ترفند های آرایشی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

آرایش، ابعاد وسیعی دارد که برای کسب نتیجه دلخواه، باید تمام آن ها را رعایت کنیم.آرایشی زیباست كه به چشم نیاید یا اگر به چشم می‌آید باید آنقدر با اجزا، رنگ و صورت هماهنگ باشد كه باهم یك تركیب زیبا بسازند نه یك تابلوی نقاشی با هزار رنگ و برق.

آراستن صورت یكی از ظریف‌ترین كارهاست اما با كمی دقت و رعایت نكات كاربردی می‌توان بهترین و به روز‌ترین متدهای‌ آرایشی را تجربه كرد.

 

۱. قبل از اقدام به آرایش، پوست شما باید از هر آلودگی پاک شود پس بعد از اینکه نسبت به پاکیزگی کامل پوست خود اطمینان حاصل کردید، کمی مرطوب کننده به صورت بزنید. مرطوب کننده را به آرامی و با نوک انگشت به صورت دورانی ماساژ دهید.

۲.حال می توانید از پرایمر استفاده کنید. این محصول آرایشی قادر است نواقص و عیوب پوست را به خوبی بپوشاند و یک پوست صاف و یکدست به شما بدهد. علاوه بر این، موجب افزایش ماندگاری و جلوه بهتر آرایش نیز می شود.

۳. انتخاب کرم پودر مناسب نیاز به دقت بالایی دارد. برای انتخاب کرم پودر ابتدا باید به نوع پوست خود دقت کنید. اگر دارای پوست چرب هستید، از کرم پودرهای بدون چربی یا Oil Free استقاده کنید. اما اگر دارای پوست خشک هستید، از کرم پودرهای حاوی روغن می توانید استفاده کنید.

رنگ کرم پودر نیز باید همرنگ با پوست شما باشد. برای انتخاب کردن یک کرم پودر مناسب می توانید هنگام خرید مقداری از کرم را روی گردن خود بمالید زیرا اگر کرم پودری که به صورتتان میزنید با رنگ پوست گردنتان تضاد داشته باشد(روشن تر یا تیره تر باشد) جلوه ی خوبی نمی دهد. پس اگر همرنگ پوست گردنتان باشد یعنی آن کرم مناسب پوست شماست و می توانید اقدام به خریدن محصول کنید.

آرایش چشم:

خط چشم مثل ریمل باعث زیبایی چشم می‌شود اما خط چشم‌های شكسته شكسته و بریده بریده و بیش از حد پهن هیچ كمكی به زیبای شما نمی‌كند. در آرایش چشم بعد از اینكه سایه زدید و قبل از ریمل زدن باید خط چشم بكشید. بسته به نوع چشم‌تان باید نوع خط چشم را انتخاب كنید.

اگر چشم‌های‌تان درشت است، از خط چشم پهن و اگر چشم‌های‌تان ریز است، از خط چشم نازك استفاده كنید. خط چشم بیشتر برای پلك بالاست اما اگر اصرار دارید زیر پلك پایین هم خط بكشید، حواس‌تان به اندازه و پررنگی آن باشد. یك خط چشم پهن و پر رنگ برای پلك پایین اصلا مناسب نیست. سعی كنید خط پلك پایین را نازك و كمرنگ بكشید.

آرایش ابروها :

طراحی ابروها در آرایش صورت ایرانی هیچ گاه برای ابروهایتان قاب نکشید. ابتدا با استفاده از مداد ابرو، دور ابروهایتان را یک خط بسیار نازک و طبیعی بکشید. سپس با استفاده از سایه ابرو، نواحی خالی آن را پر کنید. بهتر است قسمت تاج ابرو کمی کمرنگ تر از آرک و دنباله ابرو باشد تا طبیعی تر جلوه کند.

آرایش لب:

قبل از اینكه روی لب‌های‌تان رژ بزنید باید كارهای زیرسازی را انجام بدهید. مثلا اگر لب‌های‌تان خشك و پوسته پوسته است، حتما با لوسیون یا پماد ویتامین A خشكه‌ها را برطرف كنید و بعد روی آن رژ بزنید. اگر روی لب خشك و پوسته پوسته رژ بزنید، انگار روی زمین ترك خورده كویر سیمان كشیده‌اید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt