از خواص لوبیا چیتی چقدر می دانیم؟

 در تغذیه سالم, سلامتی

لوبیاچیتی نوعی از لوبیاست که نام آن یعنی (Pinto Bean) که به معنای نقاشی شده است ریشه ای اسپانیایی دارد. این لوبیا سرشار از مواد مهم غذایی از جمله : آهن ، ویتامین، فیبر و پروتئین است و همین عامل مهمی در قابل توجه بودن خواص آن میباشد.

لوبیاچیتی طرفداران زیادی دارد و این تنها به خاطر طعم و مزه آن نیست بلکه منبع غنی پروتئین و فیبر است و چربی کمی دارد.

در این بخش از ماه خاتون به بررسی فواید لوبیا چیتی می پردازیم.

خواص لوبیا چیتی برای سلامتی بدن

منبعی سرشار از فیبر:

مصرف غذاهای سرشار از فیبر فواید بیساری دارد، مخصوصا زمانی که شما آنها را به صورت روزانه مصرف‌می‌کنید. اما یکی از فواید برتر مصرف این غذاها این است که می‌توانید برای همیشه با یبوست خداحافظی کنید. بله، این فقط یکی از فوایدی است که می‌توانید از مصرف لوبیاچیتی به‌دست بیاورید. فیبر برای بدن انسان ضروری است، مخصوصا برای دستگاه گوارشی، اما برای افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند نیز عالی است.

کاهش خطر حمله قلبی:

دلایلی وجود دارد که بنابر آن‌ ها، لوبیا چیتی برای قلب عالی است و می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش‌ دهد. لوبیاچیتی سرشار از فیبر، فولات و برخی مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. فولات در پایین‌ آوردن سطح یک ترکیب خاص به نام هوموسیستئین ضروری است. هوموسیستین عامل افزایش خطر حمله قلبی است.

جلوگیری از خشکی پوست:

کمبود ویتامین ب در بدن می تواند منجر به مشکلات خشکی پوست مانند درماتیت، قرمزی، رنگ دانه و سوزش شود. با این حال، مصرف لوبیا چیتی به دلیل داشتن ویتامین ب ، ماده مغذی حیاتی بدن را تامین می کند. بنابراین، این لوبیا غنی از مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا پوست سالمی داشته باشید.

کاهش درد قاعدگی:

دردهای دوران قاعدگی هر کسی را می‌تواند از پا بیندازد و برای روزها او را از فعالیت روزانه منع کند. خوشبختانه همیشه درمان‌های خانگی برای کاهش درد قاعدگی وجود داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به خوردن لوبیا چیتی در دوران قاعدگی اشاره کرد. لوبیا چیتی به واسطه داشتن عوامل مؤثر آهن، میزان اکسیژن موجود در گلبول‌های قرمز را افزایش می‌دهد.

با افزایش یافتن سطح اکسیژن، میزان درد کمتر شده و همچنین کاهش سطح خون در بدن جبران می‌شود.

کاهش فشارخون:

سدیم عامل اصلی در افزایش فشارخون است. اگر نگاهی به مواد معدنی اشاره شده در مورد لوبیا چیتی پخته شده و خام نگه بیندازید، متوجه خواهید شد که وجود ماده‌ای به مانند پتاسیم می‌تواند سدیم موجود در خون را به مقدار زیادی کاهش دهد. با کاهش یافتن سدیم توسط پتاسیم بر خواص لوبیا چیتی، بهبود فشارخون نیز اضافه می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو:

کمبود پتاسیم یکی از علل اصلی ریزش مو است. لوبیا چیتی به دلیل داشتن پتاسیم به تقویت موها کمک می کند و مصرف منظم آن باعث می شود ریزش مو تا حد زیادی کاهش پیدا کند، بنابراین لوبیا چیتی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تامین انرژی مورد نیاز روزانه:

خوردن لوبیا چیتی برای صبحانه توصیه می شود. زیرا این دانه حاوی درصد بالایی کربوهیدرات بوده و از این رو برای تامین انرژی بدن یک منبع عالی است. قطعا این جمله به گوش شما خورده است که برای داشتن یک روز عالی و موفق باید صبحانه را کامل میل کنید. اما منظور از کامل این نیست که زیاده روی کنید یا خوراکی های شکم پرکن بخورید. بلکه باید خوراکی هایی انتخاب کنید که بتوانند انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را تا وعده نهار تامین کنند.لوبیا چیتی یکی از همان خوراکی هاست. این دانه های سحرآمیز به خوبی سوخت لازم برای ماهیچه ها و مغز را فراهم می کنند.

اگر شما برنامه صبحانه خود را متنوع کرده و حداقل هفته ای دو روز لوبیا چیتی را در آن بگنجانید، خواهید دید که روزها انرژی بیشتری داشته و شاداب تر می توانید به کارهای روزمره بپردازید.

 

اگر به بخش خواص مواد غذایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

فواید و خواص اسفناج برای سلامتی

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt