خواص میوه به

 در تغذیه سالم, سلامتی

میوه به (Quince) معروف به سیب طلایی یکی از پر خاصیت ترین میوه های فصل پاییز و زمستان است.

طبع میوه به گرم و تر است، و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی می باشد.

میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید می باشد.

شگفت انگیزترین خواص به برای سلامتی 

  • درمان زخم معده

به، با داشتن فنول در خود باعث تسکین دردهای ناشی از زخم های معده شده و توصیه می شود برای تسکین درد های معده خود از دم نوش به استفاده کنید هم چنین از ترکیب عسل با به غافل نشوید که در درمان بیماری های عفونی روده، اسهال، یبوست و کولیت معجزه می کند، آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام میکند. 

  • خواص ضد سرطانی

خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند. همچنین حاوی تانین می باشد که این تانین ها، از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را از بین می برد. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و سلول های سرطانی بدخیم را نابود می کنند.

  • کاهش استرس

میوه به با دارا بودن آنتی اکسیدان های مختلف در خود باعث رفع استرس و اظطراب در فرد می شود.

  • یبوست و اسهال

مقادیر بالای فیبر موجود در میوه به برای درمان خانگی یبوست مفید می باشد. همچنین میوه به می تواند برای درمان اسهال هم استفاده شود.

  • لاغری و کاهش وزن

میوه به یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود. به، یک میوه کم کالری است، اما سرشار از فیبر غذایی می باشد. ۱۰۰ گرم از این میوه تازه خام، حاوی حدود ۵۷ کالری است.

مزایای و خواص دانه به 

  1. به دانه براى درمان سرفه، خشونت حلق، رفع عطش، حرارت معده، رفع سوزش دهان و زبان و رفع گرفتگى صدا مفید است.
  2. جویدن به دانه، کندى دندان را بر طرف مى‌کند و ورم معده را معالجه می کند.
  3. لعابى که از خیس کردن چهار گرم به دانه به‌دست مى‌آید، علاوه بر معالجه گلو درد، تسکین سرفه، براى آرایش موى سر و آهار پارچه نیز به‌کار مى‌رود.
  4. جويدن به دانه براي تقويت نيروي جنسي مفيد است.

 

گردآوری: عسل حسن زاده

Maahkhatoon

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt