اشتباهات رایج آرایشی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

احتمالا همه ما، از زمانی که برای اولین بار آرایش کردن را شروع کردیم، روش هایی را برای خودمان در نظر گرفتیم و به آن ها عادت کردیم. از تکان دادن ظرف ریمل گرفته تا نحوه زدن و انتخاب کرم پودر و انتخاب رنگ محصولات آرایشی و موارد بسیار دیگر که هر روز با آن ها سرو کار داریم.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که کدام کار شما درست و کدام غلط است؟

آیا عادت های غلط آرایشی شما باعث آسیب به پوست و مو یا خراب شدن آرایشتان شده است؟

ما امروز در این مقاله درباره این موضوع، یعنی اشتباهات آرایشی خانم ها صحبت می کنیم.

اگر شما هم روش آرایش کردن اصولی را بلد نیستید و تمام کارهایی که می کنید از روی عادت و تقلید کردن از دیگران است، این مقاله را از دست ندهید. ما به شما می گوییم که کدام کار اشتباه است و روش درست انجام دادن آن چگونه است. با ما همراه باشید.

از بین بردن موهای زائد صورت:

قبل از هر اقدامی باید برای از بین بردن موهای صورتتان اقدام کنید. وقتی مواد آرایشی روی پوست زده می‌شوند، اگر مویی روی پوست باشد، بیشتر دیده می‌شود و ظاهر خوبی نخواهد داشت. در واقع وجود مو روی پوست، سطح صاف آن را از بین می‌برد و لوازم آرایشی نمی‌تواند به خوبی روی پوست بخوابد. پس بهتر است موهای صورت خود را به کمک یکی از روش‌های بند انداختن، وکس یا تیغ از بین ببرید تا پوست صافی داشته باشید.

استفاده نکردن از مرطوب‌کننده:

از اشتباهات آرایشی صورت می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی روی صورت خشک اشاره کرد. برای آن‌که لوازم آرایشی روی صورت شما به خوبی بخوابد، احتیاج دارد تا زمینه پوست شما مرطوب باشد. پس حتما قبل از انجام آرایش ابتدا موهای زائد صورتتان را از بین ببرید سپس صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و در آخر از کرم مرطوب‌کننده صورت و دور چشم استفاده کنید تا آرایش بهتری داشته باشید.

مقدار اشتباه کرم‌پودر:

استفاده از هر لوازم آرایشی باید به اندازه درست آن باشد. اگر کرم‌پودر را کم بزنید، همه قسمت‌های صورت شما پوشیده نمی‌شود و باعث دو رنگ دیده شدن آن می‌شود. گویی صورت شما دچار لک شده است. اگر بیش از اندازه کرم‌پودر بزنید، روی پوست نمی‌خوابد و شروع به حرکت می‌کند. یا ممکن است لایه اضافی روی پوست شما کاملا مشخص باشد. در نتیجه آرایش شما یا خراب و یا غیر‌طبیعی می‌شود.

پس برای زدن کرم‌پودر در ابتدا از مقدار کم شروع کنید. آن را پخش کنید، اگر احتیاج به مقدار بیشتری داشتید در این مرحله می‌توانید اضافه کنید. 

استفاده نکردن از کانسیلر:

بسیاری از افراد به مشکل سیاهی زیر چشم دچار هستند. با بالا رفتن سن، این سیاهی مشخص تر هم می شود. استفاده از کرم پودر نتیجه ای جز تشدید مشکل ندارد. برعکس، استفاده از کانسیلر معجزه خواهد کرد. مقداری کانسیلر به تیرگی زیر چشم ها بزنید و آن را پخش کنید. لایه ی کانسیلر باید تا حد ممکن نازک باشد.

کشیدن مداد تیره داخل پلک پایین:

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی استفاده از مداد تیره در داخل پلک پایین است. این نکته را بدانید که استفاده از مداد چشم تیره برای آرایش داخل چشم ها موجب می شود که سایز چشم ها کوچک تر به نظر برسد. در مقابل اگر از مداد روشن برای داخل چشم های خود استفاده نمایید چشم ها بازتر و درشت تر دیده می شوند.

زدن سایه تیره به کل پلک:

برخی از افراد سایه تیره را به میزان زیادی به کل پلک خود می زنند. این کار اشتباه آرایشی به حساب می آید که نتیجه کار نیز یک سایه کثیف خواهد بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، برای استفاده از سایه تیره پس از زدن بیس سایه و پودر فیکس روی پلک، بهتر است که مقدار کمی سایه را با یک براش مناسب سایه بردارید و بعد از تکاندن براش آن را روی کریس پلک خود بگذارید و به آرامی روی همان کریس پلک فید کنید.

بنابراین فراموش نکنید که سایه را به کل پلک خود نزنید. 

استفاده از رژگونه تیره:

استفاده از رژگونه تیره اشتباه است؛ زیرا این کار نه تنها باعث می شود که آرایش نامناسب به نظر برسد، بلکه چهره را نیز پیر و خسته نشان می دهد. بنابراین سعی کنید که در آرایش خود حتما از رژگونه های روشن استفاده کنید.

استفاده از خط چشم تیره برای پلک پایین

کشیدن خط چشم تیره در پایین چشم ها باعث می شود چشم ها کوچک تر دیده شوند. برای آنکه عکس این حالت را ایجاد کنید و کاری کنید که چشم هایتان درشت تر به نظر برسند، از یک مداد چشم سفید استفاده کنید. این کار باعث می شود چهره ی شما بازتر به نظر برسد.

زیاد زدن ریمل به مژه های پایین:

استفاده از ریمل برای پرتر نشان دادن مژه های پایین و ایجاد تأکید روی حاشیه ی چشم ها می تواند نگاه شما را بیش از حد معنی دار می کند. از طرف دیگر، استفاده ی زیاد از ریمل توجه دیگران را به چین و چروک های دور چشم ها جلب می کند. این چین و چروک ها هر قدر هم که جزئی باشند، ریمل زیاد آن ها را مشخص تر خواهد کرد.

انتخاب رژلب اشتباه:

هیچ شکی نیست که رژلب می تواند با چهره ی شما معجزه کند. از امتحان کردن رژلب های پررنگ واههمه نداشته باشید. اما این را هم فراموش نکنید که اگر لب های باریکی دارید باید از استفاده از رژلب های تیره خودداری کنید. رژلب های تیره ممکن است لب های شما را به مراتب باریک تر نشان دهند.

اگر هم بخواهید لب هایتان پرتر به نظر برسند، استفاده از رژلب می تواند کمک کننده باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رژلب را ذره ای بالاتر و پایین تر از خط لب اصلی خود بکشید.

ایجاد تأکید بیش از اندازه روی ابروها

استفاده از رنگ های تیره برای کلفت تر نشان دادن ابروها و ایجاد تأکید روی آن ها می تواند چهره را نامرتب و پیر نشان دهد. برای ابروهای خود از رنگی استفاده کنید که یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی آن ها باشد.

استفاده از براش‌های کثیف و قدیمی

پنجمین مورد از اشتباهات رایج آرایشی، به آلوده بودن براش‌های قدیمی مربوط می‌شود. براش‌های قدیمی علاوه بر اینکه به درستی بر روی پوست قرار نمی‌گیرند و مواد آرایشی را خوب پخش نمی‌کنند، می‌توانند منبع آلودگی نیز باشند. استفاده از این براش ها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت، التهاب و آکنه پوستی شود.

شستن از این رو براش‌های آرایشی به صورت منظم امری مهم است. همچنین در خرید براش های آرایشی باید دقت داشته باشید. چون استفاده از براش‌های بی کیفیت برای پوست مضر است. 

سخن پایانی

مواردی که عنوان کردیم، همگی در میان اشتباهات رایج آرایشی به شمار می‌آیند که ممکن است همه ما آنها را انجام دهیم و این کارها را بدون آگاهی روی صورت خود اعمال کنیم. با آگاهی از این موارد می‌توانید آرایشی اصولی و زیبا داشته باشید و صورت خود را جوان‌تر و جذاب‌تر کنید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه لوازم آرایش فاسد را تشخیص دهیم؟

 

گردآوری :صبا طاهری

Maahkhatoon97@

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt