ذرت،محبوب‌ترین دانه غلات در جهان

 در تغذیه سالم, سلامتی

خواص ذرت بسیار زیاد است که سبب شده تا به عنوان محبوب‌ترین دانه غلات در جهان شناخته.شود. ذرت جزء دانه‌ها و سبزیجاتی دسته بندی می‌شود که بومی آمریکای مرکزی است. اما در سراسر جهان کشت شده و از آن بهره.می‌گیرند.

ذرت به هر شکل آن مورد استفاده قرار می گیرید می تواند به عنوان یکی از پر کاربرد ترین گیاهان خوراکی باشد که به هر نوع و شکلی می توان از آن استفاده کرد از تازه، کبابی و بوداده آن گرفته تا.آردش. فواید خوراکی این دانه فیبردار یک طرف و مصارف آرد آن در زیبایی پوست و مو طرف دیگر.

این دانه بستگی به اینکه در کجای جهان روییده باشد، رنگ های مختلفی دارد؛ از رنگ سفید گرفته تا زرد روشن، نارنجی و برخی هم دانه های چند رنگ.دارند. یکی از محبوب ترین انواع آن ، ذرت شیرین است که به روش های مختلف طبخ می شود و بیش ترین طرفدار را در میان مردم دنیا.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین و برجسته‌ترین خواص ذرت را برایتان بیان کنیم.

میزان کلسترول خون را کنترل می کند:

ذرت شیرین منبع خوبی از ویتامین سی، کاروتنوئید و بیوفلاونوئید است که می تواند میزان کلسترول خون را به خوبی کنترل کند. ترکیبات موجود در روغن ذرت می تواند با کاهش جذب کلسترول در بدن، میزان کلسترول بد را در بدن کاهش دهد.

خطر سرطان را کاهش می دهد:

ذرت سرشار از مواد مغذی گیاهی به صورت فنولیک در آن است که برای سیستم گوارشی و جلوگیری از بروز سرطان روده و سرطان سایر بخش های سیستم گوارشی بسیار مفید است.

  • همچنین نشاسته و اسیدهای چرب بسیار کم موجود در آن با سرطان روده مبارزه می کند.
  • با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می تواند خطر بروز سرطان ریه را کاهش دهد.
  • و فرولیک اسید که یک ترکیب فنولیکی موجود در ذرت است برای مقابله با تومورهای سینه و کبد بسیار مفید است.

منبعی کامل برای کربوهیدرات:

کیفیت پروتئین موجود در ذرت کم است و نمی‌توان آنرا سرشار از اسید آمینه‌های ضروری دانست. اما در عوض، سرشار از کربوهیدرات است. این موضوع برای افرادی که نیاز به افزایش وزن و رژیم چاقی دارند، کمک شایانی خواهد رساند.

سرشار از فیبر و مفید برای دستگاه گوارش:

دریافت فیبر به صورت روزانه برای داشتن دستگاه گوارشی سالم ضروری است. فیبر برای پاکسازی دستگاه گوارش و همینطور هضم غذا لازم است. یکی از مشکلات دستگاه گوارش ابتلا به یبوست است که با مصرف فیبر باید آنرا رفع کرد.

یکی از خواص ذرت رساندن فیبر مورد نیاز برای افزایش حرکت روده‌ها محسوب می‌شود که به درمان یبوست کمک خواهد. کرد. 

محافظت از قلب:

طبق تحقیقات، روغن ذرت دارای خواص آنتی‌آتروژنیک بر میزان کلسترول است. به‌همین‌خاطر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. به‌خصوص، روغن ذرت بهترین راه برای افزایش سلامت قلب است و این به‌خاطر این است که ذرت حاوی اسید‌های چرب بهینه است. اسید‌های چرب امگا۳ باعث حذف کلسترول‌های بد از بدن می‌شوند.

این کار احتمال اینکه شریان‌ها گرفته شوند را کاهش می‌دهد، فشار خون را پایین می‌آورد، و احتمال حمله‌ی قلبی و سکته را نیز کم.می‌کند.

تقویت بینایی:

ذرت به عنوان یکی از مواد غذایی مفید برای چشم ها شناخته شده است و مصرف آن در رژیم غذایی به طور قابل توجهی بینایی را بهبود.می‌ بخشد. ویتامین آ تولید شده از بتاکاروتن موجود در ذرت یکی از مهم ترین دلایل مفید بودن ذرت برای تقویت بینایی.است.

برای زنان باردار مفید است:

کمبود فولیک اسید در زنان باردار می تواند موجب آسیب به جنین شود و به همین دلیل است به زنان باردار توصیه می شود ذرت را که سرشار از فولیک اسید است را مصرف کنند.

 

اگر به بخش خواص مواد غذایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

از خواص به دانه چه می دانید؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt