اشتباهات هنگام پاک کردن آرایش!

 در پوست و زیبایی, سلامتی

اگرچه پاک کردن آرایش جز کارهای دوست داشتنی در روتین مراقبت روزانه پوست نیست، اما گامی مهم است. هنگامی که آرایش خود را به طور اشتباه پاک کنید، پوست خود را در معرض خطر تحریک، جوش و پیری زودرس قرار می‌دهید و باعث می‌شوید سایر محصولات روتین پوستی شما نیز به خوبی نتوانند موثر باشند.

در این مطلب چند اشتباه اصلی که اکثر مردم در مورد پاک کردن آرایش انجام می‌دهند و نحوه اصلاح این اشتباه را برای شما آورده‌ایم.

اشتباهات هنگام پاک کردن آرایش صورت

عدم استفاده از پاک کننده آرایش چشم

چشم‌ها و به طور کلی ناحیه چشمی صورت بسیار حساس هستند و موادی که برای بقیه صورت شما کاملا مناسب هستند ممکن است مناسب پوست این ناحیه نباشند.

علاوه بر این، بسیاری از پاک کننده‌های آرایشی حاوی روغن هستند و ناحیه چشم بسیار مستعد ابتلا به میلیا است که روغن‌ها می‌توانند باعث ایجاد آن شوند. بنابراین اولین قدم پاک کردن آرایش خود را با استفاده از پاک کننده آرایش چشم بردارید.

خوب است بدانید:

چشم شما اولین جایی در صورت شماست که نشانه‌های پیری در اطراف آن ظاهر می‌شوند. علاوه بر استفاده از پاک کننده آرایش چشم، مهم است که از آن به روش صحیح استفاده کنید! پوست نازک اطراف چشم با هر لبخند زدن، گریستن و مالش چشم دچار ساییدگی می‌شود و مراقب باشید با چشمان خود با ظرافت رفتار کنید.

استفاده از دستمال مرطوب

دستمال مرطوب شاید محصول عالی برای پاک کردن آرایش از سطح پوست شما باشد، اما برای مواد آرایشی جمع شده در منافذ پوست کار زیادی نمی‌کند. بعلاوه، اگر از دستمال مرطوب روغنی برای پاک کردن پوست خود استفاده می‌کنید، ممکن است پوست خود را بیشتر چرب کنید و سبب ایجاد آکنه شوید.

نادیده گرفتن مناطق صعب‌العبور پوست! 

برخی مناطق پوست به راحتی قابل دسترس نیستند و ممکن است به راحتی از کنار آن‌ها بگذریم. اطراف بینی، گردن، فک و پوست سر جز همین موارد هستند که باقی ماندن آرایش منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش شود.

این مسئله به خصوص در اطراف خط موی صورت صادق است که با عرق و روغن می‌تواند انباشته شود و منجر به جوش و منافذ مسدود شود. حواستان به این ناحیه‌ها باشد.

بی‌توجهی به لب‌ها

پاک کردن آرایش صورت بدون اینکه به لب‌های خود توجه داشته باشید مانند این است که حمام بروید و صورتتان را نشویید همین قدر ناکامل. اگر نمی‌خواهید اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش را تکرار کنید باید به پاک کردن آرایش لب‌ها هم توجه کنید.

دستمالی نرم بردارید و به‌آرامی روی لب‌ها و گوشه‌های دهان خود بکشید تا آرایشتان تمام و کمال پاک شود. مهم نیست رژ لب شما معمولی باشد یا ۲۴ساعته مهم این است که بقایای آرایش هنوز روی لب‌های شما هست و کار شما این است که این بقایا را حذف کنید.

فراموش کردن گردن

فراموش کردن گردن هم مثل فراموش‌ کردن لب‌ها یکی دیگر از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش صورت است. اگر نوشته‌های دیگر این بلاگ را خوانده باشید، می دانید که در آرایش صورت تأکید می‌کنیم که رنگ پوست صورت و گردن را هماهنگ کنید و یکدست کردن رنگ، مستلزم این است که مقداری مواد زیرسازی آرایش روی پوست گردن خود بزنید.

پاک نکردن گردنو فراموش کردن آن باعث می‌شود به مرور زمان منافذ پوستش بسته شده و دچار پیری، چروک، لک و سایر عارضه های پوستی شود.

مراحل بعد از پاک کردن آرایش

پس از پاکسازی پوست از تونر استفاده کنید. از تونر معمولاً برای از بین بردن روغن اضافی پس از تمیز کردن پوست استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به روند پاک سازی سریع پوست و به از بین بردن آلودگی‌هایی که ممکن است پس از شستن صورت باقی بماند کمک کند.

هنگامی که همه آرایش خود را پاک کردید، استفاده از مرطوب کننده شبانه برای کمک به برگرداندن رطوبت طبیعی پوست و محافظت از آن در طول شب ضروری است. در حالی که پوست هنوز مرطوب است، بلافاصله بعد از تمیز کردن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار به شما در حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

 


اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات
  • chcplay codes

    Good evening thanks for the info

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt