آشنایی با برگ بو و خواص آن!

 در سلامتی, گیاهان دارویی

برگ بو:

برگ بو گیاهی خوشبو و همیشه‌ سبز با نام علمی (Bay Leaf) Laurus nobilis است. این گیاه معمولاً در تمام فصول سال سبز است و به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود.

معرفی برگ بو:

بَرگ بو درختی همیشه سبز بومی شرق مدیترانه و ساحل دریای سیاه است که می تواند ۲ تا ۵ متر رشد کند و امروزه در مناطق جنوبی و غربی اروپا کشت می شود.

پوست درخت بَرگ بو صاف بوده و به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است، برگ های بیضی شکل سبز و براق هستند که بوی دلپذیر و طعمی تلخ دارند، گل های برگ بو که به رنگ زرد و سفید دیده می شوند و میوه بَرگ بو به صورت سته و کروی شکل بوده و به رنگ بنفش مایل به آبی دیده می شود.

طبع گیاه برگ بو:

طبع گیاه بَرگ بو گرم و خشک می باشد. بَرگ بو حاوی مقادیر بالای فولات، نیاسین، ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر، روی و انواع آنتی اکسیدان ها می باشد.

خواص برگ بو برای پوست و مو؛

جوان سازی پوست صورت:

بَرگ بو به کاهش استرس پوست کمک می کند و برای رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد.

ماسک برگ بو برای پوست صورت:

۵ بَرگ بو خشک را با ۲ فنجان آب جوش به مدت ۲ دقیقه بجوشانید تا عصاره ی آن در بیاید، حالا این جوشانده را در یک کاسه بزرگ بریزید و از آن برای بخور صورت استفاده کنید.

درمان شوره سر:

بَرگ بو دارای خواص ضد باکتریایی بوده و علاوه بر این مواد شیمیایی و مواد فرار موجود در آن برای درمان شوره سر مفید می باشد.

ماسک برگ بو برای مو:

۲ تا ۳ عدد بَرگ بو را در یک کاسه آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا عصاره ی آن در بیاید و بعد از شامپو کردن مو ها برای شستشوی پوست سر و مو ها از آن استفاده کنید.

فواید دارویی و درمانی برگ بو برای بدن؛

درمان بی نظمی قاعدگی و پریود:

مصرف منظم بَرگ بو به صورت خوراکی برای درمان بی نظمی قاعدگی و پریود مفید می باشد.

 لاغری و کاهش وزن:

گفته می شود که مصرف بَرگ بو با افزایش چربی سوزی و همچنین افزایش متابولیسم بدن می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

 دیابت و قند خون:

گفته می شود که بَرگ بو به طور مستقیم با عملکرد گیرنده انسولین مرتبط بوده و سطح قند خون را تنظیم می کند و مصرف منظم آن به طور چشمگیری احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

معده و دستگاه گوارش:

ترکیبات شیمیایی و آنزیم های موجود در بَرگ بو برای بهبود هضم غذا، درمان تهوع و استفراغ، معده درد، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا حتی کاهش علائم بیماری سلیاک موثر هستند.

عفونت و سنگ کلیه:

بَرگ بو برای درمان طبیعی عفونت و سنگ کلیه مفید می باشد، برای این منظور ۵ گرم برگ بو را در ۲۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید تا فقط ۵۰ میلی لیتر از این آب باقی بماند، این جوشانده را روزی دو بار بنوشید تا بیماری های کلیوی شما درمان شود.

سفید کردن دندان ها:

اگر به مدت ۳ روز پودر برگ بو را مانند خمیر دندان بر روی دندان ها مسواک کنید، باعث سفید شدن دندان ها می شود.

_______

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش سلامتی علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻

عرق نعنا و این همه خاصیت؟!

maahkhatoon97

____________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt