انبه،پادشاه میوه ها

 در تغذیه سالم, سلامتی

انبه میوه‌ی آبدار و خوش‌مزه‌ای است و طعم آن می‌تواند تجربه‌ی گرمسیری لذت‌بخشی برای جوانه‌های چشایی شما فراهم کند.

اما آیا می‌دانستید انبه مقدار مناسبی ویتامین، مواد معدنی و آنزیم‌های مفید برای سلامتی دارد و اینکه ماده‌ی غذایی پرفیبری است و سرشار از آنتی‌اکسیدان است؟ درست است. تعجبی ندارد که به انبه، «پادشاه میوه‌ها» می‌گویند. در طول تاریخ، هر قسمت از انبه به‌عنوان درمانی برای مشکلات سلامت به‌کار رفته است، ازجمله خود میوه، پوست آن، برگ‌ها، پوست درخت آن و حتی هسته‌اش.

در ادامه با ما همراه باشید تا با فواید این میوه پرطرفدار برای سلامتی بدن آشنا شوید.

رفع خشکی پوست:

اگر پوست حساس و خشکی دارید می توانید از انبه برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. اَنبه به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود. برای این منظور میوه انبه را خرد کنید و روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

رژیم لاغری و کاهش وزن:

یکی از نکات مهم در مورد اَنبه این است که انبه کالری بسیار کمی دارد و همین امر باعث شده است در میان میوه های مورد علاقه کسانی که رژیم لاغری دارند قرار بگیرد. ضمن اینکه میوه انبه باعث کاهش اشتها می شود که در نتیجه باعث جلوگیری از پرخوری می شود.

اَنبه سرشار از فیبر است ، فیبر موجود در انبه باعث می شود جذب چربی در بدن کاهش یابد و به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این موارد پوست انبه از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری می کند که باعث کاهش وزن می شود.

کاهش سطح قند خون:

به‌تازگی مشخص شده است مصرف انبه با کاهش قند خون در میان بزرگسالان چاق، مرتبط است. البته مصرف منظم اَنبه در این افراد باعث کاهش وزن نشده است، اما تأثیر مثبتی بر قند خونشان داشته است. در همین حال، سایر پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف انبه باعث کنترل قند خون و همچنین کنترل گلیسمی می‌شود.

کنترل فشار خون:

ازآنجاکه انبه‌ها غنی از منیزیم و پتاسیم‌اند و همچنین سدیم کمی دارند، راهی طبیعی برای کاهش فشار خون هستند. حدود ۷۰میلیون بزرگ‌سال امریکایی به فشار خون بالا مبتلا هستند، یعنی تقریبا ۱ نفر از هر ۳ نفر بزرگ‌سال، درحالی‌که فقط نیمی از آنها فشار خون‌شان را تحت کنترل دارند. بیماری فشار خون، آن‌قدر خطرناک است ک به آن «قاتل خاموش» می‌گویند.

افزایش سلامت استخوان:

انبه حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین k است. ویتامین k، نوعی ویتامین استخوان‌ساز است و کمبود آن با افزایش احتمال شکستگی استخوان، مرتبط است. این ویتامین برای جذب مناسب کلسیم نیز مهم است، یعنی عملکرد مهم دیگری برای سلامت استخوان. به‌یاد داشته باشید انبه حاوی کلسیم نیز هست که ماده‌ی مغذی مهمی برای استخوان است.

ویژگی‌های ضدپیری دارد:

هیچ‌کس دوست ندارد در پوستش نشانه‌های پیری دیده شود، به‌خصوص زودتر از زمان معمول. اَنبه می‌تواند به کندکردن روند پیری طبیعی کمک کند. این ویژگی انبه، به‌علت مقادیر بالای ویتامین آ و سی موجود در آن است که به تولید پروتئین‌های کلاژن در درون بدن کمک می‌کنند. کلاژن به‌وسیله‌ی محافظت از رگ‌های خونی و بافت هم‌بند بدن، به کندکردن روند پیری طبیعی پوست کمک می‌کند.

چند نکته مهم:

سعی کنید اَنبه را با شکم خالی میل کنید چون در این صورت به پاکسازی بدن کمک کرده و ویتامین مواد معدنی و انتی اکسیدان های ان بهتر جذب میشود. بهتر است بدانید زیاده روی در مصرف این میوه ممکن است باعث بروز میگرن بی خوابی و در موارد نادر سرگیجه شود.

 

اگر به این بخش علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

چیز کیک انبه

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt