اسکراب پا به روش های خانگی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

حتما شنیده‌اید که پا قلب دوم است. بنابراین باید همان‌طور که از سایر اندام‌های بدن محافظت می‌کنید، حواستان به پاهایتان هم باشد. خیلی از افراد در مراقبت از پوست صورت خود وقت زیادی می‌گذارند، اما به پایشان رسیدگی نمی‌کنند. به همین دلیل است که پوست پا خشک و زبر می‌شود.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای مراقبت از پاهایتان انجام دهید، استفاده از اسکراب پا است. با استفاده از اسکراب به پوست پای خود لطافت و نرمی هدیه دهید و از شر زبری و خشکی خلاص شوید. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

اسکراب پا چیست؟

اسکراب یا ماسک لایه بردار پا در واقع ترکیب دو یا چند ماده ی طبیعی است که به رفع سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث نرم تر و صاف تر شدن پاها، حتی قسمت های خشک و خشن می شود.

فواید استفاده از اسکراب پا

  • ماساژ دادن پا با اسکراب جریان خون را افزایش می‌دهد که این موضوع در تسکین درد کف پا اثرگذار است.
  •  ذهن و جسم را ریلکس می‌کند و در نتیجه استرس را کاهش می‌دهد.
  • پا را زیبا می‌کند، چون اسکراب کف پا را با ملایمت لایه‌برداری می‌کند و تمام کثیفی‌ها و سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد.
  • درد و ناراحتی کف پا که در اثر راه رفتن یا ایستادن برای مدت طولانی ایجاد می‌شود را تسکین می‌دهد.

اسکراب پا با روغن نعناع و نمک اپسوم:

روغن نعناع خارش و درد را تسکین می‌دهد. روغن‌های نارگیل و زیتون هم پا را نرم و مرطوب می‌کنند. این اسکراب برای پاهای خسته عالی بوده و مناسب انواع پوست است. قبل از استفاده از روغن نعناع تست پچ را انجام دهید. برای انجام این تست باید مقدار کمی از روغن را روی بازوی خود بمالید و روی آن را بپوشانید. ۲۴ ساعت صبر کنید‌. اگر پوستتان واکنشی نشان نداد، یعنی استفاده از این روغن برای شما بی‌خطر است.

طرز استفاده:

یک کاسه بردارید و در آن نمک اپسوم، روغن زیتون یا روغن نارگیل و روغن نعناع را با هم مخلوط کنید.
کف پایتان را به مدت ۱۰ دقیقه با این مخلوط ماساژ دهید. سپس اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه روی کف پایتان بماند و بعد کف پای خود را بشویید و به آن مرطوب‌کننده بزنید.

اسکراب پا با قهوه:

قهوه‌های دم کرده را بیرون نریزید و آن‌ها را نگه دارید.

الی والانسکی، نویسنده کتاب سبک زندگی می‌گوید: با قهوه می‌توانید یک اسکراب مناسب برای پاهایتان درست کنید که به راحتی پوست آن‌ها را صاف و عاری از هر گونه لکه می‌کند.

طرز استفاده:

چند قاشق غذاخوری قهوه دم کرده را با شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست پاهایتان ماساژ دهید. سپس پای خود را بشویید. به دلیل وجود روغن می‌توانید این اسکراب را در حمام استفاده کنید.

توجه داشته باشید؛ به دلیل وجود قهوه در ماسک باید فیلتر چاه حمام را وصل کنید، در غیر این صورت ممکن است چاه حمام دچار مشکل شود.

اسکراب با روغن نارگیل و نمک:

این اسکراب برای کف‌ پای ترک‌خورده معجزه کرده و پا را نرم و لطیف می‌کند.
این اسکراب پا برای انواع پوست بی‌خطر است. روغن نارگیل به دلیل مرطوب نگه داشتن پوست، یک گزینه‌ی عالی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی به شمار می‌رود. این روغن خواص ضدالتهابی هم دارد و از سد دفاعی پوست محافظت می‌کند.

طرز استفاده:

نمک، روغن نارگیل، روغن اسانسی دلخواه و روغن ویتامین ای را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط ایجاد شده را در یک شیشه بریزید و آن را چند روز کنار بگذارید.
کف پای خود را دست‌کم به مدت ۲۰ دقیقه با مخلوط روغن نارگیل ماساژ دهید.

اسکراب با جوش شیرین:

پس از گذشت یک روز طولانی و خسته کننده، می‌توانید کف پاهای خود را درون یک حمام جوش شیرین خیس کنید. این کار باعث می‌شود پاهای شما آرام شود و از شر پوست‌های اضافی آن‌ها نیز خلاص شوید.

طرز استفاده:

پیشنهاد می‌شود سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لگن یا حوضچه آب گرم بریزید. محلول آب و جوش شیرین موجب لایه برداری پاهای شما می‌شود. جالب است بدانید که جوش شیرین یک درمان طبیعی برای قارچ ناخن‌های پا نیز به شمار می‌رود. باید گفت قارچ‌هایی که زیر ناخن‌های پا ایجاد می‌شوند، به راحتی با این محلول درمان خواهند شد.

اسکراب با لیموترش و شکر:

لیموترش یک سفیدکننده‌ی طبیعی است که مشکلات پوست را برطرف می‌کند. اسکراب شکر سلول‌های پوستی مرده‌ی پا را از بین می‌برد و روغن نارگیل هم پا را مرطوب و نرم می‌کند.

طرز استفاده:

شکر، روغن نارگیل، روغن اسانسی لیموترش و پوست لیموترش را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
اسکراب را روی پا بمالید تا کف پا را لایه‌برداری کند.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

اسکراب لب با راهکارهای خانگی

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt