تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

اگر به طراحی ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید بد نیست تفاوت تاپ شاین و تاپ کت را بدانید. تاپ شاین و تاپ کت اصطلاحات طراحی ناخن هستند که تقریباً کاربرد‌های یکسانی دارند، اما در چند مورد با یکدیگر متفاوت هستند.

در طراحی ناخن ابزار متنوعی وجود دارد که اصلی‌ترین آن لاک است، اما مواردی دیگری مانند تاپ شاین و تاپ کت نیز وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از مبتدیان علاقمند به کاشت ناخن برای استفاده از تاپ شاین و تاپ کت دچار اشتباه می شوند و همیشه این موضوع که فرق بین این دو در چیست دچار مشکل می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم به تعریف هر یک از آن‌ها و تفاوت تاپ شاین و تاپ کت بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تاپ شاین (Top shine) چیست؟

ژلی است که در کاشت میکس، بعد از مرحله مشابه با کاشت پودری برای براق و زیباتر شدن ناخن به آن زده می‌شود. کاشت میکس همان طور که از نام آن نیز مشخص است ترکیبی از دو نوع کاشت ژله‌ای و پودری است.

نحوه‌ی انجام این کار به این صورت است که با قلم مخصوص ژل تاپ شاین روی صدف ناخن به طور یکنواخت زده می‌شود. دقت شود ژل بر روی پوست اطراف ناخن زده نشود. ناخن‌ها را به مدت ۱۶۰-۲۴۰ ثانیه درون دستگاه uv قرار داده تا خشک شوند و بعد به وسیله‌ی پد و محلول پولیش ژل سطح صدف را براق‌تر و مرتب‌تر می‌کنید. این ژل را نمی‌توان برای براق شدن ناخن، روی ناخن طبیعی زد، زیرا ترک می‌خورد.

باید توجه داشته باشید که زیر تاپ شاین زمانی که لاک می‌زنید، بگذارید کاملا خشک شود و کاملا هم صیقلی و بدون اثر انگشت باشد تا زیبایی آن مشخص شود.

تاپ کت (Top coat) چیست؟

تاپ کُت یا تاپ ژل باعث ایجاد یک لایه محافظ براق روی لاک می‌شود. این لایه علاوه بر محافظت از لاک در مقابل پریدگی و لب پر شدن، مانع از تاثیر آفتاب روی لاک شده و در نتیجه رنگ لاک همواره ثابت و براق باقی خواهد ماند.

برای افزایش درخشندگی و ماندگاری لاک ناخن‌هایتان، زدن یک لایه بیس کت و یک لایه تاپ کت پیشنهاد می‌شود. لایه بیس کت کمک می‌کند که لاک بهتر به ناخن‌تان بچسبد، در حالی که لایه‌ی تاپ کت از رنگ لاک محافظت می‌کند و کمک می‌کند که لاک کنده نشود. یک نوع از این محصول با ایجاد یک لایه رویی مات کننده، حالتی مات به لاک ناخن شما می‌دهد و برای طرح‌های روی ناخن عالی است. با ایجاد کنتراست و حالت مات بر روی ناخن باعث ایجاد حالت هنری در طرح‌های روی ناخن می‌شود.

نکته: برای محافظت ناخن ها می توان دو لایه از تاپ ژل را استفاده کرد.

تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟

همان طور که از تعاریف هر کدام مشخص است تاپ شاین و تاپ کت تقریبا کاربرد‌های یکسانی دارند، اما در چند مورد با هم متفاوتند.

  1.   تاپ کُت را به تنهایی می‌توانید روی ناخن اصلی خود بزنید، اما تاپ شاین را نمی‌توانید روی ناخن اصلی خود بزنید، زیرا ترک برمی‌دارد.
  2.  تاپ شاین روی کاشت‌های میکس و ژلیش ناخن استفاده می‌شود تا با ایجاد براقیت روی ژل یا کاشت زیبایی آن را چند برابر کند، اما تاپ کت به منظور افزایش دوام لاک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کاشت‌ها کاربردی ندارد.
  3.  تاپ شاین که روی کاشت‌های ژل و میکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان محصولی است که به نام عمومی کاور ژل شناخته می‌شود.
  4.  در واقع تاپ شاین برای میکس و براق کردن ناخن استفاده می‌شود، اما تاپ کت برای نگهداری طراحی و لاک استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5.  برای استفاده از تاپ شاین بهتر است از یک متخصص کمک گرفته، زیرا کاشت ناخن یک مهارت حرفه‌ای است، اما با خرید یک تاپ کت خوب می‌توانید خودتان آن را امتحان کنید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

چه رنگ لاکی به پوست دست من میاد؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt