تخمه کدو تنبل، “نیروگاه تغذیه”

 در تغذیه سالم, سلامتی

از داخل کدو تنبل، دانه هایی خوراکی بدست می آید که تخم کدو نامیده می شود. دانه های سفید و صاف و بیضی شکلی که به “نیروگاه تغذیه” مشهور می باشند. شما با شکستن پوشش سفید تخمه کدو، دانه های سبز روشن آن را می بینید. دانه های کدو خوشمزه و چرب هستند. و به غیر از مصرف آن به عنوان آجیل، برای تهیه روغن نیز از آن استفاده می شود.

جالب است بدانید. که خوردن تنها مقدار کمی از تخمه کدو.، می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم.، منیزیم و روی را در بدن شما تامین کند. از فواید تخمه کدو برای سلامتی بدن. هر چه بگوییم کم گفته ایم.، از بهبود سلامت قلب گرفته تا سلامت پروستات. و محافظت در برابر برخی سرطانها.، از خاصیت همین دانه های کوچک است.

طریقه مصرف تخمه کدو.

در برخی فرهنگ‌ها از این دانه‌ها در آشپزی استفاده می‌کنند. مثلا تخمه کدوی بو داده شده را به سالاد یا سوپ اضافه می‌کنند. و یا از روغن تخمه کدو همراه با روغن زیتون. یا عسل به عنوان چاشنی یا طعم دهنده استفاده می‌کنند. گاهی هم از دانه‌های بو داده برای میان وعده استفاده می‌شود. اما بو دادن زیاد باعث می‌شود. اسیدهای چرب طبیعی آن از بین برود.

بنابراین بیشتر توصیه می‌شود. بصورت خام مصرف شود. محققان چینی متعقدند. که تخمه کدو در دفع انگلهایی که از طریق حلزون. به فرد بیمار انتقال یافته موثر است .و همچنین خیلی از افراد تخمه کدو را درمانگر. خوبی برای رفع حالت تهوع و نارحتی‌های معده می‌دانند.

خواص تخمه کدو

کمک به خواب راحت.

اگر مشکل خواب دارید.، مصرف مقداری تخمه کدو قبل از خوابیدن. شاید بتواند به شما کمک کند. تخم کدو سرشار از تریپتوفان است. تریپتوفان اسید آمینه‌ای است. که در خوابیدن مؤثر است. مصرف روزانه تقریبا ۱ گرم تریپتوفان می‌تواند. به خوابیدن کمک کند. البته برای تأمین ۱ گرم تریپتوفان. باید نزدیک به ۲۰۰ گرم تخم کدو بخورید.

محافظ قلب.

تخمه کدو بدلیل منابع اکسیدانی بالا.، برای سلامت قلب ما مفید است. آنها از قلب ما در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند. تخم کدو، فشار خون را کاهش داده. و منبع غنی از منیزیم در آن موجود است.

منیزیم موجود در تخم کدو.، به دلیل کاهش سطح کلسترول بد. و تری گلیسرید از قلب محافظت می کند. همچنین فیبر موجود در تخمه کدو نیز میزان چربی خون را می کاهد و مناسب تقویت قلب است.

آیا تخم کدو برای کبد چرب خوب است؟

برخی افراد به دلیل چربی های اشباع شده در تخم کتان، فکر می کنند این دانه ها برای کبد ضرر دارند. اما چنانچه پیش از این دانستید. تخم کدو تنبل حاوی فیتوسترول است. یعنی ماده ای که به کاهش سطح کلسترول LDL خون کمک می کند. این دانه های کوچک پر خاصیت، همچنین منبع عالی از ویتامین K است.

لاغری و کاهش وزن

چربی های موجود در تخم کدو می توانند. متابولیسم بدن را افزایش دهند.، میزان تعادل هورمونی را حفظ کنند و همچنین باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شما شوند. (مصرف یک مشت تخم کدو صبح ناشتا می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد.)

تقویت سیستم ایمنی بدن

شما می توانید برای بالا بردن و تقویت کردن. سیستم ایمنی بدن خود از تخمه های کدو استفاده کنید. تخم کدو، دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است .که در بدن به طور طبیعی باعث افزایش گلبول های سفید می شوند. و با رادیکال های آزاد نیز که باعث بیماری هایی مانند. سرطان بیماری های قلبی عروقی هستند،. مبارزه می کنند. از طرف دیگر، تخمه کدو دو ماده معدنی. یعنی آهن و روی دارد که در حفظ سلامت، بسیار موثرند.

 

اگر به بخش خواص مواد غذایی علاقمند هستید. از مقاله قبلی ما هم دیدن کنید.

روی لینک زیر کید.

درباره خواص گشنیز چه می دانیم؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt