصد داریم شما را با روش‌های مختلف صدا درمانی آشنا سازیم. برای دریافت آگاهی‌های بیشتر می‌توانید به مراجع علمی و پزشکی در این‌باره مراجعه نمایید.

 

و اما روش‌های مختلفی که در صدا درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • کاسه تبتی

یک کاسه به همراه یک دسته است. با استفاده از دسته به کاسه ضربه زده می‌شود، و کاسه با فرکانس مشخصی شروع به ارتعاش کرده و صداهای خاصی را تولید می‌کند. این کاسه‌ها به صورت دست‌ساز و ماشینی در بازار موجود هستند. انواع دست ساز برای شفا مورد استفاده قرار می‌گیرند. و البته بسیار گران‌تر هستند.

کاسه تبتی با فرکانس خودش، بدن را به فرکانس طبیعی باز می‌گرداند.

  • حمام صدا

یک تکنیک بسیار جالب است که در بخش‌هایی از آسیا و در دوران کهن مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این روش مانند آن است که شما بخواهید در امواج صوتی حمام کنید! حمام صدا همانند ماساژ است. اما بخشی از بدن به طور مشخص لمس نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت اگر شما هم با ماساژ حس آرامش و راحتی پیدا می‌کنید، اما واقعا دوست ندارید کسی شما را ماساژ بدهد، حمام صدا بهترین انتخاب برای شماست!

در حمام صدا، طیف وسیعی از فرکانس‌ها تولید می‌شود، این فرکانس‌ها، بدن شما را با خود هم ارتعاش می‌کنند.

و در نهایت تمامی بخش‌های جسم و روح شما هم فرکانس شده و به تعادل می‌رسند. همین تعادل موجب شفا می‌شود.

  • چنگال تنظیم:

چنگال تنظیم و یا همان چنگال کوک وسیله‌ای است که برای بررسی میزان کوک بودن آلات مختلف موسیقی بکار می‌رود. در واقع متخصصان با کمک آن می‌توانند ببینند که آیا یک آلت موسیقی کوک هست، یا خیر. از همین وسیله در صدا درمانی هم استفاده می‌شود. به قسمت چنگال ضربه زده می‌شود. دسته و هوای اطراف آن با فرکانس مشخصی شروع به نوسان می‌کنند. همین نوسان به جسم فردی که بر روی او صدادرمانی اجرا می‌شود، هم وارد می‌شود.

این ارتعاش موجب تغییرات بیوشیمی بدن می‌شود. این تغییرات بیوشیمی، تعادل را به چاکراها باز‌می‌گرداند.

و ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و همینطور اندام‌ها را در تعادل کامل نگه می‌دارد.

 

در این مقاله به سه مورد از ۷ مورد مهم در تکنیک‌های صدادرمانی پرداختیم. تمامی این روش‌ها از نظر علمی و پزشکی هم مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. و می‌توان گفت تاثیر صدادرمانی در کاهش استرس و درمان برخی از بیماری‌های مشخص، کاملا اثبات شده‌است. در مقاله بعدی به ۴ مورد پایانی در معرفی تکنیک‌های صدا درمانی خواهیم پرداخت. از اینکه در این مقاله ما را همراهی فرمودید،‌ از شما بسیار سپاسگزاریم.

مقاله قبلی سلامتی در لینک زیر:

👇👇👇

یوگا برای همه

گردآوری: آسیه وصولی پور

تصویر سازی: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt