اول کانسیلر یا کرم پودر؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

اول کانسیلر یا کرم پودر؟

کدام یک را باید اول استفاده کنیم؟

اینکه برای آرایش ِدرست، اول باید کانسیلر یا کرم پودر مصرف شود، سوال بسیاری از بانوان است. خیلی از دختران و بانوان ممکن است مهارت خوبی در آرایش کردن صورت داشته باشند اما نمی‌دانند که باید کانسیلر قبل از کرم پودر یا بعد از آن استفاده شود.

ترتیب مصرف محصولات آرایشی فوق‌العاده مهم است و تاثیر بسزایی در نتیجه میکاپ دارد. در اینجا توضیح خواهیم داد که برای داشتن میکاپ طبیعی اول کانسیلر یا کرم پودر را باید مصرف کنید و یا اینکه می‌توانید ترتیب مصرفشان را تغییر دهید یا خیر!

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت بین کانسیلر و کرم پودر چیست؟

پیش از اینکه بگوییم اول کانسیلر یا کرم پودر را باید روی صورتتان استفاده کنید، بد نیست که درمورد تفاوت‌های بین کانسیلر و کرم پودر نکاتی را به شما یادآور شویم.

از کرم پودر باید دقیقاً همان انتظاری را داشته باشید که از نامش پیداست. کرم پودر اصلی‌ترین ماده آرایشی است که در زیرسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول آرایشی اگر درست انتخاب شود پوستتان را یکنواخت می‌کند و بستر خوبی برای نشستن سایر محصولات آرایشی روی پوست فراهم می‌کند. شما کرم پودر را روی کل پوستتان استفاده خواهید کرد.

کانسیلر برخلاف کرم پودر برای پنهان کردن نواقص پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً اگر روی پوستتان لک تیره یا جای جوش باشد، می‌توانید با کانسیلر آن را مخفی کنید. همچنین زمانی از کانسیلر استفاده می‌کنیم که بخواهیم بخشی از پوست را برجسته تر کنیم و یا اینکه بیشتر مورد توجه باشد.

کانسیلر قبل از کرم پودر یا بعد آن؟

کانسیلر را می‌توان قبل یا بعد از کرم‌پودر استفاده کرد؛ ولی معمولا توصیه می‌شود ابتدا کرم پودر بزنید و بعد ایرادات پوستی را با کانسیلر بپوشانید. این توصیه به این علت هست که اگر بعد از زدن کرم پودر، پوست به خوبی کاور نشد، لک و تیرگی‌ها را با استفاده از کانسیلر بپوشانید تا صورت‎تان آرایشی ملایم و طبیعی داشته باشد؛ و با استفاده از مقدار زیادی کانسیلر و کرم پودر صورت‌تان را لایه‌ی سنگین و غلیظی از این کرم‌ها می‌پوشاند.

دقت کنید که:

با استفاده از مقدار زیادی کانسیلِر حالت بدی به آرایش‌تان ندهید. از دیگر دلایل این توصیه، اشاره به این نکته است که اگر ابتدا کانسیلِر بزنید و بعد کرم‌پودر، ممکن است حین پخش کردن کرم‌پودر، کانسیلِر نیز در تمام صورت‎تان پخش شود و دوباره لک‌ و تیرگی‌ها نمایان گردد.

چرا ترتیب مصرف کانسیلِر و کرم پودر مهم است؟

آیا میدانید که چرا باید کانسیلر قبل از کرم پودر یا بعد از آن مصرف شود؟ تابحال هیچ آرایشگری توصیه کرده که اول کانسیلِر یا فوندیشن را استفاده کنند؟ و یا اینکه دیده‌اید اولویت با کانسیلِر باشد؟

دلیل اینکه توصیه می‌شود ترتیب استفاده از لوازم آرایش رعایت شود، میزان مصرف آن‌هاست. ما از آرایش هدف مخفی کردن نقایص و برجسته کردن نقاط قوت را داریم. زمانی که ابتدا روی پوست کرم پودر اعمال می‌شود، متوجه خواهید شد که کدام قسمت‌های صورت به کانسیلِر احتیاج دارد. در این حالت در مصرف کرم و محصولات زیرسازی افراط نمی‌شود.

تقریباً در تمام انواع آرایش پاسخ به سوال اول کانسیلِر یا کرم پودر، کرم پودر است. وقتی که مقدار کافی و نه بیشتر کرم پودر را روی پوستتان پخش کردید، نقاطی که نیاز به پوشش دهی بیشتری دارند را پیدا کنید. سپس کانسیلِر را روی آن نقاط بزنید و پخش کنید یا مرز بین آن و کرم پودر برطرف شود.

جمع بندی:

کرم پودر و کانسیلِر جزو دو اقلام اصلی از لوازم آرایشی هر بانویی است که از آنها برای بهتر نشان دادن پوست و زیبایی خود استفاده می کنند؛ بدین منظور امیدواریم در این مقاله کاربرد و نحوه بکارگیری این دو کرم تاثیرگذار را به خوبی به شما معرفی کرده باشیم و با استفاده از این دو کرم بتوانید نیازهای آرایشی پوست خود را فراهم کنید.

 


اگر به بهش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt