اشتباهاتی که باعث نازک شدن مو می شوند

 در پوست و زیبایی, سلامتی

وقتی در مورد نازک بودن موها صحبت می‌کنیم منظورمان حالتی مانند طاسی نیست. چرا که تارهای مو هنوز وجود دارند؛ اما در این حالت بخش‌هایی از پوست سر به دلیل‌تراکم و حجم کمتر موها، خودنمایی می‌کند. البته ممکن است برخی افراد با موهای نازک متولد شده باشند که این یعنی نازک بودن تار موها در این افراد ژنتیکی است.

اما نازک شدن تارها بر اثر عوامل اکتسابی هم رخ می‌دهد. بسیاری از جنبه‌های شیوه زندگی ما از آنچه که می‌خوریم تا چگونگی حالت دادن به موهایمان، روی ضخامت تار موها وحجم آنها تاثیر می‌گذارد. بنابراین خبر خوب این است که با تغییر چند عادت بد می‌توانید موهایی سالم و با ضخامت مناسب داشته باشید.

امروز در این مقاله با چند نمونه از این عادت‌های غلط و نحوه اصلاح آنها آشنا می‌شوید.

نازک شدن مو با دوش آب داغ

آب داغ باعث خشک شدن و شکنندگی مو می‌شود. همچنین باعث شسته شدن روغن‌های محافظ مو هم می‌شود. از طرفی گرما موجب باز شدن منافذ پوست سر شده و روغن بیشتری به منظور محافظت از موها‌ ترشح می‌شود. در این شرایط تولید روغن بیش از حد معمول شده که می‌تواند به ریشه‌های مو آسیب برساند. این حالت در نهایت ممکن است باعث ریختن موها یا نازک شدن آنها شود.

استفاده از اتو و سشوار

استفاده از حالت‌دهنده‌های حرارتی مانند سشوار و اتو باعث از بین رفتن پروتئین‌های ساختار مو می‌شود. حرارت بالای حالت‌دهنده‌ها باعث شکستن کوتیکول‌های مو هم می‌شود. رطوبت موجود در موها از طریق کوتیکول‌های آسیب دیده هنگام اتوکشی تبخیر می‌شود بنابراین موها به مرور زمان نازک می‌شوند.

سعی کنید استفاده از حالت‌دهنده‌های حرارتی را محدود کنید. برای فر کردن از بیگودی‌ها استفاده کنید. همچنین برای داشتن موهایی صاف روش‌های دیگر مانند کراتین یا ریباندینگ را امتحان کنید.

شانه زدن موهای خیس

وقتی حمام می‌کنید و موها از آب اشباع می‌شوند، در شکننده‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرند. زیرا در این حالت کوتیکول‌ها در حالت باز قرار می‌گیرند پس شانه کردن آنها یا خشک کردن خشن با حوله می‌تواند آسیب‌های جدی به ساختار مو وارد کند. این کار می‌تواند به مرور زمان باعث نازک شدن موها شود.

پس از حمام موها را در یک حوله نخی به آرامی بپیچید. اجازه دهید موها در دمای اتاق خشک شوند سپس با یک برس مناسب شانه بکشید.

محکم بستن مو.

بستن مو در مدل‌هایی مانند دم اسبی محکم فشار زیادی به آن وارد می‌کند و باعث می‌شود مو از ریشه کشیده شود. این کار باعث سست شدن ریشه مو می‌شود، در نتیجه موها مستعد شکنندگی و ریزش می‌شوند.

بستن مو با کش‌های نامناسب نیز باعث ضعیف شدن مو و آسیب دائمی به آن.می‌شود. کش‌های مو هم می‌توانند باعث کشیده شدن مو از ریشه شوند و هم ایجاد موخوره.کنند. علاوه بر این وقتی مو ضعیف شود، پوست سر نیز آسیب خواهد دید و آسیب پوست سر نیز منجر به آسیب بیشتر به موها می‌شود و این چرخه معیوب ادامه می‌یابد.

استفاده از شامپوی زیاد

در هربار استحمام نباید از مقدار زیادی شامپو استفاده کنید. شما فقط به اندازه‌ی یک دایره‌ کوچک (با قطر ۵/۲ سانتیمتری) از شامپو را برای تمیز شدن موهایتان نیاز دارید.

تمیز نگه‌ داشتن مو ضروری است. اما اکثر شامپوها، حاوی عناصری هستند که علاوه بر کم کردن چربی و رفع کثیفی مو، چربی طبیعی مو را نیز از بین می‌برند. به جای شستن روزانه، موهایتان را ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید؛ مگر اینکه موهایتان به شدت چرب باشند و یا از شامپو روزانه ملایم استفاده.کنید. شستن مکرر مو منجر به خشک شدن آن و تضعیف ساقه‌ مو.می شود.

آیا نازک شدن موها درمان شدنی است؟

پاسخ این سوال مثبت است اما به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال شما باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید. استفاده از اتو و سشوار را کنار بگذارید و بسیاری دیگر از عوامل مضر را از زندگی خود حذف کنید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو را بدانیم!

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt